Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 2.0 T4 200KM 147kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1948 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 8,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria
Średnie spalanie dla Volvo V40 I 2.0 T4 200KM 147kW 1999-2004
9,6
l/100 km
12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T4 200KM 147kW
W wersji T4 to nie jest auto dla osób liczących się z każdą złotówką. 200 KM lubi wypić a i serwis i częsci do Volvo do najtańszych nie należą. O T4 trzeba dbać. Lać dobre paliwo, kupować oryginalne części lub zamienniki renomowanych firm. Jeżeli się nim dobrze zaopiekujesz odwdzięczy się bananem na twarzy przy przyspieszaniu. Ja uwielbiam to auto i polecam każdemu kto szuka szybkiego kombiaka daje niesamowitą frajdę. Przy czym jeszcze raz powtarzam - nie polecam ciułaczom. Jest to auto drogie w utrzymaniu.
11,3
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T4 200KM 147kW
9l benzyny przy bardzo spokojnej jeździe w trybie mieszanym, ale jeszcze bez eko-drivingu 11,0 gazu z lekkim eko-drivingiem. Przy średnim wykorzystaniu silnika pali ok 12,5 gazu i co ciekawe nie rośnie już później bardzo... jak na auto które waży 1400kg i ma 200KM to całkiem nieźle... golf III który miał 90KM i ważył 1020kg palił mi regularnie 10-11 litrów gazu. Spokojnie może to auto utrzymać osoba zarabiająca na czysto 2000zł/m. Kompletny rozrząd z allego to koszt ok 450zł, komplet hamulców na przód dobrej jakości to również kosz ok 400zł, termostat - 30zł, często przy gazie trzeba zaglądać do świec, przewodów zapłonowych, filtru powietrza, filtra gazu i cewek. Te ostatnie oryginalne są dość drogie (350zł/szt - a potrzebne są dwie) i brak jest zamienników, ale samemu można je za 10zł zregenerować. Jeżeli lubi się majsterkować - to wystarczy się zapisać na forum i będzie dużo taniej w utrzymaniu.
13,5
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T4 200KM 147kW
Auto na oponach 205/55 R16. W mieście przy dynamicznej jeździe spalanie około 14-15 litrów LPG lecz po paru nocnych przejażdżkach z autami o podobnej mocy spalanie spokojnie wzrasta do 18 litrów LPG. Na trasie przy 90 km/h da się zejść poniżej 10 litrów. Autostrada na tempomacie: 120 km/h - 11 l, 140 km/h- 12-13 l, 160 km/h- 15 l.

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo V40 I