Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 1.8 SDI 122KM 90kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1834 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Kacperzgorzowa
Volvo V40 I
Kombi 1.8 SDI 122KM 90kW
Samochód kupiony 3 lata temu za 700Euro. Do dziś jeździ bez większych wkładów finansowych. Nigdy się na tym aucie nie zawiodłem, zjezdzilem nim pół Europy i zawsze dojeżdżał i wracał bez problemów. Jeśli ktoś ma ciężką nogę lubi sporo wypić Ale odwdziecza się bezawaryjnoscia. Części są tanie I jest ich sporo, silnik niezawodny, dynamiczny i stosunkowo oszczędny ( niemiecka autostrada przy prędkości 125-130 przy włączonym tempomacie spalanie dokładnie 7,44 l/100km), normalnie można liczyć 8l, co by nie zanizac.
4,7
~Witold
Volvo V40 I
Kombi 1.8 SDI 122KM 90kW
Samochód doskonale się prowadzi,bardzo dobrze wyciszony, jazda nie jest męcząca, silnik trochę \"muli\" na 5 biegu pomiędzy 60 - 90 km/h, ale później jest dobra praca, dobrze wyciszony i ergonomiczny samochód, instalacja fabryczna LPG dobrze się spisuje, choć odczułem parę razy małe bączki zapachu gazu, polecam gaz tylko doskonałej jakości w przeciwnym wypadku jest problem z potencjalnym serwisowaniem instalacji, udało mi się znaleźć tylko jeden serwis, który może dokonywać ewentualną naprawę. Bagażnik trochę przeciętny, przez to V40 traktuję jak \"mini kombi\", jeżeli ktoś chce mieć naprawdę kombi to polecam V70.
4,4
~B art i
Volvo V40 I
Kombi 1.8 SDI 122KM 90kW
Polecam zwlaszcza ostatnie modele oraz wersje sport- poza tym molo komu sie niepodoba z wygladu,mysle tez, ze sylwetka jeszcze dlugo sie niezestarzeje, jesli ktos patrzy na prestiz marki no coz...sasiad widzac nowy nabytek wygladal, jakby wlasnie szedl sie zapisac na kurs robienia napalmu.

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo V40 I