Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1731 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Michał
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Posiadam Volvo niecałe dwa miesiące niby krótko ale zdążyłem zrobić nim parę tysięcy kilometrów, dojeżdżałem na co dzień do szkoły i pracy, wyjeżdżałem co jakiś czas w daleką trasę także poznałem w te dwa miesiące bardzo dogłębnie samochód, zwłaszcza, że grzebałem też przy nim. To co mogę na wstępie powiedzieć to, że w porównaniu do mojego poprzedniego Fiata Sieny to jest co najmniej trzy klasy wyżej. 1998 rok a podgrzewane siedzenia, klimatyzacja, podświetlenia przycisków i inne bajerki działają. Mój egzemplarz ma już prawie 300 tys przebiegu, widać po niektórych przedmiotach zajechanie, najbardziej po tapicerce oraz zdartej kierownicy z której czasem się sypie guma co irytuje jednak wszystko się trzyma, nie trzeszczy i spełnia rolę. Może i V40 nie jest w 100% szwedem jednakże tak się zachowuje. Moje Volvo miało już wiele właścicieli i wiele przeżyło jednakże wiem, że jakbym wjechał w drzewo to po pierwsze bym przeżył a po drugie wyjechałbym z powrotem na ulicę i z połową blachy zostawioną na drzewie mógłbym jechać dalej bo po prostu ten stary rumak jest nie do zajechania. Nie mniej już się nie rozwijam dłużej i przechodzę do konkretów. Co wkurza? Hmm... pokrętła i deska taka bez udziwnień, niektórym by się podobało jednakże trudno znaleźć w tym dusze, przyciski od klimatyzacji jakby tasakiem ciosane, ogółem wszystko pod rączką i ergonomicznie ale tak bez uczuć. Wyciszenie mogłoby być lepsze na trasie w końcu samochód rodzinny. Ustawienie fotela niby duży zakres ale też nie powala, poza tym dla wysokiej osoby to tragedia, plecy bolą w dalekiej trasie (jak jedziesz dłużej niż 2 godziny) podsufitka zaraz przy głowie a mam 187 cm wzrostu... wkurzają też drobiazgi w stylu plastików z tyłu przy bagażniku, różnie działającego oświetlenia bagażnika, pedałów, tyłu pojazdu.. ale to już naprawdę drobiazgi, z poważniejszych spraw to nic. Kierowanie świetne, czuły system, bez luzów na kierownicy, promień skrętu obrzydliwy, jakby kołować statkiem towarowym ale czego chcieć od 20 letniego kombi i tak daje naprawdę radę. widoczność świetna, w służbowym Clio z 2018 roku widzę o połowę mniej niż w moim Volvo. Silnik z gazem daję radę, bardzo długie biegi (na 2-gim do 95 km/h, szok), zbiera się dobrze, na autostradzie 140 bez problemu, około 3 tys obrotów na 5 biegu, jeszcze będzie chciał dalej iść bo będzie mu się nudzić i dla niego to mała prędkość, szkoda tylko, że jak pisałem wyciszenie takie sobie bo gdyby nie to to byłaby bajka na takich trasach. Co do zawieszenia to się nie wypowiem bo mam sportowe obniżone po poprzednim właścicielu, tragedia bo psuje komfort jazdy aczkolwiek przynajmniej klei się samochód do asfaltu jak guma do żucia do buta. Ogółem podsumowując już przydługi wywód to w szoku jestem, że te Volvo są w cenie jakiś zardzewiałych Hond czy Seicento, za 2500 w pełni sprawny z wieloma udogodnieniami, poczciwy samochód, nie do zabicia. Dobre Volvo, godne polecenia. Rdza specjalnie nie bierze, serwis nie jest tragicznie drogi a sam samochód choć niezbyt ekonomiczny to w gazie nie da się odczuć na portfelu na co dzień. Polecam
3,7
~gremlas
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Autem jeżdżę juz 5rok. Jest to moje drugie v40, pierwszym mielismy dachowanie i wyszlismy cało. Silnik toporny i trwaly, zero problemów. Regularne wymiany oleju i filtrow. Problemem jest rdza, ale glownie progi i nadkola. Zrobiłem i elefancko wygląda. Przy wyjazdach dlugich 400km nie jestem zmęczony, ale zmuszony jestem na.postój ze.wzgledu na lpg. Tankowanie... Minusem są światła, wsadzilem z modelu poliftowego h7. Niebo a ziemia. I kolejny minus to zawieszenie. Twarde jak byk i co dwa.lata trza wymieniac.końcówki drążków kierownicy i stabilizatora. Ale na.zakreetach super. Zrobiłem 140tys w 5 lat.
4,5
~drRems
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Auto spisuje się super. Jeździ raczej na gazie i dużo po mieście (stąd takie spalanie), ale na trasie jest trochę mniej. Wszystkie wskaźniki są czytelne, obsługa prosta. Nic się nie psuło to nie wiem jak z częściami, ale jest duża dostępność używana. Samochód na paliwie idzie jak trzeba na gazie jest mu trochę ciężej. Da się to zauważyć zwłaszcza przy podjazdach pod wzniesienia, przy wyprzedaniu i przy załadowanym samochodzie. Warto zastosować dobre oleje i świece a już na pewno przy gazie. I jeszcze coś. Nie za bardzo słyszę tu jakieś trzeszczące plastiki, co się zdarza w innych autach.
Średnie spalanie dla Volvo V40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-2000
9,0
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
AUTOMAT !!! Z tego powodu wyniki średnie są raczej pewnymi stałymi poza które trudno się wychylić. Przy poruszaniu się po naszych drogach: miasto (okolice Katowic) 12l. Trasa i autostrada 9,5-10l. Przy prędkościach powyżej 120km/h znacznie rośnie jak w każdym aucie. Maksymalne spalanie, które osiągnąłem na A4 Katowice-Wrocław przy prędkości 160-185 km/h to 17l, jednak umówmy się, że na co dzień tak nie jeździmy i jeśli ktoś pisze, że spala mu nawet 25l. to powinien się udać do warsztatu. Założyłem sekwencję LPG i do podanych wyników należy dodać ok. 7%.
10,2
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
10,5-11l po mieście, z czego większość drogi pokonywane na 2-gim biegu (Łódź w godz. szczytu). Na trasie śmiało poniżej dychy nawet przy ciężkim bucie. Ceny usług w normie, pod warunkiem, że nie trafi się na fachmana który ustala cennik według znaczków na masce. ASO omijać z daleka i nawet o nic nie pytać. Auto nie lubi tanich zamienników, przekonałem się o tym przy wymianie pompy wody. Pomimo że V40 jest tanie w zakupie, to ceny dobrych części nie są niskie, a opowieści o tym, że to mit i "w ogóle, panie, części do volvo to tera tanie jak do lanosa", to można wciskać ubogim bezdomnym. Warto o tym pomyśleć, bo auto jest co prawda trwałe, ale jak już coś poleci, to co mniej zasobnych właścicieli ceny napraw po prostu zjedzą.
8,7
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Przebieg z jakim go kupiłem to 176000km. Wartości spalania które podałem dot. jazdy w lato-jesień i w dojazdach do pracy 55km/dzień w dwie strony. Wartość 6 litrów osiągnąłem kasując licznik spalania poza miastem i odczytaniu go wjeżdzajać do nastepnego na odcinku 25km-taka jazda niestety jest męcząca bo max predkość to tak do ok.100km/h. Spalanie 12l/100 to uśredniona wartość jazdy po małym mieście, bo na rozgrzanym silniku pali ok 10l a na zimnym nawet 14-15. Spalanie 8l/100 to spalanie jakie mam od tankowania do tankowania wg komputera w zakresie 7,7-8,3. Charakter mojej jazdy spokojny ale kiedy trzeba depnać to depne. Wszystkie podane ww wartości spalania na podstawie komputera, gdyż rozbieżność liczona po ubytku paliwa i ponownym zatankowaniu jest niewielka 0,1l. na niekorzyść komputera.

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo V40 I