Szukaj

Informacje o Volvo V50 1.8 125KM 92kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model o nadwoziu typu kombi, klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C+, grupa premium), produkowany od 2004 roku. Wprowadzony jako zastępstwo dla Volvo V40, gdy na rynku pojawiła się druga generacja modelu S40. V50 to jego odmiana kombi. O ile jednak wersja sedan zatrzymała nazwę S40, to kombi według nowego nazewnictwa Volvo, musiało otrzymać nazwę z nieparzystą liczbą dziesiątek. V50 powstał na płycie podłogowej Forda (P1), którą dzieli m.in. z Mazdą 3 i Fordem Focusem. W 2007 roku V50 został poddany face-liftingowi, po którym auto upodobniło się stylistycznie do modeli S80 i V70.
czytaj więcej
Powagosław
Eleganckie kombi, które nie boi się konkurencji w postaci zgrabniejszych sedanów, masywniejszych SUV-ów, czy bardziej przestrzennych minivanów. A do tego wygląda niepozornie, jak na grupę premium. Wygląda na to, że V50 naprawdę nie musi niczego udowadniać. ~Powagosław
Luzacjusz
Ziew, jak to mawiają prawdziwi luzacy. Może i V50 to kombi-natorskie dzieło sztuki, ale nie mogę opanować ziewania. Wiem, niesprawiedliwie, bo jak na kombi to i tak wyjątkowo emocjonujący typ. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Karol
Volvo V50
Kombi 1.8 125KM 92kW
Auto strasznie toporne w lato - silnik jest bardzo wrażliwy na uboższe (gorące) powietrze z zewnątrz + klima BARDZO obciąża ten silnik.W zimę jeździ normalnie, a w lato łapie strasznego "muła" i nie da się tym jeździć od 1tyś do 3 tyś obrotów. Dodatkowo pali gaz i olej jak smok - nie wiem jak można tym jeździć na benzynie (szczególnie po mieście) - w ciągłych korkach 14l gazu to nie problem, za to w trasie 130-140km/h jest znośnie - 11l max. W moim przypadku silnik jest chyba po remoncie, dolewkę oleju robię co 2-3k km. Na uwagę zasługuje porządne jak na cenę auta - wygłuszenie oraz prowadzenie - wzorowe. Wkurzające może być dla niektórych STRASZNIE twarde zawieszenie oraz w gratisie dostajemy gówniany wielowahacz z tyłu (remont 1 tyś +). Jeśli trafimy na pechową sztukę to trzeba też wspomnieć o ciężko chodzącym sprzęgle (gdy zostało mało okładziny sprzęgłowej tzw. "kończy się") oraz jeśli mechanik/poprzedni właściciel skopie coś z linkami skrzyni biegów - będzie chodzić ciężko lewarek. Podsumowując, gdyby nie przednie fotele, które sprawiają, że można w aucie wysiedzieć 8h+, to zastanowiłbym się dwa razy nad zakupem tego złomu, a przynajmniej wybrałbym silnik 2.4 - więcej mocy a spalanie to samo + 5 cylindrowa nie zniszczalna konstrukcja.
4,4
~Paweł
Volvo V50
Kombi 1.8 125KM 92kW
Mam wersję 1.8F (nie ma jej na liście do wyboru). Bardzo dobrze wyciszony samochód, poziom wyciszenia - klasa premium. Genialny standardowy system audio. Karoseria zero rdzy. Zawieszenie zestrojone bardzo sztywno ale nie ma tragedii dzięki jednym z najlepszych na rynku foteli samochodowych, z niemal każdym rodzajem regulacji (mega wygodne, bardzo dobrze trzymają, żona ma problemy z kręgosłupem - zakochała się w tych fotelach). Na polskie drogi nie polecam większych felg niż 16 cali. Dużo części pasuje z Focusa. Dobre zamienniki kosztują swoje ale i tak ceny są niższe, niż w przypadku konkurencyjnych modeli (Audi a4, BMW 3). Trzeba uważać na samochody z oryginalnym przebiegiem. Szwedzi i Niemcy sprzedają te samochody przed 150tys km - przy tym przebiegu pada alternator (spuścizna po współpracy z Fordem). Jeśli w porę się nie wykryje usterki (z początku myślałem że to po prostu słaby akumulator), to może to sporo kosztować bo alternator lubi zabrać ze sobą do grobu inne elementy układu elektrycznego. U mnie koszt wyniósł, po negocjacjach w ASO, 5300zł. Do wymiany było niemal wszystko, bo system diagnostyczny w samochodzie ciągle płakał, że coś nadal jest nie tak.
4,6
~PaPel
Volvo V50
Kombi 1.8 125KM 92kW
Auto piękne, eleganckie, najbardziej bezpieczne auto w swojej klasie, po przez klatke bezpieczenstwa seryjnie zamontowana pod tapicerka, sprawia wrazenie malego czołgu. LEkko agresywna sylwetka, sztywne zawieszenie i precyzyjny uklad kierowniczy sprawia ze auto lubi dynamiczną jazde. Zawieszenie od Forda fokusa wiec koszty utrzymania przecietne.
Średnie spalanie dla Volvo V50 1.8 125KM 92kW 2005-2010
8,8
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Volvo V50
Kombi 1.8 125KM 92kW
Spalanie na gazie waha się od 8,5 litra do 13 na instalacji LPGTECH z parownikiem STAG'a. Przy czym 8,5-9 w trasie oscylując około prędkości 70-100km/h ekonomicznie czasem z tempomatem. W mieście w korkach od świateł do świateł przy bardzo dynamicznej jeździe do 13 maksymalnie. Na benzynie maksymalnie udało mi się zejść do niecałych 7 litrów, również przy ekonomicznej jeździe 70-100km/h. Natomiast w mieście w korkach do 12. Takie samo spalanie około 12 litrów wychodzi przy darciu na 5 biegu na autostradzie 180 w upał przy pełnej klimie. Średnie spalanie w cyklu mieszanym to około 10 lpg lub 8-9 benzyny. Pozdrawiam
9,3
Liczba komentarzy: 1
Volvo V50
Kombi 1.8 125KM 92kW
Swojego volvo v50 szukałem od razu z silnikiem benzynowym z założeniem, że zakładam porządną instalację LPG. Auto pochodzi z 2005 roku, sprowadzone i kupione przez mnie z udokumentowanym przebiegiem 107 000 km. Obecnie ma przejechane 109 800 km. Auta planuję używać przez okres 5 - 6 lat, a przewidywany roczny przebieg to ok. 22 000 km. Zamontowany zestaw to STAG 300 isa2 + reduktor AC R01 + wtryskiwacze Hana 2000. Montaż w warsztacie partnerskim STAG. Przed montażem instalacji liczyłem na średnie spalanie rzędu 10 - 11 litrów gazu na 100 km. Po założeniu instalacji okazało się, że butla o realnej pojemności 36 litrów gazu wystarcza zwykle na przejechanie 380 km. To daje 9,5 litra LPG na 100 km! Tyle pali średnio moje v50 przy zrównoważonej jeździe w cyklu mieszanym. Autko potrafi pożreć i powyżej 10 litrów LPG podczas jazdy autostradą z ustawionym tempomatem na 140 km/h, ale to naturalne przy tej prędkości. Wskazanie średniego spalania benzyny podawane przez komputer pokładowy w zasadzie stale jest bez zmian i wynosi 8,4 litra na 100 km. Nic tylko tankować LPG i jeździć.
7,3
Volvo V50
Kombi 1.8 125KM 92kW
auto ma 125tys.przebiegu silnik typu F generalnie chyba moje najlepsze auto a miałem ich chyba 10 przez malucha,taunusa dację ,bmw. alfe. Co prawda trochę udaje combi ale przez złożenie tylnych oparć robi się dużą przestrzeń, auto jest przestronne i eleganckie szkoda ,że w Polsce brak E85 ,auto zachowuje się bezproblemowo jest zwrotne jak 3 bmw zauważalne jest podwyższone zużycie paliwa w zimie w mieście w minionej zimie było to 10,5 litra.Ale to normalne szczególnie na małych miejskich przebiegach. Ten model wyposażenia to Kinetic ze skórą . Wadą jest to że pisze do ciebie po Szwedzku ale można wytzymać, generalnie uczę się go mam go niecały rok.

Usterki Volvo V50

Liczba wpisów: 34
Nie odpala
  • Volvo V50 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2005-2012
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Witam, to było tak: Odpalam auto, bez problemów na dotyk, wszystko ładnie pracuje, stało przedtem10h, przejeżdżam 200m i gaśnie nagle, odpalam po chwili i po 5s znowu gaśnie, od tamtej pory nie zapala w cale. Po podpięciu OBD wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu i błąd 'zasilania 3' - cokolwiek to znaczy. Dodam że czujnik położenia wałka rozrządu wymieniałem już rok temu, objawy były podobne z tym że auto odpalało na zimnym a gasło na rozgrzanym silniku. Moje pytanie brzmi czy to ponownie czujnik mógł ulec awarji, czy problem tym razem leży gdzie indziej? Dziękuję z góry na odpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
dwa razy samozapłon silnika!
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Niestety dwa razy miałem w życiu samozapłon diesla i dwa razy w tym samym aucie. Za pierwszym razem poszedłem w wymianę silnika wraz z różnymi "gadżetami" za prawie 10 tysięcy na silnik fordowski (odpowiednik) - bo przecież gorzej nie będzie. Niestety po roku (jakieś 15 tys przebiegu) dokładnie taka sama awaria - teraz już auto idzie na złom, nie brnę w to dalej. Podejrzenie jest proste - coś jest zwalonego poza samym silnikiem, ale nie wiadomo niestety co. Jeden mechanik podejrzewał coś z filtrem DPF. A poza tym z dodatkowych atrakcji miałem też awarię stacyjki (popularne w tym modelu) oraz stały problem z nierówną pracą silnika przy ok 2 tys obrotów - nie usunięty przez żadnego mechanika, do dziś nie wiem skąd się to brało.
2 komentarze
Nie odpala i nie przyspiesza. Stuki przy wrzucaniu pierwszego biegu
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 189 tys. km
1. Samochód nie odpala, tzn. kręci, ale tak jakby nie było podawane paliwo - zapowietrzenie? Myślałem, że ma to związek np. z wilgocią, bo gdy nocował poza garażem, praktycznie za każdym razem rano nie chciał odpalić. Jednak ostatnio po nocce w garażu - ten sam problem. Dopiero samostart w spray pomaga... Wymieniony czujnik położenia wału, ale mało pomogło. 2. Brak przyspieszenia. Zdarza mu się zamulenie - spowolniona reakcja na pedał gazu. Wymieniony potencjometr przyspieszenia pod pedałem gazu, 2 razy i po czasie to samo. Zgaszenie i odpalenie na nowo auta, pomaga. Niekiedy na miesiąc, niekiedy na kilkanaście minut. Błędy odczytane z komputera wskazują na ów potencjometr, ale dostałem wskazówki, że to mogę być gdzieś zaśniedziałe gniazda/wtyczki, odpowiadające za podłączenie tego potencjometru. 3. Głuche puknięcie przy wrzucaniu jedynki na światłach. Też nie zawsze, ale 75% przypadków wrzucania biegu. Strasznie irytujące. Generalni auto mocno wkur.. z takimi upierdliwymi usterkami. Sam silnik złoto, ale osprzęt tragedia.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V50