Szukaj

Informacje o Volvo S80 I 2.9 24V 204KM 150kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2922 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~pawel44445
Volvo S80 I
Sedan 2.9 24V 204KM 150kW
Zrobiłem tym samochodem ponad 90tys km i jestem bardzo zadowolony. Osobiście uważam, że jest bardzo wygodny, idealny w długie trasy, po długiej jeździe nie jestem zmęczony jazda. Dodam, że cały przebieg jaki "wykrecilem" jest na LPG i przy dobrze zrobionej instalacji jest idealnie. Przy takim przebiegu pojawiło się trochę usterek ale większość z nich to zwykła eksploatacja pojazdu. Robiłem takie rzeczy jak: przeguby zewnętrzne (radzę unikać tańszych bo nie wytrzymują - , przypadku tego auta tańszy to ok 350zl), spalily mi się chyba że 3 cewki (nowe są niestety drogie- oryginał bosch 200-300zl), a reszta to tylko klocki hamulcowe, olej i świece. Najgorsza i najtrudniejsza do usunięcia usterka to podnośnik szyby prawy przód. To najwiekszy minus jaki znalazłem. Dla silnika nie straszne są nawet duże predkosci- nie męczy się przy tym, skrzynia automatyczna jak na 4 biegi zmienia przełożenia całkiem nieźle, jak na swoją masę jest całkiem dynamiczny, nie trzeba się martwić przy wyprzedzaniu. Podsumowując: wygoda, wygoda, dobry silnik, ergonomia, bajeczny telefon (głośnik w zaglowku jest genialny), dobre wyposażenie, przyjemne prowadzenie, na równej drodze po prostu płynie, dobre wygluszenie, dobrze trzyma się drogi, automat sprawuje się dobrze wbrew powszechnej opinii, świetny tempomat, tempomat, widoczność. Minusy to duży promień zawracania i duże spalanie w mieście.
4,7
~stepek
Volvo S80 I
Sedan 2.9 24V 204KM 150kW
jest to wspanialy samochod, bardzo komfortowy, wygodny i funkcjonalny, czesci zamienne dostepne. dobre przyspieszenie i osiagi. Moze sie zepsuc jak kazdy samochod ale to jest tylko maszyna i ma do tego prawo. Goraco polecam!
4,0
~wowo
Volvo S80 I
Sedan 2.9 24V 204KM 150kW
Luksusowa elegancka limuzyna z klasą świetny ESP i trakcja, trochę za twarde zawieszenie ( jak na polskie dziury) skrzynia biegów automat + sekwencja- sterowanie - ocena doskonała. Minus - B E Z N A D Z I E J N Y serwis, drogie części.

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 21
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I