Szukaj

Informacje o Volvo V50 1.6 D2 DRIVe Start/Stop 109KM 80kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model o nadwoziu typu kombi, klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C+, grupa premium), produkowany od 2004 roku. Wprowadzony jako zastępstwo dla Volvo V40, gdy na rynku pojawiła się druga generacja modelu S40. V50 to jego odmiana kombi. O ile jednak wersja sedan zatrzymała nazwę S40, to kombi według nowego nazewnictwa Volvo, musiało otrzymać nazwę z nieparzystą liczbą dziesiątek. V50 powstał na płycie podłogowej Forda (P1), którą dzieli m.in. z Mazdą 3 i Fordem Focusem. W 2007 roku V50 został poddany face-liftingowi, po którym auto upodobniło się stylistycznie do modeli S80 i V70.
czytaj więcej
Powagosław
Eleganckie kombi, które nie boi się konkurencji w postaci zgrabniejszych sedanów, masywniejszych SUV-ów, czy bardziej przestrzennych minivanów. A do tego wygląda niepozornie, jak na grupę premium. Wygląda na to, że V50 naprawdę nie musi niczego udowadniać. ~Powagosław
Luzacjusz
Ziew, jak to mawiają prawdziwi luzacy. Może i V50 to kombi-natorskie dzieło sztuki, ale nie mogę opanować ziewania. Wiem, niesprawiedliwie, bo jak na kombi to i tak wyjątkowo emocjonujący typ. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 81,4 x 75 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,1
~Adamus
Volvo V50
Kombi 1.6 D2 DRIVe Start/Stop 109KM 80kW
Z perspektywy czasu to b. dobry samochód. Kombi dla 4 osobowej rodziny (2 małych dzieci) optymalny. Hak w opcji -b. przydatny np. bagażnik na rowery. No i ta ekonomiczność - naprawdę jestem pod wrażeniem. Uwielbiałem jechać w trasie i dostosowywałem prędkość do zużycia paliwa. Serwis w zaprzyjaźnionym nie autoryzowanym serwisie - bardzo pozytywne niskie lub średnie ceny - ogólnie plus. B. fajny klasyczny wygląd - taki volvo kombi mini klasyk - ambitny typ. I jeszcze ten kolor - czereśniowy metalic. :) . Ogólnie - B. pozytywne auto które, nigdy nie zawiodło a nawet bardzo często zadziwiło.
4,6
~Krystian
Volvo V50
Kombi 1.6 D2 DRIVe Start/Stop 109KM 80kW
Kiedyś już opisywałem, to autko. Jeżdżę nim już 4 lata i powoli czas na zmianę. Przez te 4 lata zrobiłem ok. 80000 km. To co mi się podoba w tym samochodzie to jego niska usterkowość, koszty utrzymania, prowadzenie i ogólna jakość wykończenia. Autko jest naprawdę przyzwoicie wykonane, materiały w środku dobrej jakości. Nie czuć w nim tandety. Dużo lepiej czuję się w tym autku niż np. w nowym Focusie. Fakt, wnętrze dość mocno się zestarzało, jednak na zewnątrz aż tak tego nie widać. Niemniej pierwszy wypust to 2004 rok, czyli prawie 15 lat temu. Z napraw poza eksploatacyjnych - 3 razy padła mi pompa wody, jednak po zamontowaniu oryginalnej problem nie występuje, raz zawiesił się pedał gazu i komputer źle odczytywał wskazania potencjometru, wystarczył reset komputera, musiałem też wymienić chłodnicę klimatyzacji, bo przez zgromadzony brud pomiędzy chłodnicą silnika, a klimy nazbierał się brud i pojawiły się tam pęknięcia. Kolejnym minusem jest przegląd olejowy, który kosztuje zwykle ok. 500 zł. W innych autach jest to tańsze. Samochód jest też trochę za głośny, do 120 jest ok, przy 140 jeszcze da się jechać. Powyżej robi się głośno. Okolice turbiny potrafią się pocić olejem, jest to cecha silnika, praktycznie od początku ten olej był i do tej pory nic się nie stało. Zaskakuje spalanie - cykl mieszany 70/30 (miaso/trasa) spalanie nie wyższe niż 6,5 litra. W trasie spalanie w okolicach 5,5 litra można uznać za spore ;) Z napraw eksploatacyjnych wymieniłem tylko tarcze z przodu, a samochód jest zawsze sprawdzany przy każdym przeglądzie olejowym. Ogólnie autko nigdy mnie nie zawiodło, a ceny napraw nie są zbyt wysokie. Jeśli chodzi o sam silnik - do jazdy jest przyjemny. Nie ma może szału z przyspieszeniem od 120 w górę, ale nie jest źle. Jak najbardziej ten silnik w tym samochodzie się sprawdza. Prowadzenie - latem jest fajnie, zimą jeszcze fajniej :D Ogólnie czuć, że to szwedzkie auto, zimą na śniegu ciężko wprowadzić go w poślizg.
4,7
~***** ***
Volvo V50
Kombi 1.6 D2 DRIVe Start/Stop 109KM 80kW
Świetny samochód, kupiłem go gdy miał 251 tys. przebiegu, aktualnie licznik wskazuje 273 tyś. bardzo oszczędny. To chyba najbardziej niezawodny samochód jaki miałem a jest to mój 12- ty samochód na przestrzeni ponad 40 lat od kąt posiadam prawo jazdy.

Usterki Volvo V50

Liczba wpisów: 34
Nie odpala
  • Volvo V50 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2005-2012
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Witam, to było tak: Odpalam auto, bez problemów na dotyk, wszystko ładnie pracuje, stało przedtem10h, przejeżdżam 200m i gaśnie nagle, odpalam po chwili i po 5s znowu gaśnie, od tamtej pory nie zapala w cale. Po podpięciu OBD wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu i błąd 'zasilania 3' - cokolwiek to znaczy. Dodam że czujnik położenia wałka rozrządu wymieniałem już rok temu, objawy były podobne z tym że auto odpalało na zimnym a gasło na rozgrzanym silniku. Moje pytanie brzmi czy to ponownie czujnik mógł ulec awarji, czy problem tym razem leży gdzie indziej? Dziękuję z góry na odpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
dwa razy samozapłon silnika!
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Niestety dwa razy miałem w życiu samozapłon diesla i dwa razy w tym samym aucie. Za pierwszym razem poszedłem w wymianę silnika wraz z różnymi "gadżetami" za prawie 10 tysięcy na silnik fordowski (odpowiednik) - bo przecież gorzej nie będzie. Niestety po roku (jakieś 15 tys przebiegu) dokładnie taka sama awaria - teraz już auto idzie na złom, nie brnę w to dalej. Podejrzenie jest proste - coś jest zwalonego poza samym silnikiem, ale nie wiadomo niestety co. Jeden mechanik podejrzewał coś z filtrem DPF. A poza tym z dodatkowych atrakcji miałem też awarię stacyjki (popularne w tym modelu) oraz stały problem z nierówną pracą silnika przy ok 2 tys obrotów - nie usunięty przez żadnego mechanika, do dziś nie wiem skąd się to brało.
2 komentarze
Nie odpala i nie przyspiesza. Stuki przy wrzucaniu pierwszego biegu
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 189 tys. km
1. Samochód nie odpala, tzn. kręci, ale tak jakby nie było podawane paliwo - zapowietrzenie? Myślałem, że ma to związek np. z wilgocią, bo gdy nocował poza garażem, praktycznie za każdym razem rano nie chciał odpalić. Jednak ostatnio po nocce w garażu - ten sam problem. Dopiero samostart w spray pomaga... Wymieniony czujnik położenia wału, ale mało pomogło. 2. Brak przyspieszenia. Zdarza mu się zamulenie - spowolniona reakcja na pedał gazu. Wymieniony potencjometr przyspieszenia pod pedałem gazu, 2 razy i po czasie to samo. Zgaszenie i odpalenie na nowo auta, pomaga. Niekiedy na miesiąc, niekiedy na kilkanaście minut. Błędy odczytane z komputera wskazują na ów potencjometr, ale dostałem wskazówki, że to mogę być gdzieś zaśniedziałe gniazda/wtyczki, odpowiadające za podłączenie tego potencjometru. 3. Głuche puknięcie przy wrzucaniu jedynki na światłach. Też nie zawsze, ale 75% przypadków wrzucania biegu. Strasznie irytujące. Generalni auto mocno wkur.. z takimi upierdliwymi usterkami. Sam silnik złoto, ale osprzęt tragedia.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V50