Szukaj

Informacje o Volvo V50 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model o nadwoziu typu kombi, klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C+, grupa premium), produkowany od 2004 roku. Wprowadzony jako zastępstwo dla Volvo V40, gdy na rynku pojawiła się druga generacja modelu S40. V50 to jego odmiana kombi. O ile jednak wersja sedan zatrzymała nazwę S40, to kombi według nowego nazewnictwa Volvo, musiało otrzymać nazwę z nieparzystą liczbą dziesiątek. V50 powstał na płycie podłogowej Forda (P1), którą dzieli m.in. z Mazdą 3 i Fordem Focusem. W 2007 roku V50 został poddany face-liftingowi, po którym auto upodobniło się stylistycznie do modeli S80 i V70.
czytaj więcej
Powagosław
Eleganckie kombi, które nie boi się konkurencji w postaci zgrabniejszych sedanów, masywniejszych SUV-ów, czy bardziej przestrzennych minivanów. A do tego wygląda niepozornie, jak na grupę premium. Wygląda na to, że V50 naprawdę nie musi niczego udowadniać. ~Powagosław
Luzacjusz
Ziew, jak to mawiają prawdziwi luzacy. Może i V50 to kombi-natorskie dzieło sztuki, ale nie mogę opanować ziewania. Wiem, niesprawiedliwie, bo jak na kombi to i tak wyjątkowo emocjonujący typ. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,7
~gajowczy
Volvo V50
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Nie mogę złego słowa powiedzieć o tym samochodzie. Zrobiłem nim już ponad 50tys km w nieco ponad 1,5roku, większość w trasie. Z silnikiem 1.6d może nie wygra zbyt wielu wyścigów spod świateł, ale nie ma powodów do narzekania. Do płynnej, dynamicznej jazdy mnie w zupełności wystarcza. Dla młodej rodziny 2+1, przestronny i pakowny. Niskie koszty utrzymania, relatywnie niedrogie części zamienne. Średnie spalanie, w cyklu 30% miasto, 70% trasa, rzadko przekracza u mnie 6.5litra. Na pewno kupiłbym go ponownie. Polecam!
3,9
~trvp
Volvo V50
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Jak dla mnie fajne auto, design z klasą, wystarczająca dynamika (jeździłem wcześniej Peugeotem 307 1.4 HDi więc może moje wymagania są zaniżone), dobrze się prowadzi. Duży plus za wyciszenie, jakość wykończenia, audio nawet w podstawowej wersji jest imponujące, szybkie nagrzewanie, ogólnie komfort użytkowania z klasy premium. Słaba strona to mało miejsca jak na tak duże auto i mało praktyczne schowki. Do tego łatwo rdzewiejące podwozie z Forda i niestety awaryjny silnik, ale o tym poniżej. Gdybym kupował ponownie V50 w dieslu, to na pewno 2.0 - spalanie w praktyce to samo, na pewno lepsza dynamika, prawdopodobnie mniejsza awaryjność.
4,4
~Przemek
Volvo V50
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
To mój trzeci samochód z tej serii (S40/V50). Kupiony jako używany z przebiegiem 210 tys. km. Poprzednie dwa miałem od nowości, przy czym drugim (V50 2.0d) zrobiłem prawie 320.000 km - miałem więc okazję poznać to auto na wylot. Auto jest niezawodne, wytrzymałe i mimo upływu czasu wygląda bardzo dobrze. W ciągu jednego roku przejechałem nim prawie 80.000 km i przydarzyła się w tym czasie jedna awaria, która nie unieruchomiła pojazdu, wymagała tylko krótkiej wizyty w warsztacie. Auto ma kilka wad, które objawiają się po czasie, a które są typowe, bo w poprzednich dwóch autach było to samo (podzwaniające w czasie jazdy i skrzypiące przy otwieraniu szyby, deformujące się uszczelki drzwi, przycinające klamki). Bardzo niszczą się aluminiowe elementy wykończenia. Poza takimi drobiazgami wszystko jest tip top. Auto mało zwrotne i ciasne (duże na zewnątrz, małe w środku), ale komfortowe i dobrze się prezentujące.
Åšrednie spalanie dla Volvo V50 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2005-2012
5,7
l/100 km
4,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Volvo V50
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Auto jest za ciężkie jak na ten silnik. Wcześniej miałem Focusa MK II 1.8 TDCi 115km - palił o wiele mniej a był o wiele bardziej dynamiczny. Temu trzeba trzymać gaz w podłodze żeby jakoś to szło. W mieście dychę trzeba liczyć, na trasie koło 7-8 litrów. Jak moja dziewczyna prowadziła w Bieszczady 200km w jedną i potem 200km w drugą to wyszło nieco 5 litrów na setkę. Ja jak wsiadam to poniżej siedmiu litrów ciężko mi zejść. No ale cóż, przynajmniej dobrze funkcjonuje. Lepiej żeby więcej palił i się nie psuł. :)
7,0
Volvo V50
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Nie wiem skąd bierzecie spalanie w granicach 4-5l? Moja v50 pali widocznie jak smok. 1,6 i 109 koni to muł, mocy brakuje i to bardzo. Pierwsze dwa miesiące jeździłem trzymając gaz w podłodze i za głowe się łapałem, bo zimą chlał jak pijak tanie wino i wychodziło ponad 9,5 litra w mieszanym z przewagą jazdy pozamiejskiej do 10km. Po rozum do głowy przyszedłem po czasie kiedy musiałem płacić i płakać na stacji benzynowej. Jeżdząc maksymalnie ekonomicznie spalanie spadło do 6,8 litra i na zatankowanym baku 47 litrów (max) mam maksymalny jak do tej pory zasięg 680km.
6,3
Volvo V50
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
posiadam to autko kilka miesiecy(zrobilem ok 5500 km juz) i uzywam je glownie w miescie. posiadam rowniez Dpf. lczylem na mniejsce spalanie jak na diesla a tu psikus. 7 litrow to norma jedynie na trasie na dluzszym dystansie idzie zejasc doo ok 6 litrow czy troche poznizej przy delikatnaj jezdzie (ok 100km/h). mam srednio ciezka noge. jezdze w zakresie obrotow 2700 3000. chetnie bym jez zmienij na 2.0 diesla lub beznzyne:) troche brakuje mocy. ogolnie super auto zawieszenie fajne i wnetrze zrobione przyjemnie z dobrych materialow

Usterki Volvo V50

Liczba wpisów: 34
Nie odpala
  • Volvo V50 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2005-2012
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Witam, to było tak: Odpalam auto, bez problemów na dotyk, wszystko ładnie pracuje, stało przedtem10h, przejeżdżam 200m i gaśnie nagle, odpalam po chwili i po 5s znowu gaśnie, od tamtej pory nie zapala w cale. Po podpięciu OBD wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu i błąd 'zasilania 3' - cokolwiek to znaczy. Dodam że czujnik położenia wałka rozrządu wymieniałem już rok temu, objawy były podobne z tym że auto odpalało na zimnym a gasło na rozgrzanym silniku. Moje pytanie brzmi czy to ponownie czujnik mógł ulec awarji, czy problem tym razem leży gdzie indziej? Dziękuję z góry na odpowiedzi.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
dwa razy samozapłon silnika!
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Niestety dwa razy miałem w życiu samozapłon diesla i dwa razy w tym samym aucie. Za pierwszym razem poszedłem w wymianę silnika wraz z różnymi "gadżetami" za prawie 10 tysięcy na silnik fordowski (odpowiednik) - bo przecież gorzej nie będzie. Niestety po roku (jakieś 15 tys przebiegu) dokładnie taka sama awaria - teraz już auto idzie na złom, nie brnę w to dalej. Podejrzenie jest proste - coś jest zwalonego poza samym silnikiem, ale nie wiadomo niestety co. Jeden mechanik podejrzewał coś z filtrem DPF. A poza tym z dodatkowych atrakcji miałem też awarię stacyjki (popularne w tym modelu) oraz stały problem z nierówną pracą silnika przy ok 2 tys obrotów - nie usunięty przez żadnego mechanika, do dziś nie wiem skąd się to brało.
2 komentarze
Nie odpala i nie przyspiesza. Stuki przy wrzucaniu pierwszego biegu
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 189 tys. km
1. Samochód nie odpala, tzn. kręci, ale tak jakby nie było podawane paliwo - zapowietrzenie? Myślałem, że ma to związek np. z wilgocią, bo gdy nocował poza garażem, praktycznie za każdym razem rano nie chciał odpalić. Jednak ostatnio po nocce w garażu - ten sam problem. Dopiero samostart w spray pomaga... Wymieniony czujnik położenia wału, ale mało pomogło. 2. Brak przyspieszenia. Zdarza mu się zamulenie - spowolniona reakcja na pedał gazu. Wymieniony potencjometr przyspieszenia pod pedałem gazu, 2 razy i po czasie to samo. Zgaszenie i odpalenie na nowo auta, pomaga. Niekiedy na miesiąc, niekiedy na kilkanaście minut. Błędy odczytane z komputera wskazują na ów potencjometr, ale dostałem wskazówki, że to mogę być gdzieś zaśniedziałe gniazda/wtyczki, odpowiadające za podłączenie tego potencjometru. 3. Głuche puknięcie przy wrzucaniu jedynki na światłach. Też nie zawsze, ale 75% przypadków wrzucania biegu. Strasznie irytujące. Generalni auto mocno wkur.. z takimi upierdliwymi usterkami. Sam silnik złoto, ale osprzęt tragedia.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volvo V50