Szukaj

Informacje o Volvo S80 II

Lata produkcji: 2006 – 2016
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja S80 debiutowała na rynku w 2006 roku. Samochód został zbudowany na platformie podłogowej Ford EUCD. Nadwozie modelu zostało solidnie odświeżone w stosunku do jego poprzednika. S80 II jest też większy i bardziej luksusowy od auta poprzedniej generacji. W 2009 model został poddany delikatnej modernizacji, która objęła między innymi wygląd atrapy chłodnicy, wykończenia zewnętrzne, a także stylistykę wnętrza.
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz

Volvo S80 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volvo S80 II

Liczba ocen: 109
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~mako4
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Auto w wersji 2.0 D4 181km zdecydowanie do spokojnej jazdy. Co prawda osiągi jakie daje ten silnik są całkiem wystarczające, to jednak zawieszenie zdecydowanie zmusza do wolniejszej jazdy. W swoim segmencie (BMW 5, Audi A6, Mercedes E) S80tka jest chyba najbardziej ekonomicznym wyborem - koszty utrzymania przyzwoite np. typowy zestaw serwisowy (olej 0w20 6L; oryginalne "volvo" filtry oleju, powietrza, paliwa i kabinowy) koszt ~700 PLN. Samochód wg. mnie jest takim golfem wśród segmentu E - w żadnej kategorii nie jest "najgorszy/najlepszy" ale w każdej równo punktuje i jako całokształt wypada całkiem nieźle.
4,3
~Konrad
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Jest to mój drugi komentarz, tym razem po 5 latach i 100 tys km. Nadal uważam, że auto jest wygodne i sprawia wrażenie bezpiecznego, chociaż nie sprawdzałem. Moc w zasadzie wystarczająca, szczególnie jak włączy się tryb sport, skrzynia biegów szybka. Samochód mało pali. I na tym kończą się plusy. Z minusów to zawieszenie nie jest przystosowane do szybkiego pokonywania ostrych zakrętów, hamulce też nie zachwycają. Samochód wolno nagrzewa się zimą chociaż ma niby coś co nazywa się układem szybkiego nagrzewania (chyba silnika, bo z pewnością nie wnętrza), a kierownica ma ogromną akumulację zimna (niestety nie mam podgrzewanej). Problemy z zaworem EGR u mnie zaczęły objawiać się po ok. 60 tys, a po 95 tys wymieniłem na nowy i wreszcie przestał szarpać przy małych obciążeniach silnika. Po 90 tys wymiana pokrywy zaworów (odkształcenie) i rury turbo (sparciała), a nie są to tanie rzeczy. Po nagrzaniu wnętrza latem na słońcu plastiki dość mocno trzeszczą podczas schładzania klimatyzacją. Jednak mimo wszystko jest to niezły samochód, dość ekonomiczny w codziennej eksploatacji i chyba bezpieczny, co jest jednak najważniejsze.
4,7
~Janusz
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Świetne auto na dłuższe eskapady.Fotele-szczególnie z przodu-sprawiają,że pokonanie 800-1000km nie stanowi problemu i wychodzi się z auta z uśmiechem.Silnik mocny i jakby stworzony do prędkości autostradowych, zadowala się też zaskakująco małym apetytem na paliwo przy tej masie wozu....w Niemczech pokonałem ok 1100km w niecałe 9 godzin i średnia wyszła 7,9 l/100km.W mieście ok. 9l/100km.Średnica zawracanie nie zachwyca więc lepiej parkować tyłem....Niezła jakość wykonania, bardzo estetyczne i czytelne zegary, całość sprawia wrażenie stonowanej elegancji-dla mnie bomba.Byłbym zapomniał-b.dobre fabryczne nagłośnienie, z przyjemnością się słucha muzyki.Ale chyba najlepsza muzyka płynie spod maski silnika przy dodaniu gazu....Polecam.

Raporty spalania Volvo S80 II

Liczba raportów: 164
Średnie spalanie dla Volvo S80 II
7,8 – 12,9
l/100 km
5,5 – 7,9
l/100 km
10,7 – 16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Auto, jeśli zadbane, jest rewelacyjne. Średnio spala mi 7,2l (z klimą 8l) ale sporo krótkich tras. Raz w miesiącu lecę 1h autostradą i zero problemów z DPF. Na 18" felgach z S90 o profilu 40 auto nieco twardsze niż zamierzył producent, ale prowadzi się za to bardzo dobrze i niemal klei do asfaltu. Skrzynia nieco leniwa w trybie auto, choć przy tej mocy i momencie to zaleta dla pasażerów z chorobą lokomocyjną. Esencję motoru 2.4D usłyszymy dopiero po przełączeniu na tryb S/manual (a czas reakcji skrzyni na pedał przyspieszenia maleje na oko dziesięciokrotnie). infotainment (wersja z wbudowanym wyświetlaczem) w porządku, choć upgrade do carplay wymaga retrofitu, który w ASO kosztuje sporą sumkę. Dbać, zakładać dobre gumy, wymieniać olej, klocki, tarcze, robić wycieki i nie katować automatu a będzie jeździć dłuuuugo.
14,5
Volvo S80 II
Sedan 3.2 243KM 179kW
Autem zrobiłem ok 2500km i szczerze mówiąc, wg internetowych opinii, przed zakupem spodziewałem się że spalanie będzie nieco mniejsze. Minimalne - 12.7 - wg zbiornika, to była spokojna trasa 60km x2 podczas tych dużych śniegów max 80kph + troche kręcenia się wokół komina. Maksymalnie udało mi sie osiągnąć 20.9 - dosłownie piłowanie od świateł ze świateł po Warszawie + troche spokojniejszej jazdy na dystansie może 30-40km :D Średnie spalanie od zakupu, wg aplikacji Fuelio to 15.4 l/100km. Jazda mieszana, choć z przewagą miejską, tu podjechać, tam podjechać + jakaś traska 70-80km w jedną stronę, z czego 20 w korkach :D Nie przetestowałem auta w długiej jednostajnej trasie, ani nie sprawadzałem spalania na benzynie.
15,2
Volvo S80 II
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
Jak na auto o tej masie i pojemności silnika przystało w jeździe na codzień swoje pali ale na trasie pozytywnie zaskakuje, przy tempomacie ustawionym na 130-140 bez problemu da się wyciągnąć z trasy 11-12 litrów gazu więc za kilometr wychodzi taniej niż większość nowoczesnych, dużo droższych w zakupie diesli o benzynach bez gazu nie wspominając

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,5
Volvo S80 II
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
TO JEST MASAKRA Instalacja w topowej wersji VOLVO S80 AWD T6 ponad 300KM. Auto za ok. 100 tys. złotych. Panowie zamontowali mi Parownik w podszybiu, w komorze z której powietrze bezpośrednio czerpane jest do systemu wentylacji wnętrza samochodu. Do parownika jak wiadomo doprowadzana jest instalacja gorącego płynu do podgrzewania parownika. Efekt był taki że nawet podczas...
5,0
Volvo S80 II
Sedan 3.2 243KM 179kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 56
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Polecam, instalacja pracuje doskonale ( trochę się obawiałem przed montażem- różne opinie na stronach ) żadnych problemów, przełączenie z benzyny następuje po ok.1-2min. od uruchomienia na zimno, na ciepło dużo szybciej, w sposób niewyczuwalny, jedyny moment kiedy przełączanie można wyczuć to postój na biegu jałowym, podczas jazdy jest idealnie. Jedynym mankamentem to mały...
4,5
Volvo S80 II
Sedan 4.4 V8 315KM 232kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Gazu odjęli się montować ludzie z Warszawy z firmy Energy Gaz Polska. Jestem usatysfakcjonowany gdyż nie spodziewałem się, że nie będę w stanie rozróżnić pracę Volvo na benzynie i na LPG. Dobra robota Energy Gaz.
Volvo S80 II