Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 2.0 16V 136KM 100kW 1995-2004

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1948 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,2
~kaja
Volvo V40 I
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
beznadziejny, nigdy w życiu już nie kupię samochodu tej marki. pije jak smok, a przy tym jest tragicznym mułem. żeby reagował przyzwoicie w mieście, trzeba mu wlać co najmniej 13 litrów benzyny na 100km.ma jeden jedyny niezaprzeczalny plus - ładowność. zdecydowanie odradzam tym, którzy lubią dynamiczną jazdę. pod tym względem mój model (dwulitrowe benzynowe turbo) jest idealny dla mocno zaawansowanych emerytek, które nie mają lepszego pomysłu na wydawanie pieniędzy niż topienie ich w baku mocno przereklamowanego samochodu. juz za miesiąc się go pozbywam ufffff
4,2
~gxpert@neostrada.pl
Volvo V40 I
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
To samochód w sam raz dla mnie i mojej rodziny. Mankamenty nie są w stanie zrujnować mojej dobrej opini o marce i modelu. Sam - osobiście - na podstawie doświadczeń z wieloma pojazdami wiem, że jestem już zagorzałym fanem Volvo - wszak to nie jest moje pierwsze Volvo. Żadne tam niemieckie Audi A4 czy inne BMW o silnie nakręconych jednostkach napędowych. Ten samochód jest w sam raz. Nawet cieszę się, że nie kupiłem na Turbinie... tudzież na podwójnej T4 - tam pewnie portfel by cierpiał niemiłosiernie - nóżkę mam czasem o wadze tony... DLA MNIE ŚWIETNA BRYKA - W SAM RAZ!!!
4,2
~jabi03@handelsbanken.pl
Volvo V40 I
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
silnik 2.0 benzyna b.dobry choć duzo pali (12-13 miasto, trasa 8,8 - 11 w zaleznosci od szybkosci jazdy), wygoda siedzen, ergonomia, klima - na najwyzszym poziomie, oświetlenie - b.dobre, ogólnie duża trwałość auta, zrobione z dobrych materiałów. Słabe strony to: sprzęgło: wytrzymuje ok. 45.000 km - wymieniałem 2x i tzw. koło dwumasowe czyli tłumik drgań skrętnych wału korbowego silnika - wymiana razem ze sprzęgłem - stąd pochodzi zgrzyt i kwik przy ruszaniu z 1-go biegu, zawieszenie tylne wybite po ok.80.000km (wina polskich dróg).

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo V40 I