Szukaj

Informacje o Volvo V60 I Cross Country

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.
czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz

Volvo V60 I Cross Country – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4635 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2097 mm
Wysokość 1484 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1545 mm
Rozstaw osi 2776 mm
Rozstaw kół - przód 1588 mm
Rozstaw kół - tył 1585 mm
Prześwit 205 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 700 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 430 l
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~tomba
Volvo V60 I
Cross Country 2.0 T5 245KM 180kW
Jeździmy razem 4 lata, od nowości - najpierw głównie WWA plus wyjazdy, teraz do WWA zaglądam kiedy muszę, więc głównie S-ki A.. Skonfigurowałem je tak, jak chciałem, miało spełnić marzenia i potrzeby, i krótko mówiąc: wywiązało się z nawiązka. Gdyby małolaty nie były już nastolatkami, i nie zaczęły sprowadzać koleżanek na weekendy - w życiu bym się nie zastanawiał nad zmianą. A tak pewnie skończy się na XC60, choć nowa linia Volvo jest nijaka, a multimedia z wielkim wyświetlaczem to pomysł maniaka IT, lecz na pewno nie kierowcy...
4,9
~Łukasz
Volvo V60 I
Cross Country 2.0 T5 245KM 180kW
Czy wszystko jest takie "super" ? Na pięć gwiazdek ? Na pewno ? Tak. Wg mojej subiektywnej oceny moje Volvo zasługuje na najwyższą ocenę. Nie oznacza to że jest samochodem idealnym (bo np. bagażnik mógłby być ciut większy) ale chodzi o poczucie jakie daje na co dzień, wyrażone w przyjemności z jazdy, pewności w zasadzie w każdym terenie oraz wyjątkowości z posiadania rzadko spotykanej wersji Cross Country. Jeżeli miałbym wymienić najmocniejsze strony mojego Volvo to przede wszystkim zawieszenie, które "gumowo" przyjmuje wszelkie nierówności terenu, pozwalając swobodnie poruszać się daleko poza asfaltem. Dołączany napęd na tylne koła działa błyskawicznie, że na zaśnieżonych lub szutrowych drogach można się cieszyć długimi "slajdami", jazdą bokiem, efektownymi bączkami itd. Pycha! Kolejna sprawa to silnik i moc. Wysoka kultura pracy i wystarczający moment obrotowy. Na końcu wnętrze, które poza dobrymi materiałami i spasowaniem buduje jakiś taki klimat, że chce się w tym samochodzie spędzać długie godziny. Piszę to, mając za sobą wspólne 2 lata i 52 tys km od wyjazdu z salonu.
4,3
~Pawel
Volvo V60 I
Cross Country 2.0 T5 245KM 180kW
Minusy: trochę głośny, zawieszenie komfortowe na hopkach, ale na poprzecznych nierównościach albo pojedynczych dziurach czuć mocno, jest głośne. Automat szarpie i myli się przy ostrzejszej jeździe w trybie sportowym. Czasami po ruszeniu i hamowaniu do świateł nagle przeskoczy na następny bieg i szarpnie. Mało miejsca na nogi z tyłu, fotelik jeździ u nas za pasażerem bo za kierowcą nie wejdzie (nie jestem wysoki ;) ). Bagażnik dość mały, przede wszystkim niski, wchodzi jedna walizka lotnicza, druga już nie wejdzie. Spalanie do tej pory przez 30 tys km średnio 12,5 l/100 km - jazda 70% miasto, dynamiczna. Plusy: Bardzo dobre audio Volvo Premium Sound, dynamiczny silnik, całkiem ładnie brzmi. Ładne wnętrze. Świetne ogrzewanie i klima, ogrzewana przednia szyba bardzo przydatna zimą. Niskie spalanie w trasie przy spokojnej jeździe. Trasa przez Polskę 600 km spalanie 7,8 l/100 km. Jak ktoś jest cierpliwy potrafi przy 80 km/h spalić nawet ponad 5 l/100 km. Poza tym bardzo komfortowy na trasę mimo, że przy wyższych prędkościach jest głośny. Idealny na zimę przy napędzie 4x4 dołączanym.
Volvo V60 I Cross Country