Szukaj

Informacje o Volvo S80 II Sedan 3.0 T6 304KM 224kW 2006-2013

Lata produkcji: 2006 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
Z najsłabszych silników, benzynowego 2.0l 145KM i wysokoprężnego 1.6l 110KM, lepiej zrezygnować. Nie potrafią nawet przyspieszyć do „setki” poniżej 11 sekund, a w aucie takiej klasy to żenujące. Z drugiej strony flotom mogą się spodobać – one nie potrzebują piorunujących osiągów, a cena zakupu takiego wozu jest rozsądna. Do „zwykłych” użytkowników jest skierowane coś znacznie ciekawszego. Wśród diesli najlepsze są 2.4 D5 o mocach 175-205KM oraz 2.5 D5 185KM. Przy dużych prędkościach przydałoby się trochę więcej mocy, ale tak czy inaczej do ładnego jak na diesla dźwięku, dokładają niezłe wrażenia z jazdy i ponadto na stosunkowo niskich obrotach zabierają się do pracy. Wśród motorów benzynowych już jeden ze słabszych silników w ofercie, 2.4l o mocy 200-231KM, zapewnia niezłe osiągi i jest godny uwagi. Podobną moc ponad 230KM zapewnia też 3.2l, ale w nim zużycie paliwa to już inna bajka – warto wziąć go dla dźwięku i napędu na wszystkie koła. Drobna dygresja – 2.4l z „automatem” może wydać się niektórym zbyt leniwy, warto wcześniej się nim przejechać. Następny ciekawy motor o oznaczeniu 3.0 T6 ma już 285KM. Do bardzo dobrych osiągów dokłada ładny pomruk podczas pracy. Jeśli taki dźwięk wolicie zamienić na coś bardziej basowego, to na szczycie znajduje się jeszcze jedna, intrygująca jednostka – widlasta „ósemka” o pojemności 4.4l i mocy 315KM. I kto powiedział, że Volvo jest nudne? Pewnie ten, kto wątpił, że może mieć też i tak duże silniki pod maską.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2953 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 304 KM (224 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 2100-4200 obr/min
Liczba cylindrów 6
Liczba zaworów 24
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,2 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo S80 II Sedan 3.0 T6 304KM 224kW 2006-2013
11,6
l/100 km
16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,2
Volvo S80 II
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
Jak na auto o tej masie i pojemności silnika przystało w jeździe na codzień swoje pali ale na trasie pozytywnie zaskakuje, przy tempomacie ustawionym na 130-140 bez problemu da się wyciągnąć z trasy 11-12 litrów gazu więc za kilometr wychodzi taniej niż większość nowoczesnych, dużo droższych w zakupie diesli o benzynach bez gazu nie wspominając
13,7
Volvo S80 II
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
Mam silnik przedliftowy z mocą 285 km Spalanie gazu na autostradzie przy tempomacie na 165km/h 15,5L Codzienna jazda, dzieci do przedszkola dojazd do pracy zakupy itp wychodzi 14-15L LPG przy cenie gazu 2,50zl/L to jeździ się taniej niż 2.0 diesel a ma się prawie 300KM pod nogą i odpadają dpf/EGR dwumasy wtryski itp itd. Dźwięk 6 cylindrów jest piękny, nie to co dzisiejsze kosiarki. Zachęcam wszystkich do T6 z LPG
18,3
Volvo S80 II
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
Silnik montowany nie tylko w Volvo S80. Jak patrzę na raporty spalania innych użytkowników to nie daje wiary w te pomiary i zastanawiam się skąd one się biorą. Od momentu zakupu samochodu mam zapisane KAŻDE tankowanie. Minimalne spalanie 10.3 zanotowalem na autostradzie i drodze ekspresowej jadąc maksymalnie 100 km /h. Normalna jazda tylko w mieście nie schodzi absolutnie poniżej 20l/LPG na 100km. Spalanie średnie wynikające z tankowań i przejechanych kilometrów daje wynik 16.9LPG
Volvo S80 II Sedan