Szukaj

Informacje o Volvo S60 II Sedan

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 23 m
Promień skrętu 11,5 m
Długość 4628 mm
Szerokość 1865 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2097 mm
Wysokość 1484 mm
Rozstaw osi 2776 mm
Rozstaw kół - przód 1588 mm
Rozstaw kół - tył 1585 mm
Zwis przedni 936 mm
Zwis tylny 916 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1064 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 973 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 852 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 951 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1447 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1401 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 380 l
Szerokość bagażnika 1585 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 965 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1749 mm
Wysokość progu załadowczego 656 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Pablocarlos
Volvo S60 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Samochód, który swoim wygladem przyciaga, w kolorze Rebel Blue zwraca na siebie uwage. Stylistycznie wciaz wyglada swiezo, chociaz wnetrze, na przeciw najnowszym trendom, "traci myszka". Niesamowicie pewnie prowadzi sie po róznej jakosci drogach asfaltowych, doskonale trzyma sie w zakretach. Moc wystarczajaca do dynamicznej jazdy bez kompleksów tym 1600 kilogramowych "grubaskiem". Niespodziewanie ekonomiczny, jezeli potrafimy utrzymac plynne tempo jazdy w sprzyjajacym przedziale obrotów silnika. Pomimo mniejszej niz spodziewana pojemnosci bagazowej mozna zapakowac sie na wczasy.
4,6
~Gawronix
Volvo S60 II
Sedan 2.0 D3 163KM 120kW
Autem poruszam się od roku, komentarze innych użytkowników zmusiły mnie do wyrażenia opinii ponieważ nie zgadzam się z większością. Auto może z zewnątrz wydaje się ja duże aczkolwiek wymiarami zbliżone do serii 3 f30 i tutaj chciałem nadmienić iż komentarze ze mało miejsca w środku są nie na miejscu. Kupując auto widzisz ile ma miejsca jeżeli chcesz większego sedana odsyłam do s80. Wyciszenie- auto w porównaniu do innych w tym segmencie tj. Insygnia mondeo(nie oszukujmy się to jest jego konkurencja) wypada mega dobrze, przy prędkości 150-170 jest cicho. Jeżeli ktoś uważa inaczej polecam przejechać się insygnia. Skrzynia- jeżeli pamiętasz o wymianie oleju nie zachowuje się jak to widziałem w komentarzach „dziwnie”. Ponadto jest nastawiona bardziej na tryb eko, stąd właśnie jest nieco dłuższy czas reakcji jest to specyfikacja tej skrzyni a nie problem. Na koniec chciałbym jeszcze wspomnieć o wykończeniu które jest ja wysokim poziomie, oraz system multimedialny który jak na te lata działa świetnie i uważam ze w 2021 jest dalej miły w użytkowaniu. Do wad zaliczyłbym rozrząd na pasku ponieważ już przy tym żywotnym 5 cyl. Silniku przyjemniejszy był by łańcuch aczkolwiek pewnie była to oszczędność przy produkcji. Skrzynia jeżeli od początku ktoś o nią nie dbał potrafi być kapryśna oraz kosztowna w naprawie. Podsumowując auto z ta skrzynia i silnikiem prowadzi się świetnie, w moim brakuje AWD które znacznie poprawia właściwości jezdne, niweluje tzw uciekający przód w zakrętach poprzez lepszy rozkład masy.
4,8
~Wojtek
Volvo S60 II
Sedan 2.0 D3 163KM 120kW
Samochód klasy wyższej niż mój poprzedni (VW Passat B6 2.0 TFSI 200KM). Brakuje trochę schowków we wnętrzu ale można się przyzwyczaić. Przestrzeń we wnętrzu wystarczająca. Pojemność bagażnika mniejsza ale wystarczająca. Może trochę brakuje koła zapasowego (zestaw naprawczy), no ale cóż. Zrobiłem już kilka tysięcy kilometrów i jest rewelacyjnie. Szczególnie ze spalaniem. do prędkości 160-170 km/h średnie spalanie ok. 5,6-5,8 l/100km. Do 120 km/h ok. 5.2l/100km. Miasto 8,2-9,3l w zależności od natężenia ruchu. Bardzo przydatny system CitySafety, szczególnie na uliczkach osiedlowych. Kilka razy dzięki niemu udało mi się uniknąć kolizji z wyjeżdżającym z parkingu pojazdem.
Średnie spalanie dla Volvo S60 II Sedan
7,9 – 11,5
l/100 km
5,8 – 6,9
l/100 km
13,4 – 13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Volvo S60 II
Sedan 1.6 T3 150KM 110kW
Spalanie nie jest zle. Wydaje się że mogło by być lepiej ale nie zapominajmy że auto do lekkich nie należy. Jedyne gdzie można pooszczędzać to trasa na tempomacie. W mieście i na obrzeżach gdzie jest ograniczenie do 80 prawie nie możliwe pooszczedzac. Nie wiem jak to jest ale w tym aucie nie występuje coś takiego jak średnie dodanie gazu, on prawie za każdym razem reaguje bardzo spontanicznie na chęć przyspieszenia. Nasza wersja była przerobiona przez Polestar więc czuć to jeszcze bardziej. Generalnie zadowolony
6,7
Volvo S60 II
Sedan 2.0 D3 163KM 120kW
Spalanie symboliczne w porównaniu do mojego poprzedniego VW Passata 2.0 TFSI 200KM. Dane producenta nie odbiegają tak mocno od rzeczywistych. Może trochę tylko spalanie w mieście mogłoby być niższe. Koszty przeglądów może dość wysokie (obowiązkowy roczny ok.1200-1400 PLN w zależności od zakresu prac), ale komfort i bezproblemowość przez cały rok rekompensują cenę. Koszty części nieznacznie wyższe niż u VAG, ale nie koszmarne (tarcze hamulcowe 400-450 PLN/sztuka, klocki hamulcowe 180-250 PLN/kpl).
14,7
Volvo S60 II
Sedan 3.0 T6 304KM 224kW
Spalanie rewelacja !!! Średni wynik dla LPG z 10k km z trybu mieszanego 14l/100 km. Czego chcieć więcej przy tej masie, pojemności i mocy. Średnia z komputera obliczana dla benzyny 12,1-12,5/100 km.
Volvo S60 II Sedan