Szukaj

Informacje o Volvo S80 II Sedan 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
Z najsłabszych silników, benzynowego 2.0l 145KM i wysokoprężnego 1.6l 110KM, lepiej zrezygnować. Nie potrafią nawet przyspieszyć do „setki” poniżej 11 sekund, a w aucie takiej klasy to żenujące. Z drugiej strony flotom mogą się spodobać – one nie potrzebują piorunujących osiągów, a cena zakupu takiego wozu jest rozsądna. Do „zwykłych” użytkowników jest skierowane coś znacznie ciekawszego. Wśród diesli najlepsze są 2.4 D5 o mocach 175-205KM oraz 2.5 D5 185KM. Przy dużych prędkościach przydałoby się trochę więcej mocy, ale tak czy inaczej do ładnego jak na diesla dźwięku, dokładają niezłe wrażenia z jazdy i ponadto na stosunkowo niskich obrotach zabierają się do pracy. Wśród motorów benzynowych już jeden ze słabszych silników w ofercie, 2.4l o mocy 200-231KM, zapewnia niezłe osiągi i jest godny uwagi. Podobną moc ponad 230KM zapewnia też 3.2l, ale w nim zużycie paliwa to już inna bajka – warto wziąć go dla dźwięku i napędu na wszystkie koła. Drobna dygresja – 2.4l z „automatem” może wydać się niektórym zbyt leniwy, warto wcześniej się nim przejechać. Następny ciekawy motor o oznaczeniu 3.0 T6 ma już 285KM. Do bardzo dobrych osiągów dokłada ładny pomruk podczas pracy. Jeśli taki dźwięk wolicie zamienić na coś bardziej basowego, to na szczycie znajduje się jeszcze jedna, intrygująca jednostka – widlasta „ósemka” o pojemności 4.4l i mocy 315KM. I kto powiedział, że Volvo jest nudne? Pewnie ten, kto wątpił, że może mieć też i tak duże silniki pod maską.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2400 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 215 KM (158 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1400-2850 obr/min
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 93,1 mm
Dodatkowe informacje Kod silnika D5244T11, kod silnika w wersji AWD D5244T15
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Janusz
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Świetne auto na dłuższe eskapady.Fotele-szczególnie z przodu-sprawiają,że pokonanie 800-1000km nie stanowi problemu i wychodzi się z auta z uśmiechem.Silnik mocny i jakby stworzony do prędkości autostradowych, zadowala się też zaskakująco małym apetytem na paliwo przy tej masie wozu....w Niemczech pokonałem ok 1100km w niecałe 9 godzin i średnia wyszła 7,9 l/100km.W mieście ok. 9l/100km.Średnica zawracanie nie zachwyca więc lepiej parkować tyłem....Niezła jakość wykonania, bardzo estetyczne i czytelne zegary, całość sprawia wrażenie stonowanej elegancji-dla mnie bomba.Byłbym zapomniał-b.dobre fabryczne nagłośnienie, z przyjemnością się słucha muzyki.Ale chyba najlepsza muzyka płynie spod maski silnika przy dodaniu gazu....Polecam.
3,6
~Kiel
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Samochód świetny. Uwielbiałem nim jeździć. Jeden z najlepszych na dłuższe trasy dzięki komfortowym fotelom, do miasta za mało skrętny i za duże gabaryty. Niestety trafił mi się bardzo awaryjny model. W przeciągu 2 lat wydałem około 20 tys na naprawy. Pęknięty blok silnika przy 150 tys km. Naprawa układu chłodniczego. Regeneracja głowicy (która też by się rozdała za parę tys kilometrów bo popychacze się rozpadały). Zacinający się na niektórych drzwiach keyless. Ogólnie bezawaryjność tragedia.
4,2
~banqa
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Stylistyka s80 bardzo mi sie podoba, byl to glowny powod zakupu tego auta. Samochodem jezdzi sie bardzo przyjemnie i na dlugie trasy jest idealny co dla mnie jest priorytetm. W porownaniu do konkurencji czyli audi bmw mercedes moze ustepuje tylko w kwestii spasowania materialow, poza tym to dobry kawalek porzadnej inzynierii. Jestem tym autem zafascynowany. Posiadalem juz bmw 5 mercedesa e klasse i w niczym tym samochodom nie odstepuje.
Średnie spalanie dla Volvo S80 II Sedan 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Auto, jeśli zadbane, jest rewelacyjne. Średnio spala mi 7,2l (z klimą 8l) ale sporo krótkich tras. Raz w miesiącu lecę 1h autostradą i zero problemów z DPF. Na 18" felgach z S90 o profilu 40 auto nieco twardsze niż zamierzył producent, ale prowadzi się za to bardzo dobrze i niemal klei do asfaltu. Skrzynia nieco leniwa w trybie auto, choć przy tej mocy i momencie to zaleta dla pasażerów z chorobą lokomocyjną. Esencję motoru 2.4D usłyszymy dopiero po przełączeniu na tryb S/manual (a czas reakcji skrzyni na pedał przyspieszenia maleje na oko dziesięciokrotnie). infotainment (wersja z wbudowanym wyświetlaczem) w porządku, choć upgrade do carplay wymaga retrofitu, który w ASO kosztuje sporą sumkę. Dbać, zakładać dobre gumy, wymieniać olej, klocki, tarcze, robić wycieki i nie katować automatu a będzie jeździć dłuuuugo.
8,0
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
W przypadku normalnej jazdy w trasie ( po za autostrada ) mozna bez problemu zejsc do poziomu 6-6,5 l. Predkość w granicach 90-130 km/h. Jazda na autostradzie predkosc 130-150 km/h spalanie w granicach 8-8,5l. Autostrada predkosci powyzej 150 do 200 spalanie okolo 9-10l. Miasto przy oszczednej jezdzie 8-8,5l.
6,3
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Silnik to najnowsza konstrukcja , co prawda tylko z jedna turbina i 175 km ale bardzo ekonomiczny. Na dlugich trasach przy stalych predkociach mozna spokojnie uzyskac wartosci nawet ponizej 6 l/100km w miescie ok 8.
Volvo S80 II Sedan