Szukaj

Informacje o Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
JeÅ›li poza przyjemnym wyglÄ…dem nie oczekujecie nic wiÄ™cej, to w zupeÅ‚noÅ›ci wystarczÄ… najsÅ‚absze motory. Benzynowy ma 1.6l i 100KM, a diesel – też 1.6l, ale 109KM. Wiadomo – nie powalajÄ…, ale poradzÄ… sobie również poza miastem, dlatego wybór takiej wersji nie oznacza koÅ„ca Å›wiata, gdy przyjdzie opuÅ›cić teren zabudowany. JeÅ›li jednak oczekujecie od auta czegoÅ› wiÄ™cej, to lepiej skusić na wiÄ™kszy silnik. 1.8l 125KM to tylko kompromis dla podstawowego 1.6l, ale już 2.0l 145KM pozwala wkroczyć w Å›wiat dość dobrej dynamiki, podobnie jak nieco sÅ‚abszy diesel o takiej samej pojemnoÅ›ci. Prawdziwe emocje skrywajÄ… mocniejsze, benzynowe 2.4l 170KM, 2.5 T5 230KM oraz wysokoprężny 2.4D5 180KM. Auto nie jest nadzwyczaj ciężkie, dlatego w najsÅ‚abszym wydaniu osiÄ…ga 100km/h w okoÅ‚o 8 sekund – a tak niepozornie wyglÄ…da.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie Å‚adne oraz eleganckie tak z zewnÄ…trz, jak i w Å›rodku. Do tego wszystkiego to bezpieczeÅ„stwo… W S40 nic ci nie grozi. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,0
~Pawel
Volvo S40 II
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
użytkuję krótko ale podziele się opinią, bardzo fajny samochód, zauważyłem też kilka wad, na plus cena zakupu, za dobrze wyposażone auto zapłaciłem 50 procent mniej niż trzeba zapłacić za podobny rocznik Audi lub nawet Volswagena, a tyle samo co za samochód segmentu B, auto może podobać się z zewnątrz, ładny, czarny, zwarty sedan, świetnie zabezpieczony antykorozyjnie, nie ma grama rdzy, od spodu jest już gorzej ale też nie ma jeszcze dziur, środek nie jest już tak ładny, choć ciekawy, dla wysokich osób będzie ciasno, fotele wygodne i twarde, dobre na długie trasy, ale na krótkich odcinkach wolałbym francuską miękkość, w ogóle samochód jest twardy, ma twardawe sztywne zawieszenie, biegi wchodzą twardo itp, i ogólnie mam to samo wrażenie co przy fotelach, zawieszenie w trasie jest fajne, ale na krótkich miejskich odcinkach wolałbym francuza, układ kierowniczy precyzyjny i sztywny, jakość wykonania jest bardzo dobra, nie widać zużycia i przebiegu, Volvo włożyło genialny fabryczny sprzęt audio, duży minus za to że w słoneczne dni w przedniej szybie odbija się deska rozdzielcza i pojawiają się refleksy, jest to mocno irytujące, niezbędne są okulary polaryzacyjne, kapitalny jest silnik, cichy jak na Diesla, te 136 km w nie za dużym aucie dają niemal sportowe osiągi, na torze by nie porywalizował ale na zwykłej ulicy jak trzeba komuś odjechać to niejeden w beemce się zdziwi, do tego mało pali w mieszanej jeździe 6 l, tyle początkowych wrażeń, jeśli lubisz sztywne, twarde, szybkie auto które nadal może się podobać to bierz, ale jeśli wolisz komfort, wygode i jeździsz głównie po mieście może lepiej rozejrzeć się za Clio albo 207-mką
3,6
~GRudniak
Volvo S40 II
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
Mam samochód 9 lat więc mogę coś więcej powiedzieć. Aktualny przebieg to 360 tys. Auto kupiłem z przebiegiem 220 tys. Po przekroczeniu 300 tys lawina małych, męczących usterek. W ciągu połowy roku auto było 7x u mechanika, co wizyta zostawiałem 50 zł, niby mało ale sam fakt wiecznych podróży do mechanika był bardzo irytujący i regularnie pozbawiał mnie auta na okres 2-3 dni. Po 300 tys zaczęły pękać przewody ze starości, a to od chłodnicy a to od czegoś tam. Plastikowe złączki popękały ze starości. Popsuł się czujnik blokady kierownicy - pokazuje ze mam zablokowana kierownice gdy kierownica nie jest zablokowana, auta oczywiscie nie dało się odpalić. W rurze od turbiny wytarła się dziura więc rurę także musiałem wymieniać. Sprzegło bardzo delikatne - przy przebiegu 300 tys wymieniona dwumasa teraz mam 360 tys i już słychać sprzęgło. Generalnie nie polecam tego auta dla osób chcących go kupić z większym przebiegiem. Wiem, że nie jest to najnowszy egzemplarz ale myślę, że taka lawina usterek to jednak przesada.
4,6
~Adrian
Volvo S40 II
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
Posiadam Volvo ponad 2 lata, głównie jeżdżę poza miastem sam, spalanie mnie mile zaskoczyło jest oszczedniejszy niż Cordoba z silnikiem 1.9tdi, przy ekonomicznej jeździe (zimą) pali poniżej 5l, latem jak jeżdżę bardziej energicznie i szybciej spala 5.2l cały zbiornik wystarcza na ok 950/1000km. Jest bardzo wygodny dla dwóch osób, da radę jechać w 4 osoby jednak z tyłu nie ma za dużo miejsca, bagażnik jest spory jak na małego sedana. Jest idealnie wygłoszony przy 180km/h jest cicho, można spokojnie rozmawiać nie trzeba podglaszac radia które też jest niesamowite w tym samochodzie, oryginalne nagłośnienie a jest tak pięknie zestrojone, nic nie harczy przy maksymalnej głośności jest ładny bass a nawet nie mam wersji high performance sound... Mam tylko 4 głośniki w drzwiach. Jechałem maksymalnie 215km/h i było dalej cicho w samochodzie, co zszokowalo wszystkich podróżujących. Bardzo polecam ten samochód dla osób młodych, sam mam 22 lata i nie żałuję że wybrałem Volvo, miałem tylko jedna poważna usterkę w samochodzie, pękła mi głowica. Musiałem kupić nową, całkowity koszt naprawy wraz z wymianą rozrządu, oleju i płynu chłodniczego wyniosło 2600zl. Sam rozrząd 760zl wg mnie bardzo tanio. Gorzej jest z lozyskiem a mianowicie piastolozyskiem... Koszt samej części to ok 500zl za wymianę policzyli mi 80zl, zrobiłem to sam ale jak z drugiej strony będę musiał wymienić to pojadę do mechanika... Nie mam podnośnika i leżąc pod samochodem jest tam ciężki dostęp do śrub... Ogólnie autko bardzo fajne, jestem mega zadowolony i z pewnością pojezdze nim jak najdłużej (jak pojawi mi się dziecko będę zmuszony kupić coś większego bo niestety Volvo s40 jest za małe...) zastanawiam się nad kupnem kolejnego Volvo. Wieloma autami jeździłem, mam jakieś porównania np do bmw e91 2006rok, nigdy w życiu nie zamienilbym mojego Volvo na tą bmw, mimo że chciałem ją kupić zanim trafiłem na Volvo.
Åšrednie spalanie dla Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Volvo S40 II
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
Jak na markę, której jest bliżej do premium niż do reszty przeciętniaków to rewelacja. Ze względu, że auto jest zbudowane od nowa na podzespołach z Forda Focusa 2.0 TDCi 136 KM to części są łatwo dostępne i duża gama zamienników. Przeglądy co 20 000 km lub co rok (o czym odpowiednio wcześniej przypomina komputer sam.) Ja je podzieliłem na duże i małe. Mały: olej, f. olej., f. kab. Duży: olej, f. olej., f. kab., f. pow., f. paliw. Dodatkowo co 60 tys km, płyn ham., i płyn chłodniczy. Przy około 160 - 180 tys km rozrząd i olej skrzyni biegów. To wszystko w opinii mojego mechanika. Koszty zależne od tego jakich części się użyje a wybór jest dość spory.
6,0
Volvo S40 II
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
Samochodem jeżdże rok w trybie mieszanym 50/50 trasa/miasto. spalanie średnio wychodzi mi ok 7 l. wskazania komputera 6,6 l. Jeżdze w miarę dynamicznie ale przy zachowaniu rozsądku. Naj niższe średnie spalanie wyszło mi przy jeździe na długiej trasie w granicach 120km/h spalanie ok 4,5 - 5 l. przy jeździe 90km/h na 6 biegu + tempomat obroty w granicach 1500 obr/min spalnie ok 4l. Auto bardzo przyjemne znakomicie się prowadzi, dynamiczny silnik. Jak na razie bez awaryjne przebieg to 170 tyś km. Serwisuje u mechanika wymiana filtrów ( paliwo,olej.powietrze,kabina) + olej koszt ok 300-350 zł.
6,6
Volvo S40 II
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
Zużycie 7,2 l/100 . W mieście i poza , bez różnicy. Przy 50 tyś. km. Teraz przy 130 tyś. km . zużycie spadło do6,8 l/100 .Serwis jest drogi i fatalny. Ani nie jest szybki ani skuteczny. Samochodów zastępczych nie mają. Jak na o mało co markę klasy "premium" to lekki obciach. Naprawa zamka pokrywy bagażnika udała się dopiero za 5-tym razem. Zanim wymenili zepsuty zamek, zafundowali mi wymianę wiązki klapy bagażnika.Wymiana akumulatora to 800 złotych. Tłumik z kawałkiem rury z wymianą kosztował 2000 złotych. Drogi olej silnikowy. Nigdy więcej autoryzowanego serwisu i oryginalnych części zamiennych.

Usterki Volvo S40 II

Liczba wpisów: 16
Mocne drgania silnika
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Mam następujący problem. Odczuwałem silne drgania silnika podczas jazdy do 1500 obr/s, po oddaniu samochodu do mechanika stwierdził, iż jest poduszka silnika uszkodzona. Wymienił poduszkę i drgania delikatnie jakby ustały. Występują nadal lecz w mniejszym stopniu ale teraz na wolnych obrotach drży cały samochód, cały filtr powietrza wraz z obudową jak by miał zaraz odpaść. Czy to normalne ? Czy mechanik odwalił fuszerkę i poszedł po najmniejszej linii oporu i nie namierzył problemu i wymienił nie to co trzeba ? Macie jakieś pomysły ? Bardzo proszę o pomoc.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • inne
  • 219 tys. km
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów. Czy jest to normalne w tych modelach? Jestem posiadaczem od tygodnia i nie znam jeszcze samochodu.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Przeskok w kierosnycy przy probie skretu
  • Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 236 tys. km
Problem polega na tym,ze zacina sie kierownica tzn jadac prosta droga czuje sie opor kierownicy przy probie skretu w prawo badz lewo nastepuje przeskok w kierownicy.Moze mial ktos podobny problem i co bylo rozwiazaniem.z gory dziekuje za odpowiedz
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Volvo S40 II