Szukaj

Informacje o Volvo S80 I

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz

Oceny Volvo S80 I

Liczba ocen: 249
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~LukaszK
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Przesiadłem się do S80 z nowszej Zafiry B (2007). Po perypetiach z dieslem i wsadzonych tysiącach, postanowiłem poszukać czegoś sprawiającego mało problemów. Za licznymi opiniami użytkowników wybór padł właśnie na S80. Co prawda myślałem o wersji mocniejszej (przynajmniej wolnossące 170KM, a najlepiej któryś silnik z turbo), ale ostatecznie z racji, że i tak jeżdżę 90% po mieście stwierdziłem, że wersję 140KM też mogę przygarnąć. No i tak trafiłem na mój egzemplarz, u handlarza sprowadzającego auta ze Szwecji, 160km od mojego miejsca zamieszkania. Oczywiście jak to do handlarza, pojechałem tam z dość luźnym nastawieniem, wcześniej zapoznawszy się z wiedzą, na co szczególnie zwracać w tym modelu uwagę. Na jakiejś szwedzkiej stronie udało mi się zweryfikować przebieg i wyglądało, że jest autentyczny (wtedy 290 000km). Była to wersja "bieda" tego modelu, zwykła materiałowa tapicerka, brak czujników parkowania, itp., jednak ja nie mam wysokich wymagań co do wyposażenia, bo w zasadzie wystarcza mi klimatyzacja i elektryka szyb i lusterek. Reszta rzeczy, takich jak czujniki parkowania można zawsze dołożyć we własnym zakresie (co z resztą uczyniłem). Skórzanej tapicerki nigdy nie chciałem, w zimie mrozi po gaciach, a w lecie siedzi się jak na patelni. Samochód miał kilka mankamentów, poza padniętym akumulatorem, głównie wizualnych, takich jak jeden odprysk na lakierze na drzwiach (jakby ktoś przywalił drzwiami z auta obok), kilkucentymetrowe rozdarcie na fotelu kierowcy (puścił szew), czy zmęczona już przebiegiem kierownica i poszycie lewarka zmiany biegów. Mechanicznie było bez zastrzeżeń, poza jakimś stukotem dobiegającym z tyłu, co potem okazało się pierdołą (tłukł się element tapicerki w bagażniku) oraz lekkim biciem tarcz hamulcowych. Po zakupie oczywiście zrobiony został pakiet startowy (wymiana płynów ustrojowych, filtrów, itp), wleciał nowy akumulator, nowe klocki i tarcze hamulcowe. Od tej pory oprócz paliwa, nie mam żadnych innych wkładów finansowych w ten samochód, co spełnia moje oczekiwania odnośnie bezproblemowej eksploatacji. Gdybym miał kupić znowu samochód to wybór padłby na ten sam model, może bym się zastanawiał nad mocniejszym silnikiem, ale jedynie brałbym to jako opcję. Ogólnie polecam każdemu :)
4,7
~Pawel9372
Volvo S80 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Auto kupione 4 lata temu,musiałem wtedy wymienić mojego ponad 20letnego golfa z powodu zmiany pracy (30km+) staruszek już nie dawał rady,Volvo kupiłem nie ma co ukrywać w stanie 4/10 wnętrze trochę spanachane kilka pękniętych plastików itp właściciel go nie oszczędzał,później miałem dużo usterek,układ zapłonowy,elektryka,awaria sterownika CEM itp. wszystko związane z nieszanowaniem auta przez poprzedniego właściciela,każda jedna rzecz,w pewnym momencie silnik się zatarł (podczas jazdy ekspresówką 110km/h) 2-3 miesiące po zakupie auta i stanąłem przed bardzo ważnym wyborem-porządnie go zrobić od A do Z czy opchnąć go na części i szukać czegoś innego,postanowiłem go zrobić i do dzisiaj się cieszę że tak wybralem-auto kupiłem wtedy za 9 tysięcy i nie będę ukrywał że łącznie włożyłem w niego kolejne 8-9tyś,ale było warto,zrobiłem wszystko po kolei nie oszczędzając na częściach,już nie będę wymieniał każdej wymiany bo by mozna było książkę napisać :) ale auto naprawdę się odwdzięcza,na dzień dzisiejszy nie mam z nim żadnych ale to żadnych problemów,sam zrobiłem nim już ponad 80 tysięcy km. Zjeździłem prawie całą Polskę,morze góry,większość dużych miast w PL i S80 nigdy mnie nie zawiodło,wsiadam i mam tą pewność że dojadę z punktu A do punktu B,mróz czy upał wsiadam i jadę,narzeczona mi czasem dogaduje że może zmienimy na coś nowszego itp. ale nie zamierzam tego robić,znam moje auto na pamięć,każdą drobną rysę czy "kropkę na szybie" przejeżdże jeszcze te nowsze auta,jestem tego pewien i nie mam nawet na myśli go zmieniać,na Volvo nie można oszczędzać przekonałem się o tym na własnej skórze,włożysz parę groszy ale auto się odwdzięczy na dłuuugie lata gwarantuje :)
4,8
~jestok
Volvo S80 I
Sedan 2.8 24V T6 272KM 200kW
3.0 T6 silnik ma moc od samego dołu, nie czuć turbo dziury dzięki biturbo, prawie 300 KM i 400 Nm robi swoje, daje frajdę z jazdy. Spalanie jak na te osiągi i masę auta na autostradzie przepisowo 9,5l/100km, jazda mieszana 60 miasto 40 % trasa 11,5l/100km. Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi, niewyczuwalnie, trzeba pamiętać o wymianie oleju i nie ciągać przyczep, to będzie służyć. Świetne zawieszenie Four-C, regulacja Comfort, Sport, jest adaptacyjne. Zawieszenie cały czas analizuję stan drogi, szybkość, zakręty itp. Razem z systemem DSTC trudno samochód wyprowadzić z równowagi. Jak S80 to tylko T6 i Four-C Wnętrze bardzo luksusowe, ogromna przestrzeń z przodu i z tyłu, wygoda, więcej miejsca niż w Audi A6. Fotele rewelacyjne, plastiki miękkie.

Raporty spalania Volvo S80 I

Liczba raportów: 295
Średnie spalanie dla Volvo S80 I
9,8 – 13,5
l/100 km
6,7 – 7,1
l/100 km
10,5 – 13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Volvo S80 I
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
witam autko posiadam w manualnej skrzyni z tempomatem. w Krakowie wykręcam w zależności od pogody (lato klima, zimą przejeżdżam około 10 km zanim osiągnie swoją temperaturę pracy) spalanie samo miasto waha się miedzy 7.2 -8.5 na trasie wyniki w okolicach 5.0-6.5 są realnymi do osiągnięcia.{ 4.2-4.5 pewnie też i mniej przy bardzo sprzyjających warunkach ( płaskie tereny, brak wiatrów et cetera no i zasadach eko-drivingu ) } mi się udało wykręcić mówimy tu oczywiście o 1-3 osobach w pojeździe bez ton obietnic rządowych w bagażniku.. maksymalnie spalił mi w okolicach 12-15 ciągnąc rudego i przyczepkę z buda dla szarik'a :) autko 15 lat w rodzinie od 10 ze mną
11,4
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Najsłabszy z benzynowych silników. Jeżdżę przeważnie na trasach międzymiastowych i jeśli nie trzeba przesadnie zmieniać prędkości, to można się w okolicach tych 11,5 litra/100 km utrzymać. Nie włączam spalania w mieście, bo to mniejszość moich tras, ale w zimie lubi połykać gazu trochę więcej. Zdecydowanie polecałbym silnik 170-konny - sprzęt ten sam, tylko granica otwarcia przepustnicy jest zdjęta i moment obrotowy dłużej dostępny. Oba silniki lubią być trochę bardziej kręcone. Zabawa zaczyna się dopiero przy 3k RPM, a żeby wydłużyć życie dwumasy, lepiej nie schodzić poniżej 2k bez potrzeby.
7,0
Volvo S80 I
Sedan 2.4 TDi 163KM 120kW
Posiadam swojego łosia od ponad dwóch lat. Od samego początku korzystam z aplikacji Fuelio i wpisuję wyniki tankowania, tankując do pełna. Po przejechaniu około 30 000 km średni wynik spalania to 6,6 l/100km (komputer zaniża wyniki spalania o ok. 0,5l). Przy czym podkreślenia wymaga fakt, że spora część tego dystansu została przejechana w mieście. Podejrzewam, że można "wykręcić" jeszcze niższy wynik. Styl jazdy normalny, nie raz przycisnę mocniej, bo jest czym, nie raz jadę spokojniej. Tankuję ze względu na system common rail tylko lepszego diesla, głównie Verve On. Jeśli chodzi o naprawy to wszystko zależy od tego w jakim stanie kupicie samochód. Ja swój kupiłem taniej niż podobne egzemplarze w tym roczniku, więc liczyłem się z tym, że trzeba będzie troszkę zainwestować. I tak w ciągu dwóch lat od zakupu trzeba było wymienić koło dwumasowe i sprzęgło (koszt z robocizną ok. 4000 zł) czy zregenerować turbosprężarkę - 1300 zł. Tak poza tym nic się nie psuje, typowa eksploatacja (klocki hamulcowe, wymiana oleju czy elementów zawieszenia). Aha S80 mają fabryczną wadę zegarów na tablicy rozdzielczej, trzeba albo je oddać do naprawy albo wymienić na inne, ale wtedy problem kiedyś powróci - koszt wymiany/naprawy ok 200 zł.

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 21
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I