Szukaj

Informacje o Volvo S80 I 2.4 20V 140KM 103kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2435 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~LukaszK
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Przesiadłem się do S80 z nowszej Zafiry B (2007). Po perypetiach z dieslem i wsadzonych tysiącach, postanowiłem poszukać czegoś sprawiającego mało problemów. Za licznymi opiniami użytkowników wybór padł właśnie na S80. Co prawda myślałem o wersji mocniejszej (przynajmniej wolnossące 170KM, a najlepiej któryś silnik z turbo), ale ostatecznie z racji, że i tak jeżdżę 90% po mieście stwierdziłem, że wersję 140KM też mogę przygarnąć. No i tak trafiłem na mój egzemplarz, u handlarza sprowadzającego auta ze Szwecji, 160km od mojego miejsca zamieszkania. Oczywiście jak to do handlarza, pojechałem tam z dość luźnym nastawieniem, wcześniej zapoznawszy się z wiedzą, na co szczególnie zwracać w tym modelu uwagę. Na jakiejś szwedzkiej stronie udało mi się zweryfikować przebieg i wyglądało, że jest autentyczny (wtedy 290 000km). Była to wersja "bieda" tego modelu, zwykła materiałowa tapicerka, brak czujników parkowania, itp., jednak ja nie mam wysokich wymagań co do wyposażenia, bo w zasadzie wystarcza mi klimatyzacja i elektryka szyb i lusterek. Reszta rzeczy, takich jak czujniki parkowania można zawsze dołożyć we własnym zakresie (co z resztą uczyniłem). Skórzanej tapicerki nigdy nie chciałem, w zimie mrozi po gaciach, a w lecie siedzi się jak na patelni. Samochód miał kilka mankamentów, poza padniętym akumulatorem, głównie wizualnych, takich jak jeden odprysk na lakierze na drzwiach (jakby ktoś przywalił drzwiami z auta obok), kilkucentymetrowe rozdarcie na fotelu kierowcy (puścił szew), czy zmęczona już przebiegiem kierownica i poszycie lewarka zmiany biegów. Mechanicznie było bez zastrzeżeń, poza jakimś stukotem dobiegającym z tyłu, co potem okazało się pierdołą (tłukł się element tapicerki w bagażniku) oraz lekkim biciem tarcz hamulcowych. Po zakupie oczywiście zrobiony został pakiet startowy (wymiana płynów ustrojowych, filtrów, itp), wleciał nowy akumulator, nowe klocki i tarcze hamulcowe. Od tej pory oprócz paliwa, nie mam żadnych innych wkładów finansowych w ten samochód, co spełnia moje oczekiwania odnośnie bezproblemowej eksploatacji. Gdybym miał kupić znowu samochód to wybór padłby na ten sam model, może bym się zastanawiał nad mocniejszym silnikiem, ale jedynie brałbym to jako opcję. Ogólnie polecam każdemu :)
4,4
~RR82
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Dałbym 4,5 ale nie ma takiej oceny. Generalnie kawał porządnego sedana z fajnym (niespotykanym już) klimatem - auto idealne w długie spokojne trasy - myślę, że na drogach w USA czuło by się jak ryba w wodzie, na naszych wąskich, dziurawych i zakorkowanych ulicach Łodzi nieco się męczy...
4,5
~Qba
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Auto komfortowe i niezawodne. Silnik bezawaryjny i ekonomiczny ale bez sportowych zacięć. Warszawa spalanie 12.5L LPG na 100km. Przestronne wnętrze z mega komfortowymi fotelami. Zakup auta 340tys.km sprzedaż po 5latach 425tys.km Wymieniona chłodnica wody i skraplacz klimatyzacji - wycieki. Regeneracja alternatora i rozrusznika. Wymiana cewek zapłonowych kpl. Części eksploatacyjnych nie licze bo klocki, tarcze i amortyzatory zużywają się w każdym aucie. Ogólnie auto godne polecenia.
Średnie spalanie dla Volvo S80 I 2.4 20V 140KM 103kW 1999-2006
10,1
l/100 km
11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Najsłabszy z benzynowych silników. Jeżdżę przeważnie na trasach międzymiastowych i jeśli nie trzeba przesadnie zmieniać prędkości, to można się w okolicach tych 11,5 litra/100 km utrzymać. Nie włączam spalania w mieście, bo to mniejszość moich tras, ale w zimie lubi połykać gazu trochę więcej. Zdecydowanie polecałbym silnik 170-konny - sprzęt ten sam, tylko granica otwarcia przepustnicy jest zdjęta i moment obrotowy dłużej dostępny. Oba silniki lubią być trochę bardziej kręcone. Zabawa zaczyna się dopiero przy 3k RPM, a żeby wydłużyć życie dwumasy, lepiej nie schodzić poniżej 2k bez potrzeby.
11,7
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Nie rozumiem jak ktoś może pisać, że silnik 2,4 przy takiej masie samochodu pali mu 7 albo 8 litrów LPG. Obiektywnie patrząc przy mieszanej jeździe miasto/trasa z przewagą trasy i stylu jazdy normalnym ( czyli bez ruszania na piskach ale z wyprzedzaniem i jazdą około 100 - 110 km/h) spalanie LPG wychodzi mi około 11.5 litra na 100 km. Pewnie ktoś by się kłócił, że można jeździć oszczędnie i spalić mniej ale wtedy jazda była by bardzo męcząca i utrudniałoby się ruch innym pojazdom. Volvo s80 to wspaniały, bardzo duży i wygodny sedan niestety trzeba mu depnąć żeby silnik o mocy 140 KM był w stanie dynamicznie przyspieszać. Pozostaje jeszcze jedna kwestia, a mianowicie kupując taki samochód trzeba się z tym liczyć, że koszt eksploatacji będzie wyższy niż w jakimś miejskim samochodziku z silnikiem 1,4 ale za to przyjemność i komfort jazdy jest nieporównywalnie na wyższym poziomie. Do tego przy obecnych cenach paliw (PB 5,60/ON 5,50/LPG 2,30) nawet przy takim spalaniu gazu koszt przejechania 100 km volvo jest praktycznie identyczny co np. Oplem Corsa 2005r. 1.3 diesel. Podsumowując - jestem zadowolony ;)
9,5
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
To jest autko dla wygodnych i nie biednych użytkowników, ceniących sobie komfort ponad koszta a i te nie wywołują dreszczy jak na tej klasy samochód. Jak cię stać na takie Volvo to cię i stać na jazdę nim. Jak cię stać na jazdę Golfem w Dieselu to nie myśl o Volvo. Choć w Polsce bywa też tak, że stać go jedynie na dresy adidasa a jeździ BMW. Więc nie wiem kogo na takie Volvo stać a kogo nie i jak ocenić koszta utrzymania. Ja nie serwisuję w Volvo i nie mam powodów do niepokoju, a leję do niego bo inaczej nie pojedzie.

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 21
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I