Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.4 D5 130KM 96kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2401 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Pajak
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 130KM 96kW
Po 6 latach użytkowania mogę w 100 % polecić te auto. Przez ten okres w aucie były wymieniane tylko części eksploatacyjne (zaznaczam że poprzednie części to były orginalny) Takich aut się już nie robi niestety . Porównując BMW Mercedesa i Audi to te samochody pod względem niezawodności mogą tylko pomarzyć . Ważne przy zakupie auta sprawdzić tylko cze nie był bity . Jeśli chodzi o przebieg to nie ma co się przejmować jeżeli ma te 400 tys i był normalnie użytkowany to nic nie ma się prawa się psuć. Polecam 100 procent . Gdyby nowe s60 nie było takie małe to bym kupił . Teraz na celu S80 lub xc60
4,7
~vip1
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 130KM 96kW
Gdybym miał jeszcze raz kupić samochód to nie zawahałbym się tego powtórzyć. Jeździłem wcześniej: Avensis 2008r, 407 2008r, Focusem 2000r, A6 1999r, Passatem 1996r, Omega 1992r. Przesiadając się do tego samochodu czuć ogromną różnicę. Z rzeczy jakich mi brakuje w tym samochodzie to trochę mało schowków, brakuje 6 biegu przy 140km/h. Brakuje guzika "S"-sport ale wybaczam bo to jest limuzyna a nie sportowy samochód. Osobiście jeszcze gdybym kupował z salonu zamontowałbym sobie czujniki parkowania (jeździłem przez 4 lata jako kierowca busa więc mam parkowanie opanowane, ale widok do tyłu i bryła nie ułatwiają parkowania)
4,9
~volvo i tylko volvo
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 130KM 96kW
Szwedzkie samochody są najlepsze .Volvo w wersji MOVE najlepsza sprawa .Silniki nie dozajechania ,zawieszenie też.Spalanie w tych samochodach a dokładnie w wersji MOVE(indywidualna)jest małe jak na taki samochód .Wnętrze dopracowane .Polecam te samochody ,jest to moje 3 volvo i nie zamienię tej marki na inną .POLECAM!!!!!!!

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I