Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 1.6 16V 105KM 77kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1588 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 143 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo V40 I 1.6 16V 105KM 77kW 1995-1999
9,3
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Volvo V40 I
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Staram się jeździć bardzo oszczędnie. Wcześniej jeździłem Punto 1.1 ´96r. - spalało mi 6l/100kmw cyklu mieszanym. Po zmianie samochodu na V40 ´98 1.6 ze względu na masę samochodu i większy silnik (choć na tę masę to mało) wychodzi mi ok 8,7l/100km. Staram się jak mogę - 2tys obr./min i zmiana biegu, - na 5 biegu max. 3tys i oczywiście staram się utrzymywać obroty równo, - hamowanie silnikiem (jak widzę czerwone światło daleko) - na zimnym silniku nie przeciągam - szybka zmiana z 1 na 2 Jednym słowem nie piłuję, nieraz jak mi się spieszy to wcisne, ale ogolnie żadnego szarżowania. Opony mam standardowe 15R/65/195. Spalania na samej trasie i średnie maksymlne,podaję wartośći średnie jakie wychodzą na tym portalu (nie chcę popsuć średmniej dość bardzo) bo nie jeździłem jeszcze tylko na trasie poza miastem (mam auto od miesiąca) i nie chcę sprawdzać maksymalnego spalania, ale moim zdaniem tak lekką ręką to od 10 do 13 nawet. Pozdro dla posiadaczy "fałek"
12,4
Volvo V40 I
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Posiadam samochód od trzech lat, jeżeli jest dobry egzemplarz to tylko dbać i jeździć, ogólnie jak tylko mogę i nie ma przede mną jakiegoś zawali drogi co startuje jak traktorem lub jestem pierwszy na skrzyżowaniu albo światłach to zawsze startuje , but w podłogę do 6tys obrotów wtedy mam 45-50km/hna jedynce i trójeczka od razu później wrzucam czwórkę i tak się toczę głównie po mieście zazwyczaj o te 10km/h więcej niż dopuszczalna prędkość. Średnie mam 14,9L prawie ciągle.
9,7
Volvo V40 I
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Najczęściej jeżdżę po mieście komputer pokazuje spalanie 12.8, cały rok na zimówkach rocznik 98, 105KM 1.6, polecam ten samochód.

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo V40 I