Szukaj

Informacje o Volvo V40 II Hatchback

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4369 mm
Szerokość 1802 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2041 mm
Wysokość 1445 mm
Rozstaw osi 2647 mm
Rozstaw kół - przód 1559 mm
Rozstaw kół - tył 1546 mm
Zwis przedni 908 mm
Zwis tylny 815 mm
Prześwit 125 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1073 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 953 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 847 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 932 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1396 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1349 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 324 l
Wysokość progu załadowczego 522 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~Leszek
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW
Dobre auto dla osoby, która nie posiada zapędów wyścigowych, ekonomiczny samochód, spalanie na trasie to w moim przypadku w okolicach 4-4,5l, a w jeździe miejskiej/mieszanej około 5-5,5 bez zwracania uwagi na ekonomiczną jazdę - mam ciężką nogę na codzień. Trochę słaba widoczność szczególnie z tyłu natomiast systemy bezpieczeństwa dają duży zapas dla mniej doświadczonych kierowców i pomogą uniknąć stłuczki jak mogą, a jeśli już do niej dojdzie to nie chciałbym siedzieć w niczym innym niż Volvo - tu nawet spod maski wysunie się poduszka powietrzna dla pieszego, którego potrącimy na pasach. Wersja Cross Country czyli trochę wyższa dobrze sprawuje się również na gorszych drogach, a zawieszenie odbiera sporo wybojów i dziur. Podsumowując bardzo dobry samochód, niczego mi w nim nie brakuje, od 2 lat jedyne co robiłem to wymiany oleju, opon na zimowe i regeneracja alternatora bo ten po 11 latach po prostu się zużył - koszt 150 zł i jeździ od długiego czasu bez zarzutu ;) Polecam
4,4
~Polak w UK
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW
Dobre auto dla jednej osoby badz malej rodzinki. Przyspieszenie jako takie, szalu nie ma, ale za to spalanie piekne. Mnie wychodzi w miescie 5.6l, a noge mam ciezka raczej. W aucie z tego roku wiadomo, ze jakis plastik zatrzeszczy itd, ale na pewno lepiej wykonane niz Ford Focus, ktorego mialem poprzednio mlodszego bo z 2017 roku, a tam byla katastrofa, wladowali chyba najtanszy dostepny na rynku plastik. Volvo broni sie tym jak jezdzi, a pakiet R-Design powoduje, ze trzyma sie drogi jak dzik. Zero problemow z silnikiem czy skrzynia. W pierwszym tygodniu uzytkowania padly dwa wtryski wiec dealer wymienil wszystkie na nowe. Od tej pory tylko tankuje i jezdze.
4,9
~M.
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 T3 150KM 110kW
Bardzo dobre auto, z tym silnikiem idealne pod względem ekonomi i dynamiki. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić, autem jeździ żona, ja trochę mniej, ale jestem pod wrażeniem. Moje podstawowe auto to bmw 3 z dieslem184km, ale volvo ze swoją benzynką na tym tle wydaje się całkiem dynamicznym i komfortowym autem. Układ jezdny całkiem sprawny, użytkuję czasami subaru imprezę i mogę powiedzieć, że to volvo po względem trakcji całkiem dobrze się spisuje. Auto top dla kobiety, wygląda jak na swoje lata całkiem przyzwoicie, nie drenuje portfela i jest bardzo komfortowe.
Średnie spalanie dla Volvo V40 II Hatchback
6,2 – 11,8
l/100 km
4,9 – 6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW
Przy jeździe 60/40 trasa miasto bez szarpania, gwałtownej jazdy udało mi się zejść do spalania 5.2l i tym samym zasiegu ok 1100km na jednym tankowniu. Przyznaje jednak że taka jazda byla trochę myląca takie pilnowanie sie by zmienić bieg gdy auto Cie o tym informuje, jak dla mnie znacznie za wczesnie. Przeważnie gdy jeżdżę normalnie, lubie przyspieszyć jak ruszam ale nie jeżdżę szybko raczej rzadko przekraczam 140 na trasie wtedy średnie spalanie wynosi 5.5l a zasięg ok 950-1000. Nigdy nie zdażylo mi sie uzyskać większego spalania jak 5.7l i zasiegu mniejszego jak 900km na baku. Zawsze tankuje do pelna i co bak resetuje zegar. Samochód polecam, jestem bardzo zadowolony po przesiadce z Leona I 110kM który moge powiedzieć ze mial podobna dynamike ale wieksze spalanie. Volvo moze nie jest tak bardzo dynamicznym autem ale wpelni wystarczajacym w codziennym uzutkowaniu. Idealny jak dla mnie stosunek ceny do jakości.
5,3
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
To moje trzecie Volvo i w końcu uwierzyłem że nowe ON mogą mało palić, wcześniejsze 2,0 PSA to smoki w porównaniu z tą serią silników. Nie wierzyłem w wynik spalania z komp pokładowego, kilka razy tankowałem na stacji i za każdym razem się zgadzało. Trasa Białystok-Karpacz i z powrotem przy umiarkowanym ruchu prędkość 120/h spalanie 4,4 auto obciążone dwie osoby dorosłe dziecko i pełny bagażnik klima włączona, Drobne trasy w koło komina tak zwane po 100-150 km prędkość na tempomacie ustawiona 100/h spalanie 3,9 jazda po płaskim wiosna jesień klima wyłączona. Koła standard 205/55R16. Oby tak dalej. Liczę że stara Szwedzka trwałość powróciła auto ma ponad 200kkm przebiegu i trzyma takie parametry.
4,9
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Niezwykle oszczędna jednostka napędowa - zwłaszcza mając na uwadze masę pojazdu. Poniżej rezultaty po pokonaniu ok. 60 tys. km na oponach 225/45/17 (lato/zima). Jazda po mieście w godzinach szczytu (miasto powyżej 500 tys. mieszkańców): ok. 6,2 l/100 km. Jazda po polskich autostradach w granicach 140 km/h: ok. 5.6 l/100 km. Jazda po niemieckich autostradach z prędkością do 200 km/h: 7.6 l/100 km. Oszczędna jazda pozamiejska: 3,7 l/100 km.

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 14
Pękające tuleje
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 7
Dajcie sobie spokój z zakupem tego modelu a przynajmniej z silnikami D3 i D4. Ja miałem D4 190 koni popękały mi tuleje musiałem wymienić silnik (koszt 20tyś) bo zwykły tokarz nie jest w stanie zrobić tulei. Jak wystawiłem części sprawne ze starego silnika na olx (sprawne) to ciągle mam telefony o wał korbowy bo ludziom poobracało panewki, sprzedałem nawet tłok bo kupującemu wypaliło w nim dziurę ogólnie pękające bloki i inne cuda jeśli chcecie mieć problem polecam zakup tego samochodu. I możecie myśleć aa co on wypisuje mnie to nie spotka, jeśli tak myślisz to może być różnie.
4 komentarze
awaria czujników
  • Volvo V40 II Cross Country Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW 2016-2019
  • inne
  • 130 tys. km
Awarii uległy 3 czujniki: czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, czujnik serwa hamulcowego i czujnik sterownika skrzyni automatycznej. Samochód prowadzi się w 99% bez żadnego wpływu na komfort jazdy. Czasem szarpnie, czasem dłużej odpali. Nie pokazuje usterek na wskaźnikach, dowiedziałem się o nich w trakcie cyklicznego serwisu, po podpięciu komputera diagnostycznego, który zrobiłem tylko na własne życzenie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Problem z zamykaniem drzwi
  • Volvo V40 II
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Gdy temperatura spadła poniżej zera zwariowały zamki . Tylne lewe drzwi zamknęły się całkowicie , drzwi od kierowcy mozna zamknąć tylko kluczykiem . Gdy temperatura wzrosła do plus 4 przednie drzwi zaczęly reagować na pilota ale tylne lewe zamknięte i nie reagują na nic .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo V40 II Hatchback