Szukaj

Informacje o Volvo S80 I 2.0 T 163KM 120kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1800-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Pawel9372
Volvo S80 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Auto kupione 4 lata temu,musiałem wtedy wymienić mojego ponad 20letnego golfa z powodu zmiany pracy (30km+) staruszek już nie dawał rady,Volvo kupiłem nie ma co ukrywać w stanie 4/10 wnętrze trochę spanachane kilka pękniętych plastików itp właściciel go nie oszczędzał,później miałem dużo usterek,układ zapłonowy,elektryka,awaria sterownika CEM itp. wszystko związane z nieszanowaniem auta przez poprzedniego właściciela,każda jedna rzecz,w pewnym momencie silnik się zatarł (podczas jazdy ekspresówką 110km/h) 2-3 miesiące po zakupie auta i stanąłem przed bardzo ważnym wyborem-porządnie go zrobić od A do Z czy opchnąć go na części i szukać czegoś innego,postanowiłem go zrobić i do dzisiaj się cieszę że tak wybralem-auto kupiłem wtedy za 9 tysięcy i nie będę ukrywał że łącznie włożyłem w niego kolejne 8-9tyś,ale było warto,zrobiłem wszystko po kolei nie oszczędzając na częściach,już nie będę wymieniał każdej wymiany bo by mozna było książkę napisać :) ale auto naprawdę się odwdzięcza,na dzień dzisiejszy nie mam z nim żadnych ale to żadnych problemów,sam zrobiłem nim już ponad 80 tysięcy km. Zjeździłem prawie całą Polskę,morze góry,większość dużych miast w PL i S80 nigdy mnie nie zawiodło,wsiadam i mam tą pewność że dojadę z punktu A do punktu B,mróz czy upał wsiadam i jadę,narzeczona mi czasem dogaduje że może zmienimy na coś nowszego itp. ale nie zamierzam tego robić,znam moje auto na pamięć,każdą drobną rysę czy "kropkę na szybie" przejeżdże jeszcze te nowsze auta,jestem tego pewien i nie mam nawet na myśli go zmieniać,na Volvo nie można oszczędzać przekonałem się o tym na własnej skórze,włożysz parę groszy ale auto się odwdzięczy na dłuuugie lata gwarantuje :)
5,0
~kierowcaXXX
Volvo S80 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Genialny samochód, polecam każdemu, kto ceni sobie komfort, wygodę a do serwisu jeździ się tylko na wymianę oleju i czasami naprawę zawieszenia (bo auto jest ciężkie). Miałem samochód przez rok. Nic się w nim nie zepsuło, doskonale dawało radę w każdych warunkach. Co do spalania to przy oszczędnej jeździe to 9l LPG, normalnie 10/11L przy wielkim wysiłku 13L. Prowadzi się bardzo majestatycznie i stabilnie, daje poczucie bezpieczeństwa i JEST BEZPIECZNE. TO Volvo uratowało mi życie. Wjechał we mnie inny pojazd na czołowe, mimo że auto nadaje się do kasacji to ja żyję. Bezpieczeństwo przede wszystkim, polecam to auto zarówno młodym jak i starym. Kosztu utrzymania pierwszej generacji nie są duże. Auto nigdy nie widziało rdzy mimo swoich 15 lat. Najlepsza konstrukcja jaką jeździłem!
4,1
~volvomaniak
Volvo S80 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Auto przestronne, wygodne, nadal atrakcyjnie wyglądające (tutaj warunkiem jest odpowiedni kolor), bardzo dobrze wyposażone, mało awaryjne. Za takie pieniądze jest to chyba najlepszy wybór. Ogromna gama silników do wyboru. Nadal przechodząc obok niego, patrzę z niedowierzaniem, że za te pieniądze stoi przede mną coś takiego. W środku można poczuć się naprawdę jak władca drogi. Do tego jeszcze odpowiednie wrażenia dostarczane dzięki 5- i 6- cylindrowym silnikom. Minusem jest drogie utrzymanie, drogie części, duże ilości płynów eksploatacyjnych i wysokie spalanie. Ja założyłem porządne LPG i jestem z tego bardzo zadowolony - polecam wszystkim.

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 21
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I