Szukaj

Informacje o Volvo V40 II Hatchback 1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW od 2015

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 152 KM (112 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1700-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~KP
Volvo V40 II
Hatchback 1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW
4,4
~Piotr
Volvo V40 II
Hatchback 1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW
Niestety spalanie, to jest, to co wyróżnia tę jednostkę na minus (7l trasa w granicach 100-130km/h, miasto poniżej 10l. tylko czasami, a 12l to w zasadzie norma). Poza tym bez uwag. (Silnik)
4,2
~tomasz_bytnar
Volvo V40 II
Hatchback 1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW
witam, kupiłem silnik 1.5 ze względu na wiarę w niskie spalanie. Jestem bardzo rozczarowany. Dynamika auta 4, komfort super, spalanie oceniam przy tej pojemności silnika na -3 ( może nawte na 2). Jest to nowa platforma silników DRIVE-E. Volvo obiecuje że silnik mało spala i jest bardziej ekonomiczny niż poprzednia generacja. Niestety tak nie jest!. Mieszkam w mieście i do pracy mam 3 km. Samochód garażuję więc otwieram garaz, odpalam, wyjeżdżam na podjazd, zamykam garaz i brame (cała operacja trwa max 2 minuty - mała dziąłka:(, ), spalanie z komputera odcinkowego przy delikatnej jeździe (obroty max 2300/min i zmiana biegu), to 14,5 lt ( to jest min spalanie na moim codziennym odcinku przy "dziadkowej jeździe"). Odważyłem się kiedyś, gdy silnik już był ciepły pokonać drogę do do po pracy zabawą jaką daje ten silnik - KU MOJE ZASKOCZENIU SPALANIE WYSZŁO 18lt (to nie była jazda na czerwonym polu - po prostu bardziej dynamiczna). Generalnie samochód jest komfortowy, z wyjątkiem spalania. Dla przykładu tankując zbiornik do pełna ( pistolet 2 razy odbija, zbiornik 62lt),, komputer pokazuej przy miejskiej jeździe zasięg około 400km. Przepraszam ale spalanie 15LT! w silniku 1500cm3? Szef ma 340-konne BMW 340 - spalanie około 11lt. Piszę o troszkę zdegustowany, ponieważ ktoś z was może zapytać że coś jest nie tak z moim silnikiem. W ramach gwarancji umówiłem się na wizytę w serwisie w Rzeszowie - oczywiście wszystko jest OK ( według nich). Zadziwnia mnie jeszcze jedna kwestia. Moje poprzednia Honda Civi 2009n 1800cm3, mimo że bierze od wymiany do wymiany około 0,5lt oleju tp ma rurę wydechową zardzewiałą, VolVO ma zakpoconą, ze niedługo powinienem wymiatać z niej sadzę - oczywiście w serwisie twierdzą że ich demo mają takie same, wiec ten typ tak ma. Reasumując - samochód komfortowy, wygodny, szybki jak na silni 1500 ( mój pierwszy z TURBO), ale NIKOMU NIE POLECAM mąlego silnika VOLVO skoro ten motor pali tyle samo co 245km 2,0 T5? Po co oni produkowali 1.5 T3? na krótkich odcinkach zdecydowanie doradzam ( Honda średnio ok 10lt, VOLVO 15lt), na długich trasach krajowych - HONDA 5,9-6,3, VOLVO min jakie udało mi się osiągnąć to 7,3 przy jeżdzie zgodnie z przepisami. Nię zachęcam, nie odradzam ale chiałem się podzielić moinimi doświadczeniami. Mimo kulturalnej obsługi w serwisie nie czuję się przekonany że moje VOLVO powinno spalać około 5lt więcej niż 1800cm3 Honda Civic 2009 ( chociaż z całym szcunkiem do VOLVO ale HONDA silniki ma SUPER). (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
Średnie spalanie dla Volvo V40 II Hatchback 1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW od 2015
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Volvo V40 II
Hatchback 1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW
witam, kupiłem silnik 1.5 ze względu na wiarę w niskie spalanie. Jestem bardzo rozczarowany. Dynamika auta 4, komfort super, spalanie oceniam przy tej pojemności silnika na -3 ( może nawte na 2). Jest to nowa platforma silników DRIVE-E. Volvo obiecuje że silnik mało spala i jest bardziej ekonomiczny niż poprzednia generacja. Niestety tak nie jest!. Mieszkam w mieście i do pracy mam 3 km. Samochód garażuję więc otwieram garaz, odpalam, wyjeżdżam na podjazd, zamykam garaz i brame (cała operacja trwa max 2 minuty - mała dziąłka:(, ), spalanie z komputera odcinkowego przy delikatnej jeździe (obroty max 2300/min i zmiana biegu), to 14,5 lt ( to jest min spalanie na moim codziennym odcinku przy "dziadkowej jeździe"). Odważyłem się kiedyś, gdy silnik już był ciepły pokonać drogę do do po pracy zabawą jaką daje ten silnik - KU MOJE ZASKOCZENIU SPALANIE WYSZŁO 18lt (to nie była jazda na czerwonym polu - po prostu bardziej dynamiczna). Generalnie samochód jest komfortowy, z wyjątkiem spalania. Dla przykładu tankując zbiornik do pełna ( pistolet 2 razy odbija, zbiornik 62lt),, komputer pokazuej przy miejskiej jeździe zasięg około 400km. Przepraszam ale spalanie 15LT! w silniku 1500cm3? Szef ma 340-konne BMW 340 - spalanie około 11lt. Piszę o troszkę zdegustowany, ponieważ ktoś z was może zapytać że coś jest nie tak z moim silnikiem. W ramach gwarancji umówiłem się na wizytę w serwisie w Rzeszowie - oczywiście wszystko jest OK ( według nich). Zadziwnia mnie jeszcze jedna kwestia. Moje poprzednia Honda Civi 2009n 1800cm3, mimo że bierze od wymiany do wymiany około 0,5lt oleju tp ma rurę wydechową zardzewiałą, VolVO ma zakpoconą, ze niedługo powinienem wymiatać z niej sadzę - oczywiście w serwisie twierdzą że ich demo mają takie same, wiec ten typ tak ma. Reasumując - samochód komfortowy, wygodny, szybki jak na silni 1500 ( mój pierwszy z TURBO), ale NIKOMU NIE POLECAM mąlego silnika VOLVO skoro ten motor pali tyle samo co 245km 2,0 T5? Po co oni produkowali 1.5 T3? na krótkich odcinkach zdecydowanie doradzam ( Honda średnio ok 10lt, VOLVO 15lt), na długich trasach krajowych - HONDA 5,9-6,3, VOLVO min jakie udało mi się osiągnąć to 7,3 przy jeżdzie zgodnie z przepisami. Nię zachęcam, nie odradzam ale chiałem się podzielić moinimi doświadczeniami. Mimo kulturalnej obsługi w serwisie nie czuję się przekonany że moje VOLVO powinno spalać około 5lt więcej niż 1800cm3 Honda Civic 2009 ( chociaż z całym szcunkiem do VOLVO ale HONDA silniki ma SUPER). (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
8,1
Volvo V40 II
Hatchback 1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW
Paliwożerny silnik. Średnio 8.5 l / 100 km w cyklu mieszanym. Dla przykładu Mazda 3 z 2l silnikiem165 KM ma średnie spalanie w granicach 6.2 l 100 km (przy przejechanych 60 tyś km). Raczej nie polecam. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
6,4
Volvo V40 II
Hatchback 1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW
Na długiej trasie, stojąc trochę w korkach w Warszawie i pędząc na autostradach i ekspresówkach udało mi się osiągnąć spalanie 6,2. Przy prędkości stałej 100km/h spalanie 5,8. Przy prędkości 90km/h nawet 5,2. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 14
Pękające tuleje
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 7
Dajcie sobie spokój z zakupem tego modelu a przynajmniej z silnikami D3 i D4. Ja miałem D4 190 koni popękały mi tuleje musiałem wymienić silnik (koszt 20tyś) bo zwykły tokarz nie jest w stanie zrobić tulei. Jak wystawiłem części sprawne ze starego silnika na olx (sprawne) to ciągle mam telefony o wał korbowy bo ludziom poobracało panewki, sprzedałem nawet tłok bo kupującemu wypaliło w nim dziurę ogólnie pękające bloki i inne cuda jeśli chcecie mieć problem polecam zakup tego samochodu. I możecie myśleć aa co on wypisuje mnie to nie spotka, jeśli tak myślisz to może być różnie.
4 komentarze
awaria czujników
  • Volvo V40 II Cross Country Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW 2016-2019
  • inne
  • 130 tys. km
Awarii uległy 3 czujniki: czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, czujnik serwa hamulcowego i czujnik sterownika skrzyni automatycznej. Samochód prowadzi się w 99% bez żadnego wpływu na komfort jazdy. Czasem szarpnie, czasem dłużej odpali. Nie pokazuje usterek na wskaźnikach, dowiedziałem się o nich w trakcie cyklicznego serwisu, po podpięciu komputera diagnostycznego, który zrobiłem tylko na własne życzenie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Problem z zamykaniem drzwi
  • Volvo V40 II
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Gdy temperatura spadła poniżej zera zwariowały zamki . Tylne lewe drzwi zamknęły się całkowicie , drzwi od kierowcy mozna zamknąć tylko kluczykiem . Gdy temperatura wzrosła do plus 4 przednie drzwi zaczęly reagować na pilota ale tylne lewe zamknięte i nie reagują na nic .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo V40 II Hatchback