Szukaj

Informacje o Volvo S80 II Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Wyższa klasa średnia
Z najsÅ‚abszych silników, benzynowego 2.0l 145KM i wysokoprężnego 1.6l 110KM, lepiej zrezygnować. Nie potrafiÄ… nawet przyspieszyć do „setki” poniżej 11 sekund, a w aucie takiej klasy to żenujÄ…ce. Z drugiej strony flotom mogÄ… siÄ™ spodobać – one nie potrzebujÄ… piorunujÄ…cych osiÄ…gów, a cena zakupu takiego wozu jest rozsÄ…dna. Do „zwykÅ‚ych” użytkowników jest skierowane coÅ› znacznie ciekawszego. WÅ›ród diesli najlepsze sÄ… 2.4 D5 o mocach 175-205KM oraz 2.5 D5 185KM. Przy dużych prÄ™dkoÅ›ciach przydaÅ‚oby siÄ™ trochÄ™ wiÄ™cej mocy, ale tak czy inaczej do Å‚adnego jak na diesla dźwiÄ™ku, dokÅ‚adajÄ… niezÅ‚e wrażenia z jazdy i ponadto na stosunkowo niskich obrotach zabierajÄ… siÄ™ do pracy. WÅ›ród motorów benzynowych już jeden ze sÅ‚abszych silników w ofercie, 2.4l o mocy 200-231KM, zapewnia niezÅ‚e osiÄ…gi i jest godny uwagi. PodobnÄ… moc ponad 230KM zapewnia też 3.2l, ale w nim zużycie paliwa to już inna bajka – warto wziąć go dla dźwiÄ™ku i napÄ™du na wszystkie koÅ‚a. Drobna dygresja – 2.4l z „automatem” może wydać siÄ™ niektórym zbyt leniwy, warto wczeÅ›niej siÄ™ nim przejechać. NastÄ™pny ciekawy motor o oznaczeniu 3.0 T6 ma już 285KM. Do bardzo dobrych osiÄ…gów dokÅ‚ada Å‚adny pomruk podczas pracy. JeÅ›li taki dźwiÄ™k wolicie zamienić na coÅ› bardziej basowego, to na szczycie znajduje siÄ™ jeszcze jedna, intrygujÄ…ca jednostka – widlasta „ósemka” o pojemnoÅ›ci 4.4l i mocy 315KM. I kto powiedziaÅ‚, że Volvo jest nudne? Pewnie ten, kto wÄ…tpiÅ‚, że może mieć też i tak duże silniki pod maskÄ….
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 181 KM (133 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Układ jezdny - Całokształt - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~mako4
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Auto w wersji 2.0 D4 181km zdecydowanie do spokojnej jazdy. Co prawda osiągi jakie daje ten silnik są całkiem wystarczające, to jednak zawieszenie zdecydowanie zmusza do wolniejszej jazdy. W swoim segmencie (BMW 5, Audi A6, Mercedes E) S80tka jest chyba najbardziej ekonomicznym wyborem - koszty utrzymania przyzwoite np. typowy zestaw serwisowy (olej 0w20 6L; oryginalne "volvo" filtry oleju, powietrza, paliwa i kabinowy) koszt ~700 PLN. Samochód wg. mnie jest takim golfem wśród segmentu E - w żadnej kategorii nie jest "najgorszy/najlepszy" ale w każdej równo punktuje i jako całokształt wypada całkiem nieźle.
4,3
~Konrad
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Jest to mój drugi komentarz, tym razem po 5 latach i 100 tys km. Nadal uważam, że auto jest wygodne i sprawia wrażenie bezpiecznego, chociaż nie sprawdzałem. Moc w zasadzie wystarczająca, szczególnie jak włączy się tryb sport, skrzynia biegów szybka. Samochód mało pali. I na tym kończą się plusy. Z minusów to zawieszenie nie jest przystosowane do szybkiego pokonywania ostrych zakrętów, hamulce też nie zachwycają. Samochód wolno nagrzewa się zimą chociaż ma niby coś co nazywa się układem szybkiego nagrzewania (chyba silnika, bo z pewnością nie wnętrza), a kierownica ma ogromną akumulację zimna (niestety nie mam podgrzewanej). Problemy z zaworem EGR u mnie zaczęły objawiać się po ok. 60 tys, a po 95 tys wymieniłem na nowy i wreszcie przestał szarpać przy małych obciążeniach silnika. Po 90 tys wymiana pokrywy zaworów (odkształcenie) i rury turbo (sparciała), a nie są to tanie rzeczy. Po nagrzaniu wnętrza latem na słońcu plastiki dość mocno trzeszczą podczas schładzania klimatyzacją. Jednak mimo wszystko jest to niezły samochód, dość ekonomiczny w codziennej eksploatacji i chyba bezpieczny, co jest jednak najważniejsze.
3,2
~volvofan
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Auto wygodne, ekonomiczne, bezpieczne. Bardzo niezawodne za wyjątkiem jednego punktu - po starannym dotarciu, bardzo małym przebiegu i delikatnym traktowaniu pękła tuleja cylindra. Silnik do wymiany! Cały silnik, bo tylko taki jest dostępny w ASO, cena 28 tys. zł + robocizna i liczne elementy dodatkowe. Wada konstrukcyjna silników 2l 4-cyl. serii VEA (czyli wszystkie współczesne). Jest o tym wiele w sieci, będzie o tym coraz głośniej bo zepsutych silników przybywa. Dyskwalifikacja.
Åšrednie spalanie dla Volvo S80 II Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW od 2013
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Kupując drugi raz to auto brałem pod uwagę także to, czego nie przeczyta się lub zobaczy w testach, także w Autocentrum: Napęd rozrządu paskiem, łatwo dostępny - wymiana 2-3 godziny, koszt max 1 tys. zł (z dodatkami). Klimatyzacja - na tradycyjnym czynniku 134, wymiana 100 zł. Zawieszenie - prosta konstrukcja, jak ktoś chce przyoszczędzić pasują elementy z Mondeo. Ceny części oryginalnych wyraźnie niższe niż w BMW lub Audi, b.dobra dostępność, dużo zamienników. Cały układ wtryskowy Denso, co jak wiadomo wróży dużą trwałość. Wspomaganie tradycyjne hydrauliczne - da się naprawiać. Ceny przeglądów - przeciętne, połowę niższe niż w BMW. Auto z tym silnikiem pali 2-4 litrów mniej, niż poprzednie z D5 2,4 litra.
6,8
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Cen serwisu nie liczę, bo samochód relatywnie młody, więc oprę się tylko o koszty paliwa. Nie mogę dać innej oceny aniżeli doskonale. Ciężka limuzyna - 1700kg, włączona klimatyzacja trasa na tempomacie 120-130 = 5.5l. Szok. Trasa na tempomacie 180km/h nie odpuszczając ani na chwilę = 8.4L.. Aby spalil 10L, musialbym chyba cały czas trzymać nogę wciśnięta do oporu przez całą długą trasę. Przy normalnej jezdzie po autostradach i trasach ekspresowych, wychodzi w granicach 6.5L/100km Miasto przy dośc dynamicznej jeździe i automatem ustawionym w tryb sport ok 8L, przy jezdzie Eco - 7L.
6,4
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
VOLVO S80 II 2.0 D - pierwotnie 181 KM i 400NM - po wgraniu pakietu PLESTAR (oprogramowanie silnika i skrzyni biegów) 200 KM i 440 NM - znaczny przyrost osiągów (głównie szybkość zmiany biegów i moment obrotowy zrobiły swoje) - minimalne zużycie przy eco-jeździe na trasie 4,9 l/100. Standardowa wartość przy jeździe mieszanej (60% miasto/40% S-ki) 6,5 l/100. Przy dynamicznej jeździe 7,8-8,0,

Usterki Volvo S80 II

Liczba wpisów: 4
Volvo S80 II Sedan Facelifting