Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.0 T 180KM 132kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1850-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Grzesiek
Volvo S60 I
Sedan 2.0 T 180KM 132kW
Chyba najlepsze auto jakie miałem. Jeździłem innymi silnikami benzynowymi i diesloskimi ale ten 2.0T myślę że to najlepszy volvoski silnik. Przejechałem nim około 60 tyś na benzynie po czym założyłem gaz. Wynik? Auto jeszcze lepiej chodziło na gazie jak i benzynie. Ludzie piszą że zatrzesz silnik itp. ale to bzdura, należy tylko od czasu do czasu pojeździć na benzynie. Mówili mi także że turbo padnie, bzdura. nic nie wymieniałem, nic mi nie cieknie a mam już ponad 270tyś. Części eksploatacyjne do najtanszych nie naleza ale prawie wcale się nie psują. Polecam auto w stu procentach bo lepszego nie znajdziecie!
3,4
~Kamil
Volvo S60 I
Sedan 2.0 T 180KM 132kW
Przejechałem juz 140 000km na gazie, spalanie 11l przy mocy 220KM bardzo dobrze sie sprawdza Kupił bym drugi raz, dobrze wyglada nie rdzewieje i dobry silnik Zalety : dobry silnik (nie bierze oleju, mocny) , Wygodny, mało awaryjny, nie rdzewieje, mało pali, dobre światła Wady: słaby skręt, słabe wyciszenie powyżej 150 pomimo kupna cichych opon, ciasne wnętrze dla wysokich osób, mały bagażnik, drogie części, tragicznie się prowadzi przy szybkiej jeździe pływa
4,2
~chang
Volvo S60 I
Sedan 2.0 T 180KM 132kW
Z auta byłem bardzo zadowolony - przez 3 lata ani razu nie zawiodło, trzy razy byłem nim w Chorwacji i dowiozło bez problemów. Wygodne i dynamiczne za nieduże pieniądze. Według mnie lepiej wykonane niż np. Audi A4, które wcześniej posiadałem.
Średnie spalanie dla Volvo S60 I 2.0 T 180KM 132kW 2000-2005
10,1
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Volvo S60 I
Sedan 2.0 T 180KM 132kW
Volvo s60 w tej konfiguracji (poza skrzynią) to skarb. Dynamika i kultura pracy silnika na wysokim poziomie. Jazda tym samochodem po prostu była przyjemnością. Zainstalowanie LPG uatrakcyjniło całość ze względu na bardzo niskie spalanie. Jeździłem tanio, komfortowo i z satysfakcją. Minusem oczywiście skrzynia automatyczna, która wymagała remontu, który był nieopłacalny. Dlatego nauczyłem się z nią żyć i nawet dało się o niej zapomnieć. Zdecydowanie polecam samochód, chociaz warto pokusić się o manual.
12,9
Volvo S60 I
Sedan 2.0 T 180KM 132kW
Średnie minimalne 12 Średnie maxymalne 18 (ale to gaz w podłodze cały czas) minimum 8,7 na trasie (styl jazdy dziadek emeryt czyli 90-100 km/h). Wiadomo, że samochód troche spali sam fakt że ma 5 cylindrów w rzędzie to pali dużo więcej niż V-ki a do tego turbo. Stare powiedzenie się sprawdza popularne wśród tunerów JDM´u (fanatyków aut z Japonii) "TURBO ŻYJE TURBO PIJE" . Samochód godny uwagi, choć drogi w zakupie. Jest dosyć dobry w prowadzeniu, słaby skręt jedynie przy parkowaniu- uciążliwe w jeździe wąskiej. Z awaryjnością różnie - wiadomo że Japońskich samochodów nie doścignie żadna marka. Jeżdżę 3 rok- wymieniłem cały zawias(czyli amortyzatory sprężyny wahacze etc.) z tyłu, z przodu, klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody hamulcowe, servo hamulca, turbinę (to zabolało po portfel) no i rozrząd. Jeżdżę około 35 tys. km rocznie. Samochód bezawaryjny nie jest ale nie jest źle. Ogólnie auto fajne. Pozdrawiam i zachęcam do zakupu bo to naprawdę fajne autka ze Szwecji.
9,4
Volvo S60 I
Sedan 2.0 T 180KM 132kW
trasa 8 l/100 km miasto 12 l /100km Ceny przeglądów w Volvie życzą siebie 2 tys ale jak ktoś ma zaufanego mechanika(ja mam takiego ) to taki przegląd (nawet dokładniejszy bo posprawdza koła tarcze hamulce zawieszenie itp) przykładowo olej świece filtry paliwa, oleju, kabinowy + przepalone 2 żarówki koszt 800 zł ale za to bezawaryjność tzn lepiej niż vw bo na razie zawieszenie 1 robiłem i tylko 2 tuleje a w pasacie cały przód co 2 lata :( ( w volvie wołai 375 zł za 1 tuleję u mojego mechanika ta sam część co zoferowali mi w wolvo 170 zł)

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I