Z najsÅ‚abszych silników, benzynowego 2.0l 145KM i wysokoprężnego 1.6l 110KM, lepiej zrezygnować. Nie potrafiÄ… nawet przyspieszyć do „setki” poniżej 11 sekund, a w aucie takiej klasy to żenujÄ…ce. Z drugiej strony flotom mogÄ… siÄ™ spodobać – one nie potrzebujÄ… piorunujÄ…cych osiÄ…gów, a cena zakupu takiego wozu jest rozsÄ…dna. Do „zwykÅ‚ych” użytkowników jest skierowane coÅ› znacznie ciekawszego. WÅ›ród diesli najlepsze sÄ… 2.4 D5 o mocach 175-205KM oraz 2.5 D5 185KM. Przy dużych prÄ™dkoÅ›ciach przydaÅ‚oby siÄ™ trochÄ™ wiÄ™cej mocy, ale tak czy inaczej do Å‚adnego jak na diesla dźwiÄ™ku, dokÅ‚adajÄ… niezÅ‚e wrażenia z jazdy i ponadto na stosunkowo niskich obrotach zabierajÄ… siÄ™ do pracy. WÅ›ród motorów benzynowych już jeden ze sÅ‚abszych silników w ofercie, 2.4l o mocy 200-231KM, zapewnia niezÅ‚e osiÄ…gi i jest godny uwagi. PodobnÄ… moc ponad 230KM zapewnia też 3.2l, ale w nim zużycie paliwa to już inna bajka – warto wziąć go dla dźwiÄ™ku i napÄ™du na wszystkie koÅ‚a. Drobna dygresja – 2.4l z „automatem” może wydać siÄ™ niektórym zbyt leniwy, warto wczeÅ›niej siÄ™ nim przejechać. NastÄ™pny ciekawy motor o oznaczeniu 3.0 T6 ma już 285KM. Do bardzo dobrych osiÄ…gów dokÅ‚ada Å‚adny pomruk podczas pracy. JeÅ›li taki dźwiÄ™k wolicie zamienić na coÅ› bardziej basowego, to na szczycie znajduje siÄ™ jeszcze jedna, intrygujÄ…ca jednostka – widlasta „ósemka” o pojemnoÅ›ci 4.4l i mocy 315KM. I kto powiedziaÅ‚, że Volvo jest nudne? Pewnie ten, kto wÄ…tpiÅ‚, że może mieć też i tak duże silniki pod maskÄ….