Volvo S60 – sport po szwedzku
Czy nowe Volvo S60 T5 R-Design POLESTAR to realny konkurent dla usportowionych niemieckich przedstawicieli klasy premium?
Nowe Volvo S60 zbudowane jest na tej samej platformie podłogowej (SPA) co m.in. modele serii 90, ma za to lepsze proporcje niż flagowy sedan S90, jest od niego o 20 cm krótszy, co sprawia, że tylna część pojazdu wygląda zgrabniej.
Długość nadwoziawynosi 476,1 cm, szerokość 185 cm, a wysokość 143,1 cm. Rozstaw osi wynosi 287,2 cm, a bagażnik oferuje 442 l pojemności.
TAK(81%)
przyspieszenia
spalania
wyciszenia
S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.
~PowagosławNie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.
~Luzacjusz