Szukaj

Informacje o Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Ronin
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Samochód idealny dla 2-osobowej rodziny. Zarówno do codziennej jazdy po mieście jak i na długie wyjazdy. Pomimo tego, że w aucie zrobiony STAGE2 (ponad 250KM i prawie 600Nm) przy ruszaniu samochód trochę mułowaty ale jak już się odepchnie to wbija w fotel. Poruszanie się i parkowanie w mieście nie stanowi większego problemu ze względu na gabaryty auta. Ale cała frajda zaczyna się za miastem a zwłaszcza na autostradzie. Auto przyklejone do asfaltu. Dopiero powyżej 250km/h pojawia się delikatne odczucie pływania auta. Silni jak na diesla na postoju i przy wolnej jeździe dość słyszalny. Spalanie jak to w dieslu rewelacja (miasto 5,6l, trasa od 4,5-5,3l, autostrada 6,0-6,5l). W tych silnikach nie ma problemu z DPF-em, wypala się prawidłowo. Jak na tak niewielkie auto dobrze doposażone. Fotele na długie trasy rewelacja, choć wydają się twarde to tak na prawdę po trasie ok. 10-12h nie ma problemów z bólem kręgosłupa czy szyi. Zawieszenie bardzo dobrze zestrojone, układ kierowniczy precyzyjny i rewelacyjne hamulce. Brakuje otwieranego podłokietnika do przewozu nart oraz solidniejszych haczyków na zakupy w bagażniku.
2,3
~Kacper
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Samochód coraz tańszy w zakupie natomiast pozycja za kierownicą, kultura pracy silnika i koszty utrzymania całkowicie skreśliły go w moich oczach. Silnik D4 brzmi jak Renault Kangoo w dieslu. Osobiście przesiadłem się ze 140konnej jednostki innej marki i przy obecnym 190km rożnica mocy praktycznie nie odczuwalna. Części do tego samochodu tak drogie, że nawet handlarze je sprzedający mają nieziemski ubaw z tego, że przykładowo belka przednia używana koszt - 1000zł gdzie nowe zamienniki innych marek max.300 zł . Do tego modelu nie są produkowane absolutnie żadne zamienniki. Miska olejowa - inne marki w podonym roczniku zakres cen 100-400 nowe części , do V40 używana miska 700zł , nowa 1500. Osobiście musiałem również wymienić maglownice ponieważ z dnia na dzień siadło wspomaganie. Panowe konsktrukotrzy tak zaprojektowali auto, że nie wchodzi w gre wymiana samego silnika wspomagania poniewaz jest na stale zamocowany do maglownicy i konieczna jest wymiana całej. Część praktycznie nie osiagalna poniewaz wychodizla pod 20 roznymi numerami ktore musza sie zgadzac - koszt naprawy ponad 5000zł .
3,2
~Lolek1333_1
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Z wyglądu piękne auto które całkiem nieźle się prowadzi oraz przyśpiesza. Niestety ceny części awaryjność auta drogi serwis nie zachęcają mnie do ponownego kupna auta tej marki. Byle jaka część musi być dedykowana dla danego pojazdu / roku/ a nawet wyposażenia ... a ceny z kosmosu...
Średnie spalanie dla Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
To moje trzecie Volvo i w końcu uwierzyłem że nowe ON mogą mało palić, wcześniejsze 2,0 PSA to smoki w porównaniu z tą serią silników. Nie wierzyłem w wynik spalania z komp pokładowego, kilka razy tankowałem na stacji i za każdym razem się zgadzało. Trasa Białystok-Karpacz i z powrotem przy umiarkowanym ruchu prędkość 120/h spalanie 4,4 auto obciążone dwie osoby dorosłe dziecko i pełny bagażnik klima włączona, Drobne trasy w koło komina tak zwane po 100-150 km prędkość na tempomacie ustawiona 100/h spalanie 3,9 jazda po płaskim wiosna jesień klima wyłączona. Koła standard 205/55R16. Oby tak dalej. Liczę że stara Szwedzka trwałość powróciła auto ma ponad 200kkm przebiegu i trzyma takie parametry.
5,4
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Witam, przejechałem nowym autem około 300 km więc jeszcze dobrze auta nie poznałem w jeździe. Spokojna trasa po Kaszubach do 110 km/h, kilka wyprzedzeń, 70 % trasa 30 % miasto spalanie wyszło około 5.3 lira. Jazda po za miastem na odcinku 30 km z zastosowaniem wskaźnika eko przy lekkiej nodze do 110 km/h spalanie wyniosło 4.9. Jazda w dużym natężeniu po mieście około 7.5 do 8, minimalne spalanie w mieście 6 litrów. Mam nadzieję, że z biegiem czasu spalanie w trasie zejdzie spokojnie poniżej 5 litrów, już nie oczekuję od producenta spalania na poziomie 3.6 litra bo to nie realne, chociaż jak sprawdzałem średnie spalanie na 6 biegu przy 80 km/h wynosiło czasami poniżej 4 litrów. Jak na diesla co ma 190 KM to samochód ekonomiczny.
4,9
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Niezwykle oszczędna jednostka napędowa - zwłaszcza mając na uwadze masę pojazdu. Poniżej rezultaty po pokonaniu ok. 60 tys. km na oponach 225/45/17 (lato/zima). Jazda po mieście w godzinach szczytu (miasto powyżej 500 tys. mieszkańców): ok. 6,2 l/100 km. Jazda po polskich autostradach w granicach 140 km/h: ok. 5.6 l/100 km. Jazda po niemieckich autostradach z prędkością do 200 km/h: 7.6 l/100 km. Oszczędna jazda pozamiejska: 3,7 l/100 km.

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 14
Pękające tuleje
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 6
Dajcie sobie spokój z zakupem tego modelu a przynajmniej z silnikami D3 i D4. Ja miałem D4 190 koni popękały mi tuleje musiałem wymienić silnik (koszt 20tyś) bo zwykły tokarz nie jest w stanie zrobić tulei. Jak wystawiłem części sprawne ze starego silnika na olx (sprawne) to ciągle mam telefony o wał korbowy bo ludziom poobracało panewki, sprzedałem nawet tłok bo kupującemu wypaliło w nim dziurę ogólnie pękające bloki i inne cuda jeśli chcecie mieć problem polecam zakup tego samochodu. I możecie myśleć aa co on wypisuje mnie to nie spotka, jeśli tak myślisz to może być różnie.
4 komentarze
awaria czujników
  • Volvo V40 II Cross Country Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW 2016-2019
  • inne
  • 130 tys. km
Awarii uległy 3 czujniki: czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, czujnik serwa hamulcowego i czujnik sterownika skrzyni automatycznej. Samochód prowadzi się w 99% bez żadnego wpływu na komfort jazdy. Czasem szarpnie, czasem dłużej odpali. Nie pokazuje usterek na wskaźnikach, dowiedziałem się o nich w trakcie cyklicznego serwisu, po podpięciu komputera diagnostycznego, który zrobiłem tylko na własne życzenie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Problem z zamykaniem drzwi
  • Volvo V40 II
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Gdy temperatura spadła poniżej zera zwariowały zamki . Tylne lewe drzwi zamknęły się całkowicie , drzwi od kierowcy mozna zamknąć tylko kluczykiem . Gdy temperatura wzrosła do plus 4 przednie drzwi zaczęly reagować na pilota ale tylne lewe zamknięte i nie reagują na nic .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo V40 II Hatchback