Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, piÄ™ciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa Å›rednia), produkowany od 2012 roku. V40 zostaÅ‚ wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwaÅ‚a bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, wedÅ‚ug którego model oznaczony literÄ… „V” oznaczaÅ‚ nadwozie typu kombi. V40 powstaÅ‚ na zmodyfikowanej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Ford C1, którÄ… dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem byÅ‚ Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można byÅ‚o siÄ™ spodziewać bo Volvo plus coÅ› jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze byÅ‚y domenÄ… samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba siÄ™, bo patrzÄ™ i widzÄ™, że to Volvo, choć widzÄ™ też, że projektantów korciÅ‚o, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miÅ‚o, gdy zachowuje jakiÅ› element tożsamoÅ›ci marki. Ile można patrzeć na auta, które sÄ… jak szafki w basenowej szatni: różniÄ… siÄ™ tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~krzysztofTBX
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 115KM 85kW
Samochód zakupiłem od pierwszego właściciela z przebiegiem180000 który zakupił go w polskim salonie.Przez 5 lat zrobiłem nim 70 tys kilometrów.Auto nigdy mnie nie zawiodło , nie było nigdy holowane i nigdy nie jechało na lawecie.Z większych napraw to regeneracja turbo od razu po zakupie( rzygało olejem ), do dziś jest ok. Regenerowałem też alternator bo się spalił przy przebiegu 200 tys. Samochód od nowości jest na fabrycznym sprzęgle i dwumasie i na dzień dzisiejszy ( przebieg 250 tys) nic nie stuka, sprzęgło się nie ślizga. ( pewnie dlatego, że jest to prawdziwy przebieg a nie volvo od niemca skręcone z 500 tys). Reszta napraw to typowa eksploatacja- tarcze ,klocki, olej( co 10 tys wraz z wszystkimi filtrami) , łączniki stabilizatorów i amortyzatory z przodu. Co do spalania to głównie jazda po mieście ( Wrocław) i wyjazdy na wakacje. w mieście latem pali 9l w zimie 10 l. (krótkie przejazdy do 5 km, auto się nawet porządnie nie rozgrzeje) w trasie przy spokojnej jeździe 6,5 l na autostradzie przy spokojnej jeździe tak do 130km/h pali 7 l przy jeździe 180 km/h pali 9,5 l przy świrowaniu po mieście więcej jak 12 l nie spali Ogólnie nogę mam ciężką ale spalanie jest naprawdę zadowalające
4,8
~Kuba
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 115KM 85kW
Samochód posiadam od 5 lat. Rocznie pokonuję 20 000 km. Jak trzeba coś przewieźć (nieważne czy jest to materac, łózko w kartonach z IKEA, czy cokolwiek długiego) to zawsze się zmieści. Wie o tym cała moja rodzina i pomimo wielu samochodów o sporych gabarytach jakie są dostępne, zawsze gdy nie chce do jakiegoś SUVa, miniwana, osobówki "coś" wejść, to z pewnością wejdzie do Volvo. Nie wiem jak to możliwe, ale takie są fakty. Trochę długość samochodu przeszkadza na ciasnym parkingu, ale nie ma większych problemów z manewrowaniem, bo samochodów oferuje bardzo dobrą widoczność. Komfort podróżowania, wygoda foteli, wyciszenie kabiny (bardziej przeszkadza odgłos wiatru niż silnika), dobre nagłośnienie - to niezaprzeczalne atuty, przy których przestarzała deska rozdzielcza w ogóle schodzi na dalszy plan. A jeśli już przy desce jesteśmy, to jakość pokrywających ją materiałów, plastik użyty do jej wykończenia, wszystkie przyciski, klameczki i inne duperele są wykonane naprawdę bardzo dobrze. W związku z wykonywanym zawodem mam spory dostęp do samochodów nowych, prosto z salonu, marek niemieckich, koreańskich, francuskich i szczerze powiedziawszy, wiele z nich ma zachwycające deski rozdzielcze - dopóki nie dotkniesz materiałów. Dla mnie bardzo istotne jest to co odczuwam dotykając samochodu, a Volvo w tej kwestii ciężko przebić. Ale, to już temat na osobną rozprawkę... Silnik zaskakuje dynamiką (wiele nowych, większych i papierowo silniejszych diesli zostawia z tyłu) oraz kulturą pracy. Jest cichy. Wiele osób zwraca uwagę, że jeśli chodzi o hałas na zewnątrz, to bliżej mu do benzyny niż diesla. Szczególnie gdy stanie się za samochodem. Spalanie na poziomie 5,5-6 litrów, też mnie jakoś nie przeraża, aczkolwiek jest całkiem przeciętne. W tym roku w samochodzie zrobiłem przegląd 300 000 wymieniając oczywiście wszystko niezbędne podzespoły + to na co zwrócił uwagę mój mechanik. Odbierając samochód usłyszałem, że jego zdaniem, w związku z moim podejściem do serwisu V40, ten samochód w chwili obecnej mam 300 000 i kolejne 300 000 zrobi. Podsumowując: Pomimo posiadania odpowiedniej ilości środków na zakup dużo młodszego samochodu nie jestem tym zainteresowany. Pojazd spełnia wszystkie pokładane w nim nadzieje. Jest duży, wygodny, komfortowy, bezawaryjny (tak rzadko otwieram maskę, że aż się "cyngiel" zaciął, ale po przesmarowaniu WD40 działa jak nowy), świetnie sprawdza się w mieście i na trasie. Dodatkowo nie jest Passatem, Octavią czy Golfem kombi, zatem ma dużo bardziej interesującą bryłę. Samochód dla gościa jak ja - cały dzień w robocie, w weekend jakiś wypad, nie trzeba przy nim nic dłubać bo jest niezawodny :) Full racjonalne auto bez fajerwerków - POLECAM!!!
3,8
~Vlad
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 115KM 85kW
Moją "Fałkę" kupiłem z już solidnym przebiegiem 248tyś. km, jednak stwierdziłem że na pierwszy w życiu samochód się nada. Pierwsza rzecz która powaliła mni na kolana - siedzenie kierowcy! Jeździłem w długie trasy dużo droższymi autami np. BMW X5 lub Toyota Avensis, ale w żadnym nie czułem takiego komfortu. Zazwyczaj musiałem zatrzymać się chociaż raz na trasie 700-800 km. W Volvo - mógł bym jechać 1500. Bardzo miłe są też drobne rzeczy, jak naprzykład lampka podświetlająca miejśce na nogi kierowcy przy otwieraniu drzwi, lampka w schowku, pas do przypinania walizek w bagażniku. To tu to tam zawsze było coś po prostu wygodnego i ułatwiającego życie. Dodatkowo niepodważalnym atutem jest niezawodność tego auta - po 4 latach i 311000 przebiegu wymieniłem tylną półośkę, poduszki amortyzatorów przednich + sprężyny no i tylne tarcze hamulcowe.
Åšrednie spalanie dla Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 115KM 85kW
Zuzycie paliwa: rewelacja. W cyklu mieszanym mam srednie spalanie 5,5 l/100km, przy czym auto jest naprawde dynamiczne i elastyczne (wygrywa pod tym wzgledem dosc wyraznie np. ze wspomniana laguna z tym samym silnikiem). Duzym plusem jest to, ze silnik pochodzi od renault- dzieki czemu czesci zamienne mozna dostac znacznie taniej, niz w przypadku silnikow szwedzkich w volvo. Np. za rozrzad w zaprzyjaznionym sklepie z czesciami do aut francuskich zaplacilem bodajze 230 czy 300 pln (nie pamietam dokladnie). Ceny innych czesci rowniez w ostatnich latach spadly i nie powoduja drenazu portfela. Gorzej, jesli jest to cos dostepnego tylko u autoryzowanego dealera (np. za peknieta klamke chcieli 300 PLN, a za dorobienie jednego kluczyka skladanego wraz z zaprogramowaniem immobilizera bodajze 1300 albo 1700 pln- nie pamietam dokladnie). Generalnie jednak porownujac z cenami podzespolow nowych aut uwazam, ze jest to na dzien dzisiejszy auto naprawde niedrogie w utrzymaniu.
7,0
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 115KM 85kW
Diesel był celowym wyborem i nie zawiodłem się co do spalania. W trasie, na autostradzie w austriackich i we włoskich górach, trzy osoby plus bagaż pod sufit, przy prędkościach pomiędzy 110 a 140km/h, średnia wyszła: 5,2 l/100km. W Warszawie, średnio przejeżdżam 40-60km dziennie: 8,5 l/100km. Na baku (56 l) wychodzi realnie 750 km w mieście i 1100km w trasie. To ta jasna strona "mocy". Po drugiej stronie są koszty napraw. O ile silnik, zawieszenie, układ wentylacyjny i wydechowy nie sprawiają problemów i są trwałe gdy zadbane, to niedoinwestowane: osprzęt silnika i napęd potrafią wyczyścić kieszeń ... Od ponad pół roku posiadania, dołożyłem do niego połowę wartości (koszt zakupu 17500). Regeneracja turbiny, która teoretycznie została niedawno wymieniona - 1400pln; wymiana sprzęgła poniosła za sobą regenerację koła zamachowego i półosiek (tu komplet 3500pln); kompletne hamulce przód, końcówki drążków i zbieżność to kolejny tysiąc. Przede mną sprawdzenie klimatyzacji. Dlatego mój odbiór tego auta to jednocześnie zadowolenie i rozpacz ...
5,8
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 115KM 85kW
Do napraw jakie mi przyszło zrobić to: 1. Wymiana rozrządu z pompą wody, olej Castrol 700 zł. 2. Padła mi turbina w sensie takim że wyrzucała olej ale jeździłem. Koszt regenerowanej 750 zł z przesyłkami. Wymiana u mojego mechanika kosztowała mnie 200 zł. 3. wymieniłem tarcze z przodu z klockami ATM Mikoda koszt 300 zł plus robocizna 100 zł. Spalanie w porównaniu do tego 95 KM jest nieco większe ale coś za coś. Albo jedziesz i płacisz albo zwiedzasz i też płacisz tylko trochę mniej. Nie jestem bogaty ale jakoś auto użytkuję i przynajmniej nie jeżdżę co chwila do mechanika. Bywam tam na prawdę rzadko i chłop się trochę wkurza bo rodzinę na wyżywieniu ma.

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Volvo V40 I