Szukaj

Informacje o Volvo S40 II 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Jeśli poza przyjemnym wyglądem nie oczekujecie nic więcej, to w zupełności wystarczą najsłabsze motory. Benzynowy ma 1.6l i 100KM, a diesel – też 1.6l, ale 109KM. Wiadomo – nie powalają, ale poradzą sobie również poza miastem, dlatego wybór takiej wersji nie oznacza końca świata, gdy przyjdzie opuścić teren zabudowany. Jeśli jednak oczekujecie od auta czegoś więcej, to lepiej skusić na większy silnik. 1.8l 125KM to tylko kompromis dla podstawowego 1.6l, ale już 2.0l 145KM pozwala wkroczyć w świat dość dobrej dynamiki, podobnie jak nieco słabszy diesel o takiej samej pojemności. Prawdziwe emocje skrywają mocniejsze, benzynowe 2.4l 170KM, 2.5 T5 230KM oraz wysokoprężny 2.4D5 180KM. Auto nie jest nadzwyczaj ciężkie, dlatego w najsłabszym wydaniu osiąga 100km/h w około 8 sekund – a tak niepozornie wygląda.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,4
~Emilo89
Volvo S40 II
Sedan 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Volvo S40, nie ma chyba osoby, która by powiedziała "nie, nie lubię Volvo". Zdecydowałem się na za mały silnik. Jazda 1.6 D trochę męczy. Spodziewałem się po całym samochodzie aspiracji do klasy premium, może przesadziłem. Zwykłe auto, z przeciętną awaryjnością i niesamowicie niskim spalaniem przy oszczędnej jeździe. Najgorsze jest to, że ja temu autu nie ufam, mam wrażenie, że zawsze coś się może z nim stać mimo, że staram się o nie dbać. Porównuje go do poprzedniego Civica UFO 1.8 obok, którego pod względem awaryjności Volvo nawet nie stało.
4,6
~janczar_kzk
Volvo S40 II
Sedan 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Jestem posiadaczem auta od pół roku, przez ten czas przejechałem nim ok 10. tys kilometrów przebiegu, a ten stale rośnie. Po kupieniu auta zostało w nim poprawione uszczelnienie silnika, gdyż ten delikatnie pocił się olejem, została uszczelniona pokrywa zaworów, wyczyszczona cała magistrala olejowa itd. Zabieg ten kosztował mnie kilkaset złotych i to w zasadzie jedyne koszta jakie włożyłem w ten samochód. Polecam ten silnik, należy o niego dbać jak o wszystko, a odwdzięczy się bezproblemowym użytkowaniem do pułapu co najmniej 200 tyś kilometrów. Średnie spalanie w moim przypadku to 5,7 L / 100KM. Nie jest to jazda oszczędna, na tzw. dziadka. Jest to jazda normalna. Przy jeździe oszczędnej jesteśmy w stanie zejść do przedziału 4,5 - 4,8 L, zaś przy dawaniu silnikowi ostrego buta spalanie jest w stanie wzrosnąć do ponad 6L. Nie mniej jednak uważam silnik za ekonomiczny, jest bardzo podatny na zwiększenie mocy jakie wykonałem - ok. 140KM oraz 300 nM momentu obrotowego. V-max przeze mnie nie był testowany, aczkolwiek jeżeli o to chodzi to bez problemu rozpędza się do 180 km/h. Poza drobnymi mankamentami typu - trzeszczące fotele, przeciętna jakość audio w podstawowej wersji, trzeszczące mechanizmy szyb elektrycznych, auto jest bardzo solidne. Polecam je i jestem z niego zadowolony.
4,8
~ROBSON
Volvo S40 II
Sedan 1.6 DRIVe 109KM 80kW
UŻYTKOWAŁEM 1 ROK .BARDZO EKONOMICZNY SILNIK 1.6 DIESEL na autostradzie prędkość 140 H /spalanie 5lit/100km codziennie jeżdzony po mieście 6.5lit/100km super fajnie się prezentuje zawieszenie super za 14000zł 2007 rok naprawdę warto kupić
Średnie spalanie dla Volvo S40 II 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2004-2010
5,7
l/100 km
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Volvo S40 II
Sedan 1.6 DRIVe 109KM 80kW
6 litrów musi zjeść. Komputer na autostradzie może wskazywać zużycie nawet 5 ale w praktyce trzeba liczyć 6. Wiele tys km przejechaliśmy różnymi drogami, ale czy to autostrada czy miasto trzeba liczyć z 6/100. Okrutna turbodziura do 1800 obr/min, powyżej żyleta. Zawieszenie strasznie twarde, czuć wszystkie nierówności. Dla kierowcy lepiej bo "integruje" się w trasie z autem, ale spać się w nim nie da - chyba że na autostradzie. Wkurza trochę brak wycieraczki z tyłu. Mimo wszystko uważam że to dość dobry model.
5,8
Volvo S40 II
Sedan 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Deklaracja producenta to 3,9l /100km oczywiście testy laboratoryjne ale z czystym sumieniem stwierdzam że na trasie (autostrada) jak by ktoś chciał zbliżyć się do tego spalania to przy prędkości 90km/h auto spala 4 L :) tylko kto by tak jechał. Moje spalnie autostradą 13-140 km/h to 5.5 L/100km
5,9
Volvo S40 II
Sedan 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Samochodem przejechałem już 50 tyś km. W mieście średnie spalanie max. to 7.5 l. natomiast trasa do prędkości max 100 5.4. Natomiast trasa 120-130 km/h spalanie 5.1 L . Jak dla mnie samochód oszczędny i tak jak już było pisane częsci tanie bo praktycznie wszystko to co w fordzie fokusie :)

Usterki Volvo S40 II

Liczba wpisów: 16
Mocne drgania silnika
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Mam następujący problem. Odczuwałem silne drgania silnika podczas jazdy do 1500 obr/s, po oddaniu samochodu do mechanika stwierdził, iż jest poduszka silnika uszkodzona. Wymienił poduszkę i drgania delikatnie jakby ustały. Występują nadal lecz w mniejszym stopniu ale teraz na wolnych obrotach drży cały samochód, cały filtr powietrza wraz z obudową jak by miał zaraz odpaść. Czy to normalne ? Czy mechanik odwalił fuszerkę i poszedł po najmniejszej linii oporu i nie namierzył problemu i wymienił nie to co trzeba ? Macie jakieś pomysły ? Bardzo proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • inne
  • 219 tys. km
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów. Czy jest to normalne w tych modelach? Jestem posiadaczem od tygodnia i nie znam jeszcze samochodu.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przeskok w kierosnycy przy probie skretu
  • Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010
  • układ kierowniczy
  • 236 tys. km
Problem polega na tym,ze zacina sie kierownica tzn jadac prosta droga czuje sie opor kierownicy przy probie skretu w prawo badz lewo nastepuje przeskok w kierownicy.Moze mial ktos podobny problem i co bylo rozwiazaniem.z gory dziekuje za odpowiedz
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo S40 II