Szukaj

Informacje o Volvo S80 II Sedan

Lata produkcji: 2006 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja S80 debiutowała na rynku w 2006 roku. Samochód został zbudowany na platformie podłogowej Ford EUCD. Nadwozie modelu zostało solidnie odświeżone w stosunku do jego poprzednika. S80 II jest też większy i bardziej luksusowy od auta poprzedniej generacji. W 2009 model został poddany delikatnej modernizacji, która objęła między innymi wygląd atrapy chłodnicy, wykończenia zewnętrzne, a także stylistykę wnętrza.
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 23,4 m
Promień skrętu 11,7 m
Długość 4851 mm
Szerokość 1861 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2106 mm
Wysokość 1493 mm
Rozstaw osi 2835 mm
Rozstaw kół - przód 1588 mm
Rozstaw kół - tył 1585 mm
Zwis przedni 978 mm
Zwis tylny 1038 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1064 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 985 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 890 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 973 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1457 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1431 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Szerokość bagażnika 1585 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1094 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1927 mm
Wysokość progu załadowczego 691 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Janusz
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Świetne auto na dłuższe eskapady.Fotele-szczególnie z przodu-sprawiają,że pokonanie 800-1000km nie stanowi problemu i wychodzi się z auta z uśmiechem.Silnik mocny i jakby stworzony do prędkości autostradowych, zadowala się też zaskakująco małym apetytem na paliwo przy tej masie wozu....w Niemczech pokonałem ok 1100km w niecałe 9 godzin i średnia wyszła 7,9 l/100km.W mieście ok. 9l/100km.Średnica zawracanie nie zachwyca więc lepiej parkować tyłem....Niezła jakość wykonania, bardzo estetyczne i czytelne zegary, całość sprawia wrażenie stonowanej elegancji-dla mnie bomba.Byłbym zapomniał-b.dobre fabryczne nagłośnienie, z przyjemnością się słucha muzyki.Ale chyba najlepsza muzyka płynie spod maski silnika przy dodaniu gazu....Polecam.
4,6
~andyZGL
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Bardzo dobre autko. Użytkuję mojego Volviacza od prawie 3 lat. Zrobiłem 77tys.km. jak na razie i jestem ogólnie bardzo zadowolony. Łoś jest autem komfortowym, wygodnym i oszczędnym wbrew pozorom i mitom jakie krążą o cenach za utrzymywanie Volvo. Jakość wykonania oraz materiały użyte we wnętrzu bardzo dobre. Denerwuje nie wiele rzeczy i są to raczej drobnostki. Osiągi i zużycie paliwa na bardzo satysfakcjonującym poziomie (to moje zdanie). Przestronność i widoczność bardzo dobra chociaż w mieście ciężko wyczuć gdzie się auto kończy nawet po tak długim czasie użytkowania. Ogólnie mimo że miałem wiele młodszych aut i z mniejszym przebiegiem to chyba najlepsze z moich aut dotychczas. Myślę że marka będzie moją ulubioną jeszcze długo.
4,2
~Leszek
Volvo S80 II
Sedan 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Mimo najsłabszego silnika jest w miarę dynamiczny i bardzo ekonomiczny.Po zmianie mapy 135 koni daje rade.Silnik z koncernu psa,bardzo trwały.Wad fabrycznych ma niewiele.Zalecam sprawdzanie i wymianę co jakiś czas podkładek miedzianych uszczelniających wtryskiwacze,usuniecie sitka smarowania turbosprężarki,olej co 10000km,wtedy odwdzięczy sie długim żywotem.Bardzo twardy lakier otporny na zarysowania i odpryski. Ogrom miejsca na nogi,duży bagażnik,miękkie zawieszenie.Bardzo solidne wnętrze. Czuć w nim bezpieczeństwo.Ma jeszcze fabryczne zawieszenie.Polecam.
Średnie spalanie dla Volvo S80 II Sedan
8,3 – 12,9
l/100 km
5,5 – 7,9
l/100 km
10,7 – 16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Auto, jeśli zadbane, jest rewelacyjne. Średnio spala mi 7,2l (z klimą 8l) ale sporo krótkich tras. Raz w miesiącu lecę 1h autostradą i zero problemów z DPF. Na 18" felgach z S90 o profilu 40 auto nieco twardsze niż zamierzył producent, ale prowadzi się za to bardzo dobrze i niemal klei do asfaltu. Skrzynia nieco leniwa w trybie auto, choć przy tej mocy i momencie to zaleta dla pasażerów z chorobą lokomocyjną. Esencję motoru 2.4D usłyszymy dopiero po przełączeniu na tryb S/manual (a czas reakcji skrzyni na pedał przyspieszenia maleje na oko dziesięciokrotnie). infotainment (wersja z wbudowanym wyświetlaczem) w porządku, choć upgrade do carplay wymaga retrofitu, który w ASO kosztuje sporą sumkę. Dbać, zakładać dobre gumy, wymieniać olej, klocki, tarcze, robić wycieki i nie katować automatu a będzie jeździć dłuuuugo.
14,5
Volvo S80 II
Sedan 3.2 243KM 179kW
Autem zrobiłem ok 2500km i szczerze mówiąc, wg internetowych opinii, przed zakupem spodziewałem się że spalanie będzie nieco mniejsze. Minimalne - 12.7 - wg zbiornika, to była spokojna trasa 60km x2 podczas tych dużych śniegów max 80kph + troche kręcenia się wokół komina. Maksymalnie udało mi sie osiągnąć 20.9 - dosłownie piłowanie od świateł ze świateł po Warszawie + troche spokojniejszej jazdy na dystansie może 30-40km :D Średnie spalanie od zakupu, wg aplikacji Fuelio to 15.4 l/100km. Jazda mieszana, choć z przewagą miejską, tu podjechać, tam podjechać + jakaś traska 70-80km w jedną stronę, z czego 20 w korkach :D Nie przetestowałem auta w długiej jednostajnej trasie, ani nie sprawadzałem spalania na benzynie.
15,2
Volvo S80 II
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
Jak na auto o tej masie i pojemności silnika przystało w jeździe na codzień swoje pali ale na trasie pozytywnie zaskakuje, przy tempomacie ustawionym na 130-140 bez problemu da się wyciągnąć z trasy 11-12 litrów gazu więc za kilometr wychodzi taniej niż większość nowoczesnych, dużo droższych w zakupie diesli o benzynach bez gazu nie wspominając

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,5
Volvo S80 II
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
TO JEST MASAKRA Instalacja w topowej wersji VOLVO S80 AWD T6 ponad 300KM. Auto za ok. 100 tys. złotych. Panowie zamontowali mi Parownik w podszybiu, w komorze z której powietrze bezpośrednio czerpane jest do systemu wentylacji wnętrza samochodu. Do parownika jak wiadomo doprowadzana jest instalacja gorącego płynu do podgrzewania parownika. Efekt był taki że nawet podczas...
5,0
Volvo S80 II
Sedan 3.2 243KM 179kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 56
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Polecam, instalacja pracuje doskonale ( trochę się obawiałem przed montażem- różne opinie na stronach ) żadnych problemów, przełączenie z benzyny następuje po ok.1-2min. od uruchomienia na zimno, na ciepło dużo szybciej, w sposób niewyczuwalny, jedyny moment kiedy przełączanie można wyczuć to postój na biegu jałowym, podczas jazdy jest idealnie. Jedynym mankamentem to mały...
4,5
Volvo S80 II
Sedan 4.4 V8 315KM 232kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Gazu odjęli się montować ludzie z Warszawy z firmy Energy Gaz Polska. Jestem usatysfakcjonowany gdyż nie spodziewałem się, że nie będę w stanie rozróżnić pracę Volvo na benzynie i na LPG. Dobra robota Energy Gaz.
Volvo S80 II Sedan