Szukaj

Informacje o Volvo V60 I Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.
czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,4
~Mateusz
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Wsadzenie 1.6 do auta warzącego ponad 1.5 tony to pomyłka. Silnik mimo że jakąś tam moc ma to się poci i męczy w szczególności kiedy przekroczy się prędkość 90 km/h. Efektem tego jest np wydmuchana uszczelka pod głowicą. Kolejną poważną wadą silnika są padające wtrystki, ogólnie silnik i wykończenie wnętrza to największa bolączka tego auta. Wnętrze jest strasznie plastikowe i potrafi trzeszczeć kiedy mocniej wejdzie się w zakręt, boczki drzwi dają wrażenie jakby zaraz miały powypadać z zatrzasków i zostać nam w ręce. Co do wnętrza się tyczy to też język komputera pokładowego, w multimediach można go zmienić na jaki nam sie podoba ale żeby dokonać zmian w komputerze pokładowym trzeba jechać na serwis volvo WTF. W mojej opini dziwna jest też pozycja za kierownicą i ciężko było mi się do niej przywyczaić ale być może to tylko moje odczucie. Warto poruszyć także temat wymiany filtra kabinowego gdzie trzeba rozebrać kawal deski rozdzielczej i siłować się z wciśnięciem go w ciasne szczeliny deski. Co do prowadzeni auto sprawuje się naprawdę dobrze chociaż jest do bardziej leniwej jazdy, w prowadzeniu przeszkadza jedynie 6 begowa skrzyni która jest w tym aucie niepotrzebna 5 biegowa z dłuższymi biegami sprawdziłaby sie idealnie a płynna zmiana biegu nie byłaby wyzwaniem jak to jest w tym przypadku. Za największy plus tego auto uznałbym klime ( potrafi paść elektronika przez co żegnamy sie z klimą) i hamulce.
2,4
~Mateusz
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Wsadzenie 1.6 do auta warzącego ponad 1.5 tony to pomyłka. Silnik mimo że jakąś tam moc ma to się poci i męczy w szczególności kiedy przekroczy się prędkość 90 km/h. Efektem tego jest np wydmuchana uszczelka pod głowicą. Kolejną poważną wadą silnika są padające wtrystki, ogólnie silnik i wykończenie wnętrza to największa bolączka tego auta. Wnętrze jest strasznie plastikowe i potrafi trzeszczeć kiedy mocniej wejdzie się w zakręt, boczki drzwi dają wrażenie jakby zaraz miały powypadać z zatrzasków i zostać nam w ręce. Co do wnętrza się tyczy to też język komputera pokładowego, w multimediach można go zmienić na jaki nam sie podoba ale żeby dokonać zmian w komputerze pokładowym trzeba jechać na serwis volvo WTF. W mojej opini dziwna jest też pozycja za kierownicą i ciężko było mi się do niej przywyczaić ale być może to tylko moje odczucie. Warto poruszyć także temat wymiany filtra kabinowego gdzie trzeba rozebrać kawal deski rozdzielczej i siłować się z wciśnięciem go w ciasne szczeliny deski. Co do prowadzeni auto sprawuje się naprawdę dobrze chociaż jest do bardziej leniwej jazdy, w prowadzeniu przeszkadza jedynie 6 begowa skrzyni która jest w tym aucie niepotrzebna 5 biegowa z dłuższymi biegami sprawdziłaby sie idealnie a płynna zmiana biegu nie byłaby wyzwaniem jak to jest w tym przypadku. Za największy plus tego auto uznałbym klime ( potrafi paść elektronika przez co żegnamy sie z klimą) i hamulce.
2,4
~Mateusz
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Wsadzenie 1.6 do auta warzącego ponad 1.5 tony to pomyłka. Silnik mimo że jakąś tam moc ma to się poci i męczy w szczególności kiedy przekroczy się prędkość 90 km/h. Efektem tego jest np wydmuchana uszczelka pod głowicą. Kolejną poważną wadą silnika są padające wtrystki, ogólnie silnik i wykończenie wnętrza to największa bolączka tego auta. Wnętrze jest strasznie plastikowe i potrafi trzeszczeć kiedy mocniej wejdzie się w zakręt, boczki drzwi dają wrażenie jakby zaraz miały powypadać z zatrzasków i zostać nam w ręce. Co do wnętrza się tyczy to też język komputera pokładowego, w multimediach można go zmienić na jaki nam sie podoba ale żeby dokonać zmian w komputerze pokładowym trzeba jechać na serwis volvo WTF. W mojej opini dziwna jest też pozycja za kierownicą i ciężko było mi się do niej przywyczaić ale być może to tylko moje odczucie. Warto poruszyć także temat wymiany filtra kabinowego gdzie trzeba rozebrać kawal deski rozdzielczej i siłować się z wciśnięciem go w ciasne szczeliny deski. Co do prowadzeni auto sprawuje się naprawdę dobrze chociaż jest do bardziej leniwej jazdy, w prowadzeniu przeszkadza jedynie 6 begowa skrzyni która jest w tym aucie niepotrzebna 5 biegowa z dłuższymi biegami sprawdziłaby sie idealnie a płynna zmiana biegu nie byłaby wyzwaniem jak to jest w tym przypadku. Za największy plus tego auto uznałbym klime ( potrafi paść elektronika przez co żegnamy sie z klimą) i hamulce.
Średnie spalanie dla Volvo V60 I Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW 2011-2013
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Samochód bardzo ekonomiczny i dynamiczny. W ruchu miejskim delikatnie przeszkadza duża masa pojazdu oraz krótka jedynka i dwójka, ale można się do tego przyzwyczaić, jednak w trasie samochód sprawuje się wyśmienicie. Mimo iż pod maską znajduje się silnik 1.6 o mocy 115KM i 270 Nm można nim bardzo przyjemnie podróżować. Wyprzedzanie ciężarówek bez redukcji biegu czy gwałtowne przyspieszenie na 5 czy 6 biegu nie stanowi problemu, Volvo bardzo fajnie się zbiera. Poniżej 1500 obr/min czuć turbodziurę jednak po przekroczeniu tych obrotów samochód płynnie i odczuwalnie wyrywa się do przodu. Przebieg mocy i momentu jest bardzo liniowy, silnik można kręcić do 4000 obr ale nie odczuwa się przez to jakiś gwałtownych przeciążeń podczas przyspieszania, jednak po spojrzeniu na prędkościomierz widać jak sprawnie nabiera prędkości. Elastyczność silnika w trasie jest jego największą zaletą, jak również niskie spalanie. Samochód w trasie po drogach krajowych zadowala się około 5 litrami ON na 100km, prawdopodobnie można osiągnąć niższy wynik jednak jeżdżę bardzo dynamicznie i nie należę do kierowców oszczędzających każdą kroplę paliwa. W ruchu mieszanym volvo spala od 5,6 do 6,4 litra w zależności od temperatury otoczenia, natężenia ruchu itp. Bardzo rzadko poruszam się po centrach dużych miast, częściej po małych miasteczkach a spalanie oscyluje w granicach 6 litrów. Ostatnio pokonałem trasę 1000km z czego 90% była to autostrada, a tempomat ustawiony na 140km/h ze sporadycznymi przyspieszeniami do 170 km/h, przy włączonej klimatyzacji, z czwórką pasażerów, Volvo spaliło 6,3 litra ON , więc uważam to za wynik rewelacyjny :)
5,0
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Polecam silnik, mój rekord spalania to 3,7l, na trasie Kraków - Tarnów ze średnią prędkością 70km/h. 6l to spalanie w jeździe mieszanej z przewagą trasy - dynamicznie - dojazdy do pracy. 5,3l to wynik przy normalnej oszczędnej jeździe do pracy. Średnie z ostatnich 5tys km. Dodam, że mam koła 235/40 R18. Wyniki są zawyżone przez wysokie opory toczenia.
5,6
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
jest to średnia spalania z ostatnich 14000 km jaką pokazuje komputer. Autem jeżdżę od 8 miesięcy. Na niemieckich autostradach tempomat: 190km/h bez problemu. Na codzień krótkie odcinki 20-50 km głównie jazda po mieście. Warunki skandynawskie. Pilnować serwisów, tankować i jeździć. Jestem zadowolony. Pozdrawiam
Volvo V60 I Kombi