Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.5T i 20V 210KM 154kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2521 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 210 KM (154 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 93,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~dentysta1
Volvo S60 I
Sedan 2.5T i 20V 210KM 154kW
5 cylindrów z turbiną bardzo ładnie się zbiera już od niskich obrotów a dzięki spore pojemności silnika nie ma Turbo Dziury. Jak trzeba to ładnie zamruczy a tak jest cichutki. 5-cio biegowy automat, do normalnej jazdy wspaniały, nie stety jak ktoś chce poszaleć po prostu zawolnu, zresztą cały samochód nie bardzo nadaje się do sportowej jazdy, może po za szybkimi prostymi. Tu jest dramat, żółw, po prostu tragedia, masz wrażenie że kierujesz tankowcem po wykonaniu skrętu kierownicą samochód reaguje z baaaaardzo dużym opóźnieniem :( szkoda bo tak naprawdę to jest największa wada :( a i jeszcze jedno promień zawracania jak w starze
4,9
~wojtek
Volvo S60 I
Sedan 2.5T i 20V 210KM 154kW
volvo automat wersja amerykańska dobra jakość i tak jest.komfort jazdy,praca silnika i enrgonomia jest na najwyższym poziomie.silnik mruczy bardzo ładnie,czuć moc,spalanie w tym momencie jest nie ważne.liczy się tylko super jazda.POLECAM!
3,3
~Tomek
Volvo S60 I
Sedan 2.5T i 20V 210KM 154kW
Nie wiem czemu to auto jest zaliczane do klasy premium jezeli klos sie przesiadzie z bmw ,audi mercedesa ,lexusa,jaguara itp bedzie zawiedziony tak jak ja,jakis plastików przecietna trzeszczy w srodku,zawieszenie miekkie auto nie lubi zakretów,promien skretu w miescie utrudnia zycie głosno w srodku słychac silnik i głosno pracujace zawieszenie.plus za audio ,wygodne fotele i mocny silnik.Podkresle ze miałem bardzo ładny egzemplarz z pelnym wyposazeniem sprowadzony ze szwajcari .
Średnie spalanie dla Volvo S60 I 2.5T i 20V 210KM 154kW 2002-2010
10,4
l/100 km
11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Volvo S60 I
Sedan 2.5T i 20V 210KM 154kW
biorąc pod uwagę moc, napęd na 4 koła, spalanie jest na akceptowalnym poziomie a ze względu na instalację LPG samochód jest bardzo ekonomiczny. Na trasie, przy rozsądnej dynamice i prędkości jazdy spalanie oscyluje w granicach 10l LPG/100km. W mieście co prawda może dojść i do 17-18l, jednak i tak jest tańszy w eksploatacji niż corsa albo yaris w benzynie :D Spalanie benzyny odpowiednio 7,5 i 13l. Różnica w spalaniu pomiędzy noPb a LPG, jest tak duża prawdopodobnie dlatego, że mając świadomość ceny tych paliw jazda na benzynie skłania do delikatniejszego operowania pedałem gazu.
13,9
Volvo S60 I
Sedan 2.5T i 20V 210KM 154kW
Dobra sekwencyjna instalacja gazowa. Autem przejechałem ok 50000 i jest rewelacja. Najniższe spalanie zanotowałem na trasie Chorwacja - Polska z dużym boxem na dachu, 4 osobami w środki i stałą prędkością 140 km/h więc rewelacja. Niestety na polskich drogach chyba nie do wyrobienia. Przy mojej ciężkiej nodze spalanie w mieście i na trasie mam takie same 14-15 ltr gazu więc moim zdaniem całkiem dobrze. Po zamontowaniu instalacji LPD żadnego spadku mocy itp. Auto spisuję się rewelacyjnie a ponad 200 km i 4x4 robi swoje :)
10,3
Volvo S60 I
Sedan 2.5T i 20V 210KM 154kW
Realne zużycie LPG przy normalnej jeździe (obroty 2-4 tys) z przewagą raczej dynamicznych zastosowań, to 11-13L. Niższe wyniki jak najbardziej możliwe, ale taka jazda już niszczy zarówno silnik(obroty poniżej 2tys) jak i psychikę :)

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I