W gamie silnikowej nowego Volvo S60 znajdziemy tylko jednostki benzynowe i układy hybrydowe, wśród oferowanych jednostek po raz pierwszy nie znajdziemy silnków diesla.
Wersja T5, którą napędza czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 l, oferuje moc maksymalną 250 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Według producenta sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,5 s a prędkość maksymalna 240 km/h. Odmiana T6, która ma napęd na obie osie, napędzana jest również przez doładowaną jednostkę dwulitrową, rozwijającą moc maksymalną 310 KM przy 5700 obr./min. zaś oferowany maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2200 do 5100 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 s, a prędkość maksymalna ograniczona jest w tym przypadku do 250 km/h.
Wersje hybrydowe T8 napędzane na obie osie złożone są z dwulitrowych turbodoładowanych jednostek benzynowych połączonych z silnikiem elektrycznym. Wersja T8 Twin Engine AWD dysponuje mocą maksymalną 390 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 640 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,9 s a maksymalna prędkość to 250 km/h. Topowa odmiana odmiana T8 Polestar Engineered AWD osiąga moc maksymalną 405 KM i 670 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/hzajmuje 4,7 s, a samochód może się rozpędzić "tylko" do 250 km/h z racji zainstalowanego ogranicznika.
TAK(75%)
S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.
~PowagosławNie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.
~Luzacjusz