Szukaj

Informacje o Volvo S80 I 2.0 i T 180KM 132kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2200-5300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo S80 I 2.0 i T 180KM 132kW 2000-2006
10,3
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Volvo S80 I
Sedan 2.0 i T 180KM 132kW
Super auto na dalekie podróże np ... do kościoła. Chwalą je wszyscy którzy mało jeżdżą, kto robi więcej niż 30 tyś rocznie wie co znaczy " niezawodność volvo". Zasada jest prosta serwis raz w miesiącu a ceny z sufitu. Przykład? Centralny zamek = 1500zł a zepsuły mi się po kolei wszystkie. Mój chociaż mało palił ale co z tego skoro po 250 tyś przebiegu silnik się rozsypał. Jaka ulga.. sprzedałem, co z tego, że za bezcen. Świadomość pozbycia się tego złomu - BEZCENNA. Żeby być obiektywnym: bardzo wygodny, świetne prowadzenie. Kup jeśli masz tyle rozumu co i ja miałem.
11,6
Volvo S80 I
Sedan 2.0 i T 180KM 132kW
I tu mamy problem.!! Ja mam 2.0 turbo 180koni i od samego początku w mieście. przy normalnej jeździe ok 13litrów!!! Trasa ok 9-10l.Piszę to bo wiem żę patrzą tu ludzie którzy chcą kupić taki samochód więc nie wymyślam sobie tego z kosmosu. Odradzam ten silnik z automatem. On żeby jechał musi mieć cały czas duże obroty i to przez to tyle pali. Inaczej nie działa turbo i łapie strasznego muła. Ogólnie samochód się nie psuje tylko zawieszenie jest kosztowne ale oczywiście jeśli kupujemy zamienniki to koszty są ludzkie!!
9,5
Volvo S80 I
Sedan 2.0 i T 180KM 132kW
skrzynia automat przebieg 240tys Km wystarczy o auto dbac i bedzie chodzic przez dluuuuugi czas polecam ten silnik do normalnej jazdy wystarcza. Eksploatacja przy takim przebiegu to tylko eksploatacyjne zawieszenie miekkie ale wygodne autko. Nic jeszcze mi nie nawaliło jestem 1 właścicielem od nowości.

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 21
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I