Szukaj

Informacje o Volvo V60 I Cross Country 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.
czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,8
~W
Volvo V60 I
Cross Country 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Samochód po prostu cieszy. Świetnie wygląda i jeszcze lepiej jeździ. Bardzo dobrze sprawdza się w codziennym użytkowaniu. To moim zdaniem najlepsza wersja v60 jaka można teraz kupić, cena prawie identyczna co zwykle v60, a samochód o wiele lepszy. Świetnie łączy zalety SUVa i normalnego auta. Można wjechać w niewielki teren bez obaw o uszkodzenie wozu, z drugiej strony na trasie zachowuje się jak zwykle kombi, pozbawione wad SUVa. Samochód w 2018 roku nie jest już swieżynką i szczególnie w kabinie widać upływ czasu natomiast wysoka jakość wykonania i szlachetne materiały robią świetne wrażenie. Fotele w wersji sportowej są wręcz genialne. Dużym, pozytywnym zaskoczeniem jest oncall jako aplikacja na smartfona - status pojazdu, zdalne uruchamianie, powiadomienia o włączonym alarmie czy niezamkniętych drzwiach bardzo często się przydają.
4,8
~Wapo
Volvo V60 I
Cross Country 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Samochód kupiłem jako używany od dealera ze znikomym przebiegiem w 2017 r, wiec po 3 latach użytkowania mogę powiedzieć, że zdążyłem go poznać. Samochód udany, ogólnie jestem zadowolony z wyboru. Początkowo miałem trochę uwag, ale z czasem samochód mnie do siebie bardzo przekonał.
4,7
~Robert
Volvo V60 I
Cross Country 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Z auta jestem bardzo zadowolony. Rewelacyjny silnik D4 z 8 stopniowym automatem robi naprawdę robotę- daje frajdę z jazdy. Moje poprzednie auto to zwykła v60 D5 z czym mogę porównać v60 CC D4. V 60 CC zdecydowanie fajniej spisuje się na szutrze i na drogach gorszej klasy. Zdecydowanie lepiej się do niej wsiada i wysiada ( wyżej się siedzi ). Miejsca jest idealnie dla rodziny 2+1 nawet z wózkiem dla dziecka. Spalanie miedzy 6,2-7,5 l /100 km.
Volvo V60 I Cross Country