Szukaj

Informacje o Volvo S60 I

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz

Oceny Volvo S60 I

Liczba ocen: 387
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,7
~Marcin
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Mam to volvo 13 lat kupiłem z przebiegiem 120 tys, teraz ma 265. Jeździ codziennie, często krótkie odcinki, normalne auto na codzień. Nigdy nic nie nawaliło. Trzeba dbać o podzespoły, co roku wymiana filtrów olejów itd wszystkich! Tak samo reszta, jak coś stuka,puka wymienić i będzie wiernie służyć. Auto wygodne,bezpieczne dobrze trzyma się drogi i dynamiczne. Jak kupowałem to się obawiałem że będzie drogie w eksploatacji ale nic z tych rzeczy. Wszystko robię sam ceny części tak samo jak do innych przeciętnych aut. Z mankamentów to trochę z czasem plastiki skrzypią no ale mój to już prawie 20 latek. Mimo wszystko polecam i nie sprzedaje na razie bo auto sprawne ze znanym przebiegiem i nic mu nie dolega. Kupiłem z 40 tys 5letnie. Dziś za 40 tys mogę sobie kupić coś z podobnym przebiegiem i 10-11letnie w tej klasie, więc nie ma sensu zmieniać.
4,8
~Hubert
Volvo S60 I
Sedan 2.4 T 200KM 147kW
Auto kupiłem zadbane niemal full wersja, wszystko w skórach. Miejsca na każdym fotelu jest jak w limuzynie, pozycja z przodu jest niska/sportowa. Fotele manualnie regulowane w każdym kierunku włącznie z regulacją odcinka lędźwiowego. Widoczność w lusterkach jest idealna, w żadnym innym aucie tyle nie widziałem. Mam 183cm i mogę siąść a w ręcz się położyć z przodu i z tyłu ma. Jeszcze z 5-10cm na nogi. Auto jest zaprojektowane na długą trasę. I auto ma 20lat a nic nie skrzypi i nie trzeszczy, fotele z przodu nie latają wogólę na boki co nawet w nowych autach się rzadko zdarza.
4,2
~Łukasz
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Samochód przyzwoity. Bardzo wygodny. Fotele wykonane z myślą o długich trasach - jechałem 1500km bez przerwy i nie odczułem dyskomfortu. Silnik przyzwoity pozwalający wyprzedzić bez większych problemów - aktualnie mam chip na 200km 440nm. Zawieszenie skonstruowane do komfortowej jazdy. Skrzynia automat 6 biegów działa bez żadnych problemów. Fabrycznie z DPF - nie ma najmniejszego problemu z zapychaniem filtra. Spalanie w mieście trochę duże, ale taki urok jazdy dieselem 2.4 na krótkich odcinkach.

Raporty spalania Volvo S60 I

Liczba raportów: 483
Średnie spalanie dla Volvo S60 I
7,1 – 12,6
l/100 km
6,2 – 6,7
l/100 km
9,9 – 19,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Volvo S60 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Jeśli jedzie się ekologiczne czyli taką prędkością autostrada do 130 i nie zwalnia i rozpędza jednostajną jazdą jest się w stanie zejść do 6,5 l co przy tym silniku naprawdę robi spore wow niewiele osób w to wierzy że potrafi on tak mało spalić owszem jak się bardzo gniecie dynamicznie to spalanie rośnie do 10,6 tyle maxymalnie udało mi się zrobić miasto i co chwilę hamowanie rozpędzanie dynamicznie więc to też jakoś bardzo zły wynik nie jest trzeba pilnować wymian świec itp i nie kupować najtańszych tylko odpowiednie dla danego auta a to oddaje w ekonomii i w pełnym rozrachunku wychodzi taniej niż na tańszych częściach
10,4
Volvo S60 I
Sedan 2.0 T 180KM 132kW
Volvo s60 w tej konfiguracji (poza skrzynią) to skarb. Dynamika i kultura pracy silnika na wysokim poziomie. Jazda tym samochodem po prostu była przyjemnością. Zainstalowanie LPG uatrakcyjniło całość ze względu na bardzo niskie spalanie. Jeździłem tanio, komfortowo i z satysfakcją. Minusem oczywiście skrzynia automatyczna, która wymagała remontu, który był nieopłacalny. Dlatego nauczyłem się z nią żyć i nawet dało się o niej zapomnieć. Zdecydowanie polecam samochód, chociaz warto pokusić się o manual.
12,3
Volvo S60 I
Sedan 2.3 T5 20V 250KM 184kW
Pali od 10-15 litrów z przewagą trasa , 250 koni daje radę na płynną jazdę ,automat jak to automat ma lekkiego móła przez 1 sek ale po paru dniach idzie się przyzwyczaić ,spalanie nie z komputera a z km przejechanych na pełnym zbiorniku Trasa 150-160 na h 10 l. Cykl mieszany przy lekkiej jeździe 12-13 l ... powyżej 160 trasa 15 l. Auta nie męczę ale poniżej 140 w trasie nie schodzę... Pełny bak LPG 40l zawsze zrobię 300 km . Więc ogóle na taką mase i moc 250 koni jest super . Minus tego auta to mega mało miejsca z tyłu na kanapie ,bardzo małe tylne drzwi tylne ,przeszkadza przy wkładaniu fotelików ora dzieci ...straszna widoczność do tyłu przy parkowaniu i strasznie duży promień skrętu ...jak w łodzi

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I