Szukaj

Informacje o Volvo V40 II Cross Country

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4370 mm
Szerokość 1783 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2041 mm
Wysokość 1458 mm
Rozstaw osi 2646 mm
Rozstaw kół - przód 1552 mm
Rozstaw kół - tył 1540 mm
Zwis przedni 908 mm
Zwis tylny 816 mm
Prześwit 145 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1073 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 984 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 847 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 932 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1396 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1349 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 335 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

2,4
~emigrant
Volvo V40 II
Cross Country D2 115KM 85kW
Najgorsze auto jakie kiedykolwiek miałem. Chciałbym wszystkich przestrzec przynajmniej przed niektórymi wersjami. Auto kupione przy przebiegu 190tys z 2013r. po pół roku wydmuchało uszczelke pod głowica , mysłe sobie to nie tragedia, mieszkam w UK, odwiedziłęm 2 warszaty angielskie zaden nie chciał sie tego podjąc, dopiero 3 przycisniety powiedział dlaczego. Silniki do volvo w latach 2011-2015 były montowane od firmy PSA( PEUGEOT, FORD, CITROEN) po planowaniu głowicy te silniki mogą wytrzymac lub nie. W UK kazda naprawa jest objeta gwarancją 12 miesiecy lub np 12 tys mil, i problem w tym ze zaden warszat nie chiał dac takiej gwarancji, ten 3 warsztat mowi tak, robilismy 2 takie auta, jedno wytrzymało 4 miesiace drugie półtora roku, w pierwszym przypadku musieli w ramach gwarancji zamontowac klientowi inny silnik. dlatego nie bawia w te silniki jesli chodzi o planowanie głowic. Ten problem jest ogólnoswiatowy i było mnostwo skarg, dlatego od 2015 volvo zaczeło montaż swoich własnych silników . Jeden Polski mechanik ochoczo zaproponował naprawe auta ale po doszukaniu sie w/w informacji powiedział ze owszem zrobi ale jakiekolwiek gwarancji. Dodatkowo auto twarde , z małym bagaznikiem, mało miejsca z tyłu . plusy to fajny układ kierowniczy, skrzynia biegów mega precyzyjna. ale co z tego .
4,6
~MarcoSosse
Volvo V40 II
Cross Country 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Samochód oceniam bardzo pozytywnie, ackolwiek nie brak mu pewnych mankamentów. Przede wszystkim zaskakuje dobra jakość wykonania, fantastyczne fotele w wersji Volvo Ocean Race, naprawdę doskonałe wyciszenie wnętrza przy większych prędkościach (140-160 km/h) - dużo lepsze niż u konkurencji. Może nieco denerwować system start-stop (wyłącza silnik także wtedy gdy samochód toczy sie z niewielką prędkością) oraz chyba jednak stosunek dynamika silnika/spalanie. Posiadam model z ostatniej partii produkcyjnej sprzed faceliftingu (nie ukrywam, że brakuje świateł a'la młot Thor'a ale zrekompensował mi to rabat udzielony przez dealera na auto do produkcji)
4,3
~TW
Volvo V40 II
Cross Country T4 180KM 132kW
Na razie nie jest źle, jednak za krótko go używamy aby napisać coś więcej. Autko kupione z salonu Volvo jako używane. Na plus: dobre materiały wewnątrz, cisza w środku podczas jazdy, spora dynamika, spalanie. Na minus: dość sztywny ale to chyba taka natura tego Volvo.
Średnie spalanie dla Volvo V40 II Cross Country
7,4 – 10,4
l/100 km
5,3 – 6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Volvo V40 II
Cross Country 2.0 T4 180KM 132kW
Samochód sprawuje się świetnie, dobre trzymanie w zakrętach, odpowiedni zapas mocy, przyjemne materiały. Przebieg samochodu na dzień dzisiejszy to około 2000 tys. kilometrów. W momencie wyjazdu z salonu komputer pokazywał około 12 l/100km, jednakże z każdym następnym kilometrem spalanie spada, dzisiaj jest już 9.1 l/100km. Minimalne spalanie jakie zanotowałem to było 7.6 l/100km. Nie szalałem na drodze ale i nie jechałem tak by drażnić wszystkich kierowców, maksymalnie 90 km/h w trasie około 12km. Wydaje mi się, że spokojnie można jeszcze trochę zejść, ale jak na taki samochód z taką mocą nie pali dużo.
7,0
Volvo V40 II
Cross Country 1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW
Auto z 2019 z silnikiem 4-cylindrowym, automat. Autostrada 90km/h na tempomacie wyszło 5,0. Miasto z korkami ciężko zejść poniżej 7-7,5l. Trasa 2800km autostradami przez Niemcy z dwoma rowerami na haku i pagórkami 110-120km/h wyszło 6,5l bez oszczędzania.
5,6
Volvo V40 II
Cross Country 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Samochód ekonomiczny w utrzymaniu jeśli chodzi o paliwo. Jak to silnik VEA oleju bierze sporo bo ok 0,5l/900km...taka uroda, co zrobić. Spalanie przy prędkościach autostradowych 120-140km/h w granicach 6,5-7,5l. Po 215tys. km przebiegu poważniejszych usterek póki co brak.

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 14
Pękające tuleje
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Dajcie sobie spokój z zakupem tego modelu a przynajmniej z silnikami D3 i D4. Ja miałem D4 190 koni popękały mi tuleje musiałem wymienić silnik (koszt 20tyś) bo zwykły tokarz nie jest w stanie zrobić tulei. Jak wystawiłem części sprawne ze starego silnika na olx (sprawne) to ciągle mam telefony o wał korbowy bo ludziom poobracało panewki, sprzedałem nawet tłok bo kupującemu wypaliło w nim dziurę ogólnie pękające bloki i inne cuda jeśli chcecie mieć problem polecam zakup tego samochodu. I możecie myśleć aa co on wypisuje mnie to nie spotka, jeśli tak myślisz to może być różnie.
4 komentarze
awaria czujników
  • Volvo V40 II Cross Country Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW 2016-2019
  • inne
  • 130 tys. km
Awarii uległy 3 czujniki: czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, czujnik serwa hamulcowego i czujnik sterownika skrzyni automatycznej. Samochód prowadzi się w 99% bez żadnego wpływu na komfort jazdy. Czasem szarpnie, czasem dłużej odpali. Nie pokazuje usterek na wskaźnikach, dowiedziałem się o nich w trakcie cyklicznego serwisu, po podpięciu komputera diagnostycznego, który zrobiłem tylko na własne życzenie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Problem z zamykaniem drzwi
  • Volvo V40 II
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Gdy temperatura spadła poniżej zera zwariowały zamki . Tylne lewe drzwi zamknęły się całkowicie , drzwi od kierowcy mozna zamknąć tylko kluczykiem . Gdy temperatura wzrosła do plus 4 przednie drzwi zaczęly reagować na pilota ale tylne lewe zamknięte i nie reagują na nic .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo V40 II Cross Country