Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 1.9 TD 102KM 75kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Jaffar
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 102KM 75kW
Auto posiadam od 4 lat, i jestem mega zadowolony. Trochę musiałem doinwestować na początku (kupiłem niestety bez dokładnego sprawdzenia i okazało się że zawieszenie przód było w opłakanym stanie). Nie dawno też musiałem zrobić remont skrzyni, i oczywiście eksploatacja. Koszty utrzymania nie są drogie, jak wielu twierdzi, może kiedyś były, ale podłoga Carismy, silnik Renault, tego po Polsce jeździ tak dużo, że każdy mechanik się podejmie naprawy, a zamienników jest ogrom. Ogólnie polecam, ja jestem zachwycony, następne auto na 100% ze Szwecji, celuję w xc70, ale i z v50 będe zadowolony :D
3,2
~viuser
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 102KM 75kW
Ogólnie przez 2 lata jazdy bardzo dużo usterek, zawieszenie z przodu to neverending story. Jak nie sprężyny to końcówki jak nie końcówki to swożeń, to gumy i tak w kółko. Jak już wszystko zostało zrobione to odezwał się tył. Rozumiem że wiek samochodu ale bez przesady. Silnik super, francuski ale zero awarii. Nawiew to usterka fabryczna, działa jak chce a zanim nagrzeje cała bude to troche potrwa, tak samo klima. W tej wersji cieknie z przepustnicy i egr i to normalne. Znajomi polecali ale może miałem jakiś taki egzemplarz.
4,5
~diddy
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 102KM 75kW
Szczerze polecam auto. Przestańcie powielać stereotypy o kosmicznie drogim serwisie volvo. Eksploatacja volvo nie kosztuje więcej niż jego konkurencji. Części są dostępne, a autko naprawdę można polubić. Ma swoje wady (jak na klasę średnią nie zachwyca przestrzenią wewnątrz, posiada sztywne zawieszenie) ale nie ma aut które wad nie mają. Jeżeli na tylnej kanapie podróżować będą dzieci to na pewno się zmieszczą. A autko jest natomiast bardzo wygodne poza miastem, posiada świetne fotele, bardzo ergonomiczne wnętrze, dynamiczny i oszczędny silnik, dobrą skrzynię biegów, świetne audio, dobrą jakość materiałów i wykończenia, dobrze się prowadzi, jest bezawaryjne i posiada taki cieszący użytkownika pomysł na samochód. Nie wiem jak to opisać, ale to auto jest po prostu przemyślane. Wyposażenie jest po to aby z niego korzystać, a nie po to aby wydłużyć listę opcji w salonie samochodowym. Każda element jest po coś, jest tak umieszczony, tak skonstruowany, że się przydaje. A wisienką na torcie jest wzrok sąsiadów kiedy wsiadasz do volvo. Tego nie da ci żaden seat ani skoda. Czujesz się posiadaczem czegoś nietypowego i postrzeganego jako luksus (luksus za cenę trzy lata starszego passata).
Średnie spalanie dla Volvo V40 I 1.9 TD 102KM 75kW 1999-2004
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 102KM 75kW
Moja V-ka służy mi głównie do dojazdów do pracy. Jest to ok 50 km dziennie w jedną stronę przy czym kilka(max 10 km) to droga przez miasto reszta to trasa drogą krajową(prosta droga z kilkoma wioskami na trasie)na której poruszam się z prędkością 90-110 km/h(przez wioski 50-60 km/h). Przy takim użytkowaniu samochodu spala on od 4,8 do 5,2 l/100 km. Oczywiście w dłuższych trasach i przy większych prędkościach moja V-ka pali więcej , ale tragedii nie ma: np. trasa 630 km pomiędzy m.Brzeg(PL) i m.Getynga(D),gdzie 600 km to autostrada z prędkościami 90-160 km/h, reszta cykl miejski - auto spala max 6l/100 km. Klimatyzacja chodzi u mnie bardzo często nawet w okresie zimowym i nie stosuję specjalnych zabiegów aby zmniejszyć spalanie, po prostu moja V-ka już tak ma i moim zdaniem nie pali dużo. Rekord tym autem osiągnął mój teść: trasa Brzeg - Kalisz w dwie strony ok 300 km(drogi krajowe i gorsze), uzyskał 4,6l/100 km, przy czym należy wziąć poprawkę na wiek kierowcy(68 lat) i wynikający z tego styl jazdy. Dodam tylko że moja V -ka jest z 2002 roku z przebiegiem 230 000 km.
5,6
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 102KM 75kW
autko nie jest takie paliwożerne w porównaniu do mojego BMW które potrafi spalić nawet 18l LPG. Jadąc nie dokońca trasą bo cząsciowo normalna drogą z ostymi łukami i skrzyżowaniami a częściowo ładną prostą dwupasmówka V40 na włączonym tempomacie(85-95km/h) spala mi 4.6l w porywach do 5.2L/100 podczas wyprzedzania gdze czasem z 90km/h prędkoś zwiększam dwukrotnie. Jazda w mieście niestety kosztuje więcej bo V40 przy ciężkiej nodze potrafi łyknąć 7,5L ale przy spokojnym poruszaniu się spalanie spada do 5,4-5,7L/100km. Spalanie tego auta można więc ocenić na: 5(trasa), 4+ (min. miasto)i (4- max. miasto)
5,9
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 102KM 75kW
Samochód jest bardzo oszczędny. Zużywa co prawda ilości paliwa które trudno nazwać pomijalnymi ale spalanie na trasie na poziomie 5,5 litra nie należy do zatrważających. W mieście spalanie wyniesie około 7,5 litra a zimą przeskoczy 8 ale to nadal nie są ogromne wartości szczególnie że posiadam ciężką nogę. Na długiej trasie przy przepisowych prędkościach i na dobrym jakościowo paliwie udało mi się zejść na 5,1 co biorąc pod uwagę dynamikę auta i jego gabaryty jest bardzo dobrym wynikiem. Jeżeli chodzi o serwis i koszty części to są one na pewnym średnim dla tej klasy pojazdów poziomie. Oczywiście poza ASO, gdyż tam świadczone usługi są raczej drogie. Cenę ASO rekompensuje nieco jakość świadczonych usług i kultura personelu, ale mimo to skupmy się na ocenie serwisu poza ASO. Więc części nie są tanie ale też nie są droższe niż do aut konkurencyjnych. Sporo zapożyczeń z innych aut spowodowała że nie ma problemu z dostępnością zamienników. Problemem może natomiast okazać się postrzeganie volvo (samochód ekskluzywny i drogi) więc pozostawiony bez kontroli mechanik może wystawić kosmiczny rachunek.

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo V40 I