Szukaj

Informacje o Volvo V60 I Cross Country 2.0 T5 245KM 180kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.
czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4800 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~tomba
Volvo V60 I
Cross Country 2.0 T5 245KM 180kW
Jeździmy razem 4 lata, od nowości - najpierw głównie WWA plus wyjazdy, teraz do WWA zaglądam kiedy muszę, więc głównie S-ki A.. Skonfigurowałem je tak, jak chciałem, miało spełnić marzenia i potrzeby, i krótko mówiąc: wywiązało się z nawiązka. Gdyby małolaty nie były już nastolatkami, i nie zaczęły sprowadzać koleżanek na weekendy - w życiu bym się nie zastanawiał nad zmianą. A tak pewnie skończy się na XC60, choć nowa linia Volvo jest nijaka, a multimedia z wielkim wyświetlaczem to pomysł maniaka IT, lecz na pewno nie kierowcy...
4,9
~Łukasz
Volvo V60 I
Cross Country 2.0 T5 245KM 180kW
Czy wszystko jest takie "super" ? Na pięć gwiazdek ? Na pewno ? Tak. Wg mojej subiektywnej oceny moje Volvo zasługuje na najwyższą ocenę. Nie oznacza to że jest samochodem idealnym (bo np. bagażnik mógłby być ciut większy) ale chodzi o poczucie jakie daje na co dzień, wyrażone w przyjemności z jazdy, pewności w zasadzie w każdym terenie oraz wyjątkowości z posiadania rzadko spotykanej wersji Cross Country. Jeżeli miałbym wymienić najmocniejsze strony mojego Volvo to przede wszystkim zawieszenie, które "gumowo" przyjmuje wszelkie nierówności terenu, pozwalając swobodnie poruszać się daleko poza asfaltem. Dołączany napęd na tylne koła działa błyskawicznie, że na zaśnieżonych lub szutrowych drogach można się cieszyć długimi "slajdami", jazdą bokiem, efektownymi bączkami itd. Pycha! Kolejna sprawa to silnik i moc. Wysoka kultura pracy i wystarczający moment obrotowy. Na końcu wnętrze, które poza dobrymi materiałami i spasowaniem buduje jakiś taki klimat, że chce się w tym samochodzie spędzać długie godziny. Piszę to, mając za sobą wspólne 2 lata i 52 tys km od wyjazdu z salonu.
4,3
~Pawel
Volvo V60 I
Cross Country 2.0 T5 245KM 180kW
Minusy: trochę głośny, zawieszenie komfortowe na hopkach, ale na poprzecznych nierównościach albo pojedynczych dziurach czuć mocno, jest głośne. Automat szarpie i myli się przy ostrzejszej jeździe w trybie sportowym. Czasami po ruszeniu i hamowaniu do świateł nagle przeskoczy na następny bieg i szarpnie. Mało miejsca na nogi z tyłu, fotelik jeździ u nas za pasażerem bo za kierowcą nie wejdzie (nie jestem wysoki ;) ). Bagażnik dość mały, przede wszystkim niski, wchodzi jedna walizka lotnicza, druga już nie wejdzie. Spalanie do tej pory przez 30 tys km średnio 12,5 l/100 km - jazda 70% miasto, dynamiczna. Plusy: Bardzo dobre audio Volvo Premium Sound, dynamiczny silnik, całkiem ładnie brzmi. Ładne wnętrze. Świetne ogrzewanie i klima, ogrzewana przednia szyba bardzo przydatna zimą. Niskie spalanie w trasie przy spokojnej jeździe. Trasa przez Polskę 600 km spalanie 7,8 l/100 km. Jak ktoś jest cierpliwy potrafi przy 80 km/h spalić nawet ponad 5 l/100 km. Poza tym bardzo komfortowy na trasę mimo, że przy wyższych prędkościach jest głośny. Idealny na zimę przy napędzie 4x4 dołączanym.
Volvo V60 I Cross Country