Szukaj

Informacje o Volvo S80 II Sedan 2.4 D5 185KM 136kW 2006-2013

Lata produkcji: 2006 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
Z najsłabszych silników, benzynowego 2.0l 145KM i wysokoprężnego 1.6l 110KM, lepiej zrezygnować. Nie potrafią nawet przyspieszyć do „setki” poniżej 11 sekund, a w aucie takiej klasy to żenujące. Z drugiej strony flotom mogą się spodobać – one nie potrzebują piorunujących osiągów, a cena zakupu takiego wozu jest rozsądna. Do „zwykłych” użytkowników jest skierowane coś znacznie ciekawszego. Wśród diesli najlepsze są 2.4 D5 o mocach 175-205KM oraz 2.5 D5 185KM. Przy dużych prędkościach przydałoby się trochę więcej mocy, ale tak czy inaczej do ładnego jak na diesla dźwięku, dokładają niezłe wrażenia z jazdy i ponadto na stosunkowo niskich obrotach zabierają się do pracy. Wśród motorów benzynowych już jeden ze słabszych silników w ofercie, 2.4l o mocy 200-231KM, zapewnia niezłe osiągi i jest godny uwagi. Podobną moc ponad 230KM zapewnia też 3.2l, ale w nim zużycie paliwa to już inna bajka – warto wziąć go dla dźwięku i napędu na wszystkie koła. Drobna dygresja – 2.4l z „automatem” może wydać się niektórym zbyt leniwy, warto wcześniej się nim przejechać. Następny ciekawy motor o oznaczeniu 3.0 T6 ma już 285KM. Do bardzo dobrych osiągów dokłada ładny pomruk podczas pracy. Jeśli taki dźwięk wolicie zamienić na coś bardziej basowego, to na szczycie znajduje się jeszcze jedna, intrygująca jednostka – widlasta „ósemka” o pojemności 4.4l i mocy 315KM. I kto powiedział, że Volvo jest nudne? Pewnie ten, kto wątpił, że może mieć też i tak duże silniki pod maską.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2400 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 93,15 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~andyZGL
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Bardzo dobre autko. Użytkuję mojego Volviacza od prawie 3 lat. Zrobiłem 77tys.km. jak na razie i jestem ogólnie bardzo zadowolony. Łoś jest autem komfortowym, wygodnym i oszczędnym wbrew pozorom i mitom jakie krążą o cenach za utrzymywanie Volvo. Jakość wykonania oraz materiały użyte we wnętrzu bardzo dobre. Denerwuje nie wiele rzeczy i są to raczej drobnostki. Osiągi i zużycie paliwa na bardzo satysfakcjonującym poziomie (to moje zdanie). Przestronność i widoczność bardzo dobra chociaż w mieście ciężko wyczuć gdzie się auto kończy nawet po tak długim czasie użytkowania. Ogólnie mimo że miałem wiele młodszych aut i z mniejszym przebiegiem to chyba najlepsze z moich aut dotychczas. Myślę że marka będzie moją ulubioną jeszcze długo.
4,9
~Bloody200
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Pożądny samochód i szczęśliwie, mimo przebiegu bezawaryjny:) Miałem delikatne zdeżenie : to co miało się zgiąć, zaabsorbować to zdeżenie to się poddało, natomiast póżniej mój samochód zaczął przesuwać audi a4 avant, które mi wyjechało ... Koniec końcowi nikomu nic się nie stało, ale co mnie naprawdę ucieszyło córeczce siedzącej na tylnej kanapie nawet laptop nie zsunął się z kolan, a w audi koło tylne się zgięło, złamało, wahacz poddał się jak i sporo tylnego boku samochodu. Rzeczoznawca nie ukrywał zaskoczenia oglądając zdj. aut.
4,7
~Andrzej S
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Auto mam od 2 lat. Przejechałem nim w tym czasie 64tys.km więc myślę że obiektywnie mogę postawić mu 5 gwiazdek. W tym czasie bez większych niespodzianek czy awarii. Na początku nie chciało mi się z niego w ogole wysiadac. Z czasem mi trochę przeszło ale jazda nim to w dalszym ciągu przyjemność. Na dobrą sprawę robiłem rzeczy eksploatacyjne. Zużycie paliwa mnie wręcz rozczula. Nie chodzi mi o to co podaje komputer pokładowy tylko o to co wychodzi pomiędzy tankowaniami. No i w automacie duże ciężkie auto. Dzięki niemu troszkę zmieniłem zdanie o dieslach. Wcześniej wyłącznie benzyny. Tym razem wymogly to warunki bo w skandynawii gdzie to użytkuje mało jest benzyn dostepnych. A poza tym bez problemu można znaleźć egzemplarz z małym przebiegiem. Drogi dużo bardziej niż u nas ale za to pewny (jeżeli nie od Polaka haha) i udokumentowany w pelni
Volvo S80 II Sedan