Szukaj

Informacje o Volvo V50 2.4 170KM 125kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model o nadwoziu typu kombi, klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C+, grupa premium), produkowany od 2004 roku. Wprowadzony jako zastępstwo dla Volvo V40, gdy na rynku pojawiła się druga generacja modelu S40. V50 to jego odmiana kombi. O ile jednak wersja sedan zatrzymała nazwę S40, to kombi według nowego nazewnictwa Volvo, musiało otrzymać nazwę z nieparzystą liczbą dziesiątek. V50 powstał na płycie podłogowej Forda (P1), którą dzieli m.in. z Mazdą 3 i Fordem Focusem. W 2007 roku V50 został poddany face-liftingowi, po którym auto upodobniło się stylistycznie do modeli S80 i V70.
czytaj więcej
Powagosław
Eleganckie kombi, które nie boi się konkurencji w postaci zgrabniejszych sedanów, masywniejszych SUV-ów, czy bardziej przestrzennych minivanów. A do tego wygląda niepozornie, jak na grupę premium. Wygląda na to, że V50 naprawdę nie musi niczego udowadniać. ~Powagosław
Luzacjusz
Ziew, jak to mawiają prawdziwi luzacy. Może i V50 to kombi-natorskie dzieło sztuki, ale nie mogę opanować ziewania. Wiem, niesprawiedliwie, bo jak na kombi to i tak wyjątkowo emocjonujący typ. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2435 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność
Średnie spalanie dla Volvo V50 2.4 170KM 125kW 2004-2010
9,9
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Volvo V50
Kombi 2.4 170KM 125kW
Wspaniały silnik, instalacja BRC droga (4700) ale warto mieć spokój potem. Serwis pierwszy 40 zł, drugi 60zl- same filtry. Spalanie minimalne jadąc w trasie w ulewie 90-110km/h. 450km na 38-39l gazu. Średnio przy płynnej jeździe podmiejskiej plus co jakiś czas sprint na światłach wychodzi mi zawsze 10,5-11l. Spalanie na autostradzie (pomiar z dystrybutora) prędkość cały czas 150-180km/h i klima to 13.6l gazu. Autostrada (oczywiście niemiecka) gdzie auto szło często ile fabryka (do 230km/h) dała z 4 pasażerami wyszło 270km na 39l gazu czyli 14.5l. i to najwyższe jakie wyszło. Polecam robić świece częściej niż zwykle. (Układ jezdny)
10,2
Volvo V50
Kombi 2.4 170KM 125kW
Auto pali mało jak na taką moc i przyspieszenie. Najwięcej pali w mieście, co dosyć oczywiste. Mam od roku założoną instalację LPG i nie odczuwam spadku mocy (dobra instalacja trochę kosztuje, ale jest wydajna), a przy tankowaniu na stancji oszczędności przy takim litrażu są niesamowite :)) Już instalacja LPG mi się zwróciła. Cały czas jeżdżę na automacie,choć auto ma możliwość zmiany ręcznej biegów. Maksymalne średnie spalanie przy ostrej jeździe jakie zaobserwowałem to 12,5l (1/2- normalna trasa do 150 km/h, przy ciągłym wyprzedzaniu wszystkich jak leci, 1/2- miasto). Przeważnie średnie spalanie wynosi 10l również przy dynamicznym wyprzedzaniu (różnica 2,5 l bierze się chyba głównie z jakości mieszanki LPG, lepiej tankować na Orlenie, czy na Łukoilu). Nie jeździłem autem na autostradzie, więc nie wiem jakie byłoby tak spalanie np. przy 200 km/h. Dane są prawdziwe i nic nie zaniżyłem. Oczywiście należy doliczyć zużycie benzyny na starcie (zimą je to wydatek około 100 zł miesięcznie, latem minimum o połowę mniej. Rocznie przejeżdżam 15.000 km. (Układ jezdny)
10,2
Volvo V50
Kombi 2.4 170KM 125kW
Auto pali mało jak na taką moc i przyspieszenie. Najwięcej pali w mieście, co dosyć oczywiste. Mam od roku założoną instalację LPG i nie odczuwam spadku mocy (dobra instalacja trochę kosztuje, ale jest wydajna), a przy tankowaniu na stancji oszczędności przy takim litrażu są niesamowite :)) Już instalacja LPG mi się zwróciła. Cały czas jeżdżę na automacie,choć auto ma możliwość zmiany ręcznej biegów. Maksymalne średnie spalanie przy ostrej jeździe jakie zaobserwowałem to 12,5l (1/2- normalna trasa do 150 km/h, przy ciągłym wyprzedzaniu wszystkich jak leci, 1/2- miasto). Przeważnie średnie spalanie wynosi 10l również przy dynamicznym wyprzedzaniu (różnica 2,5 l bierze się chyba głównie z jakości mieszanki LPG, lepiej tankować na Orlenie, czy na Łukoilu). Nie jeździłem autem na autostradzie, więc nie wiem jakie byłoby tak spalanie np. przy 200 km/h. Dane są prawdziwe i nic nie zaniżyłem. Oczywiście należy doliczyć zużycie benzyny na starcie (zimą je to wydatek około 100 zł miesięcznie, latem minimum o połowę mniej. Rocznie przejeżdżam 15.000 km. (Układ jezdny)

Usterki Volvo V50

Liczba wpisów: 34
Nie odpala
  • Volvo V50 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2005-2012
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Witam, to było tak: Odpalam auto, bez problemów na dotyk, wszystko ładnie pracuje, stało przedtem10h, przejeżdżam 200m i gaśnie nagle, odpalam po chwili i po 5s znowu gaśnie, od tamtej pory nie zapala w cale. Po podpięciu OBD wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu i błąd 'zasilania 3' - cokolwiek to znaczy. Dodam że czujnik położenia wałka rozrządu wymieniałem już rok temu, objawy były podobne z tym że auto odpalało na zimnym a gasło na rozgrzanym silniku. Moje pytanie brzmi czy to ponownie czujnik mógł ulec awarji, czy problem tym razem leży gdzie indziej? Dziękuję z góry na odpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
dwa razy samozapłon silnika!
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Niestety dwa razy miałem w życiu samozapłon diesla i dwa razy w tym samym aucie. Za pierwszym razem poszedłem w wymianę silnika wraz z różnymi "gadżetami" za prawie 10 tysięcy na silnik fordowski (odpowiednik) - bo przecież gorzej nie będzie. Niestety po roku (jakieś 15 tys przebiegu) dokładnie taka sama awaria - teraz już auto idzie na złom, nie brnę w to dalej. Podejrzenie jest proste - coś jest zwalonego poza samym silnikiem, ale nie wiadomo niestety co. Jeden mechanik podejrzewał coś z filtrem DPF. A poza tym z dodatkowych atrakcji miałem też awarię stacyjki (popularne w tym modelu) oraz stały problem z nierówną pracą silnika przy ok 2 tys obrotów - nie usunięty przez żadnego mechanika, do dziś nie wiem skąd się to brało.
2 komentarze
Nie odpala i nie przyspiesza. Stuki przy wrzucaniu pierwszego biegu
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 189 tys. km
1. Samochód nie odpala, tzn. kręci, ale tak jakby nie było podawane paliwo - zapowietrzenie? Myślałem, że ma to związek np. z wilgocią, bo gdy nocował poza garażem, praktycznie za każdym razem rano nie chciał odpalić. Jednak ostatnio po nocce w garażu - ten sam problem. Dopiero samostart w spray pomaga... Wymieniony czujnik położenia wału, ale mało pomogło. 2. Brak przyspieszenia. Zdarza mu się zamulenie - spowolniona reakcja na pedał gazu. Wymieniony potencjometr przyspieszenia pod pedałem gazu, 2 razy i po czasie to samo. Zgaszenie i odpalenie na nowo auta, pomaga. Niekiedy na miesiąc, niekiedy na kilkanaście minut. Błędy odczytane z komputera wskazują na ów potencjometr, ale dostałem wskazówki, że to mogę być gdzieś zaśniedziałe gniazda/wtyczki, odpowiadające za podłączenie tego potencjometru. 3. Głuche puknięcie przy wrzucaniu jedynki na światłach. Też nie zawsze, ale 75% przypadków wrzucania biegu. Strasznie irytujące. Generalni auto mocno wkur.. z takimi upierdliwymi usterkami. Sam silnik złoto, ale osprzęt tragedia.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V50