Szukaj

Informacje o Volvo V40 II Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, piÄ™ciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa Å›rednia), produkowany od 2012 roku. V40 zostaÅ‚ wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwaÅ‚a bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, wedÅ‚ug którego model oznaczony literÄ… „V” oznaczaÅ‚ nadwozie typu kombi. V40 powstaÅ‚ na zmodyfikowanej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Ford C1, którÄ… dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem byÅ‚ Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można byÅ‚o siÄ™ spodziewać bo Volvo plus coÅ› jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze byÅ‚y domenÄ… samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba siÄ™, bo patrzÄ™ i widzÄ™, że to Volvo, choć widzÄ™ też, że projektantów korciÅ‚o, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miÅ‚o, gdy zachowuje jakiÅ› element tożsamoÅ›ci marki. Ile można patrzeć na auta, które sÄ… jak szafki w basenowej szatni: różniÄ… siÄ™ tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~Leszek
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW
Dobre auto dla osoby, która nie posiada zapędów wyścigowych, ekonomiczny samochód, spalanie na trasie to w moim przypadku w okolicach 4-4,5l, a w jeździe miejskiej/mieszanej około 5-5,5 bez zwracania uwagi na ekonomiczną jazdę - mam ciężką nogę na codzień. Trochę słaba widoczność szczególnie z tyłu natomiast systemy bezpieczeństwa dają duży zapas dla mniej doświadczonych kierowców i pomogą uniknąć stłuczki jak mogą, a jeśli już do niej dojdzie to nie chciałbym siedzieć w niczym innym niż Volvo - tu nawet spod maski wysunie się poduszka powietrzna dla pieszego, którego potrącimy na pasach. Wersja Cross Country czyli trochę wyższa dobrze sprawuje się również na gorszych drogach, a zawieszenie odbiera sporo wybojów i dziur. Podsumowując bardzo dobry samochód, niczego mi w nim nie brakuje, od 2 lat jedyne co robiłem to wymiany oleju, opon na zimowe i regeneracja alternatora bo ten po 11 latach po prostu się zużył - koszt 150 zł i jeździ od długiego czasu bez zarzutu ;) Polecam
4,4
~Polak w UK
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW
Dobre auto dla jednej osoby badz malej rodzinki. Przyspieszenie jako takie, szalu nie ma, ale za to spalanie piekne. Mnie wychodzi w miescie 5.6l, a noge mam ciezka raczej. W aucie z tego roku wiadomo, ze jakis plastik zatrzeszczy itd, ale na pewno lepiej wykonane niz Ford Focus, ktorego mialem poprzednio mlodszego bo z 2017 roku, a tam byla katastrofa, wladowali chyba najtanszy dostepny na rynku plastik. Volvo broni sie tym jak jezdzi, a pakiet R-Design powoduje, ze trzyma sie drogi jak dzik. Zero problemow z silnikiem czy skrzynia. W pierwszym tygodniu uzytkowania padly dwa wtryski wiec dealer wymienil wszystkie na nowe. Od tej pory tylko tankuje i jezdze.
4,9
~Melg
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW
Super samochód z piękna sylwetką ,przyciągający spojrzenia innych kierowców. Taki kociak ;) Kilka razy zauważyłem jak do środka spoglądali ciekawscy ;) Auto ciche, bardzo wygodne , małopalące-w mieście 4,6 litra a na autostradzie przy średniej prędkości 120 km/h 4,5 litra. Silnik jest dynamiczny, 6 biegowa skrzynia chodzi mega precyzyjnie, można przerzucać biegi jednym palcem . Samochód wypełniony systemami chroniącymi życie ale wiadomo bo to Volvo-system City Safety sprawdzony w praktyce-działa. W środku brak tanich plastików, mięciutkie materiały, kiedy pierwszy raz wsiadłem do środka zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Mimo 180 tysięcy na blacie samochód "chodzi" jak nowy. następnym moim autem tez będzie Volvo , może V40 po liftingu a może skuszę się na jakiś wyższy model. I na pewno będzie to silnik 150 konny. Polecam!!
Åšrednie spalanie dla Volvo V40 II Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW 2012-2015
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW
Samochód jest czuły na wiatr. Przy silnym wietrze zadowoli się niecałymi 5 litrami przy 150km/godz a pod wiatr przy 120 zużywa ponad 5 litrów. Jeżdżę dużo z tempomatem i oszczędnie. Najmniej zużywa w granicach 70-85km/godz. - około 3 litry ale po mieście przy częstym hamowaniu ok. 5-6 litrów. Na trasie Warszawa-Gdańsk 110-130 km/godz. wskazał 4,7 i w drodze powrotnej 4,4. Różnica przy dystrybutorze to ok. 0,2 do 0.4 litra (komputer zaniża). Średnie zużycie po Warszawie (bez korków) i w okolicach to 4,8-5,0
4,3
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW
Przy zachowaniu eco drivingu - jazda na trasie ze średnią prędkością 71 km/h spalanie 4,0l. Jazda w mieście ze średnią prędkością 30km/h 4,4l. Maksymalne średnie zużycie na baku 4,5l. Zimą maksymalne spalanie na baku 5,1l. Przy jeździe z boxem na dachu z prędkością do 130 km/h na odcinku ok. 800 km średnie spalanie 4,8l.
4,4
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW
Przejechałem około 50 tys km, 80% głownie trasa, prędkość do 120 km, średnie spalanie za 50 tys km 4.2

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 14
Pękające tuleje
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 6
Dajcie sobie spokój z zakupem tego modelu a przynajmniej z silnikami D3 i D4. Ja miałem D4 190 koni popękały mi tuleje musiałem wymienić silnik (koszt 20tyś) bo zwykły tokarz nie jest w stanie zrobić tulei. Jak wystawiłem części sprawne ze starego silnika na olx (sprawne) to ciągle mam telefony o wał korbowy bo ludziom poobracało panewki, sprzedałem nawet tłok bo kupującemu wypaliło w nim dziurę ogólnie pękające bloki i inne cuda jeśli chcecie mieć problem polecam zakup tego samochodu. I możecie myśleć aa co on wypisuje mnie to nie spotka, jeśli tak myślisz to może być różnie.
4 komentarze
awaria czujników
  • Volvo V40 II Cross Country Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW 2016-2019
  • inne
  • 130 tys. km
Awarii uległy 3 czujniki: czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, czujnik serwa hamulcowego i czujnik sterownika skrzyni automatycznej. Samochód prowadzi się w 99% bez żadnego wpływu na komfort jazdy. Czasem szarpnie, czasem dłużej odpali. Nie pokazuje usterek na wskaźnikach, dowiedziałem się o nich w trakcie cyklicznego serwisu, po podpięciu komputera diagnostycznego, który zrobiłem tylko na własne życzenie.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Problem z zamykaniem drzwi
  • Volvo V40 II
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Gdy temperatura spadła poniżej zera zwariowały zamki . Tylne lewe drzwi zamknęły się całkowicie , drzwi od kierowcy mozna zamknąć tylko kluczykiem . Gdy temperatura wzrosła do plus 4 przednie drzwi zaczęly reagować na pilota ale tylne lewe zamknięte i nie reagują na nic .
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Volvo V40 II Hatchback