Szukaj

Informacje o Volvo S40 II 2.5 T5 230KM 169kW 2004-2012

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Jeśli poza przyjemnym wyglądem nie oczekujecie nic więcej, to w zupełności wystarczą najsłabsze motory. Benzynowy ma 1.6l i 100KM, a diesel – też 1.6l, ale 109KM. Wiadomo – nie powalają, ale poradzą sobie również poza miastem, dlatego wybór takiej wersji nie oznacza końca świata, gdy przyjdzie opuścić teren zabudowany. Jeśli jednak oczekujecie od auta czegoś więcej, to lepiej skusić na większy silnik. 1.8l 125KM to tylko kompromis dla podstawowego 1.6l, ale już 2.0l 145KM pozwala wkroczyć w świat dość dobrej dynamiki, podobnie jak nieco słabszy diesel o takiej samej pojemności. Prawdziwe emocje skrywają mocniejsze, benzynowe 2.4l 170KM, 2.5 T5 230KM oraz wysokoprężny 2.4D5 180KM. Auto nie jest nadzwyczaj ciężkie, dlatego w najsłabszym wydaniu osiąga 100km/h w około 8 sekund – a tak niepozornie wygląda.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2521 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 230 KM (169 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 93,2 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo S40 II 2.5 T5 230KM 169kW 2004-2012
12,1
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,6
Volvo S40 II
Sedan 2.5 T5 230KM 169kW
Wszystko zależy od stylu jazdy. Jadąc w komplecie i pełnym bagażnikiem w średniej trasie ponieważ wiele robót drogowych i spowolnień uzyskałem wynik 8,6l/100km (mierzone od tankowania do tankowania) natomiast komputer myli się o jakieś 0,1l więc można mu wierzyć. Przy cięższej nodze w mieście, nie ma problemu żeby łyknął 14-15litrów natomiast przy jeździe raczej spokojnej i korkach (Warszawa na co dzień) to około 12litrów, raczej 12l z małym haczykiem. Ale wrażenie z jazdy - nie ma słów do opisania. (Mam wgrany Polestar plus, i wyniki dotyczą 250km/370NM) Polecam to auto dla każdego kto lubi mieć zapas pod nogą.
14,7
Volvo S40 II
Sedan 2.5 T5 230KM 169kW
Jeszcze niedawno oglądałem tą stronę jako osoba, która chce kupić S40 w wersji T5 i nie do końca chciało mi się wierzyć w te dane i... miałem rację. :-) Dokładniej, kupiłem T5 AWD w automacie i uważam, że jak na taki silnik nie jest źle, choć raczej nie tak jak niektórzy tu piszą, ale to pewnie dlatego, że wcale nim nie jeżdżą, a może nawet nie widzieli go na oczy. No ale do rzeczy. W mieście poniżej 12,5l zejść się po prostu nie da, próbowałem na różne sposoby i jest to po prostu niemożliwe. Nawet włączając tempomat już przy 30km/h i rozpędzając się za jego pomocą - co powodowało na pewno nie małą złość jadących za mną - granica 12l jest nie do ruszenia. Rozpędzając się normalnie i nie przekraczając zbyt często 80km/h (w mieście raczej rzadko się to zdarza) spalanie oscyluje w granicach 14 litrów. Poza miastem jest już trochę lepiej. W okolicach 100km/h - 8l, na tempomacie ok. 7l. Dalej już wraz ze wzrostem prędkości rośnie też spalanie. W mieście z butem osiągnąłem 22l. Prędkośc maksymalna 245km/h, spalanie chwilowe pokazywało 18,5l. A co do reszty to wszystko pięknie, bo moje autko ściągnąłem z Kanady - full opcja, która nie ma jedynie blokady tylnych drzwi (przycisk obok lusterka), 57.000 km, nic nie puka, wszystko działa. Po prostu widać, że nie zaznało jeszcze naszych dróg. :-) Każdemu szczerze polecam, to naprawdę fajne, komfortowe samochody, a w dodatku z całkiem niezłym butem. :-) Pozdrawiam.
13,8
Volvo S40 II
Sedan 2.5 T5 230KM 169kW
Wspaniałe auto, cudownie trzyma sie drogi, polecam każdemu lubiącemu wygode i co nieco pary pod butem, przyśpieszenie ok 6,5 sec, V-max jakieś 220-240 km/h, zakręty... po prostu bajeczne a wszystko to dzięki genialnemu napędowi 4x4 i kontroli trakcji. Prubowaliśmy go wprowadzić w poślizg na trawie, na morkrych liściach przy 40-50 km/h- nie mi sie- tak dobre ma systemy kontroli trakcji. Hamulce to 6-cio tłoczkowe zaciski brembo na tarczach 300mm, zatrzymują Volviaka w miejscu. Jeśli chodzi o spalanie to możemy sie zmieścić w 8,5 litrach przy emeryckiej jeździe do 11 jeśli troszke dynamiczniej. Przy bucie w desce chwilowe spalanie pokazuje 50 LITRÓW!! a sportowa jazda po torze :D daje jakieś 25-45 litrów, raczej standard dla takiego silnika. Trasa to jakieś 10-12 litrów przy 160-170 km/h

Usterki Volvo S40 II

Liczba wpisów: 16
Mocne drgania silnika
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Mam następujący problem. Odczuwałem silne drgania silnika podczas jazdy do 1500 obr/s, po oddaniu samochodu do mechanika stwierdził, iż jest poduszka silnika uszkodzona. Wymienił poduszkę i drgania delikatnie jakby ustały. Występują nadal lecz w mniejszym stopniu ale teraz na wolnych obrotach drży cały samochód, cały filtr powietrza wraz z obudową jak by miał zaraz odpaść. Czy to normalne ? Czy mechanik odwalił fuszerkę i poszedł po najmniejszej linii oporu i nie namierzył problemu i wymienił nie to co trzeba ? Macie jakieś pomysły ? Bardzo proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • inne
  • 219 tys. km
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów. Czy jest to normalne w tych modelach? Jestem posiadaczem od tygodnia i nie znam jeszcze samochodu.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przeskok w kierosnycy przy probie skretu
  • Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010
  • układ kierowniczy
  • 236 tys. km
Problem polega na tym,ze zacina sie kierownica tzn jadac prosta droga czuje sie opor kierownicy przy probie skretu w prawo badz lewo nastepuje przeskok w kierownicy.Moze mial ktos podobny problem i co bylo rozwiazaniem.z gory dziekuje za odpowiedz
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo S40 II