Szukaj

Informacje o Volvo S40 II 2.4 i 170KM 125kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Jeśli poza przyjemnym wyglądem nie oczekujecie nic więcej, to w zupełności wystarczą najsłabsze motory. Benzynowy ma 1.6l i 100KM, a diesel – też 1.6l, ale 109KM. Wiadomo – nie powalają, ale poradzą sobie również poza miastem, dlatego wybór takiej wersji nie oznacza końca świata, gdy przyjdzie opuścić teren zabudowany. Jeśli jednak oczekujecie od auta czegoś więcej, to lepiej skusić na większy silnik. 1.8l 125KM to tylko kompromis dla podstawowego 1.6l, ale już 2.0l 145KM pozwala wkroczyć w świat dość dobrej dynamiki, podobnie jak nieco słabszy diesel o takiej samej pojemności. Prawdziwe emocje skrywają mocniejsze, benzynowe 2.4l 170KM, 2.5 T5 230KM oraz wysokoprężny 2.4D5 180KM. Auto nie jest nadzwyczaj ciężkie, dlatego w najsłabszym wydaniu osiąga 100km/h w około 8 sekund – a tak niepozornie wygląda.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2435 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność

Wybrane oceny

4,3
~mefiur
Volvo S40 II
Sedan 2.4 i 170KM 125kW
Auto zakupiłem w 2017 roku. Wiedziałem, że będę tym autem pokonywał dużo kilometrów, dlatego zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej w firmie NAGAZ w Łodzi. Przez ostatnie 3 lata zrobiłem Volvo prawie 120 tys. km na LPG. Aktualny przebieg to 301 tys. km. Silnik 2.4 170KM jest świetną, niezawodną jednostką. Skrzynia automatyczna Aisina podobno nie należy do najtrwalszych na rynku, u mnie na szczęście działa prawidłowo i niech tak pozostanie... To co można jej zarzucić to powolna zmiana biegów - nie jest to szybka skrzynia, jak komuś zależy na bardzo dynamicznej jeździe sugeruję zakup manualnej. Dźwięk tego silnika to poezja, bardzo fajnie mruczy już od 3.5 tys. obrotów. Silnik słychać w kabinie bardzo wyraźnie, wydaje mi się, że jest to celowy zabieg Volvo, żeby zwiększyć przyjemność z jazdy (S40 nigdy nie była i nie miała być limuzyną tylko bardziej praprzodkiem hot hatcha). Spalanie LPG przy dynamicznej trasie 80% (ok. 160km/h) i mieście 20% to ok. 13 litrów. Jeśli chodzi o rekordy: mój teść na trasie zszedł tym autem do 8 litrów (!), natomiast ja na trasie (180km/h +) uzyskałem wynik 16.8 litra. Więcej na pewno nie spali, fizycznie jest to niemożliwe ;) MINUSY: wyciszenie auta raczej przeciętne (na pewno mają na to wpływ 16 letnie uszczelki w drzwiach/szybach), pierdoły z elektryką typu uszkodzona stacyjka (dostać się do niej to jakiś dramat) czy przetarty przewód zasilający klapy bagażnika, mało miejsca w środku szczególnie dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Ogólnie auto polecam, w szczególności z wolnossącym 2.4 170KM, bo to świetna jednostka, wcale nie taka paliwożerna, świetnie znosząca LPG. Dodam, że posiadam w Volvo nagłościenie High Performance Sound (jest to środkowa półka, jeśli chodzi o audio w S40/V50): dźwięk jest na bardzo wysokim poziomie, po prostu robi robotę.
4,7
~fifi121
Volvo S40 II
Sedan 2.4 i 170KM 125kW
Samochód bardzo komfortowy, dobrze wyciszony, silnik wraz ze skrzynią automatyczną pracują bardzo dobrze, do tego wysokiej jakości materiały wnętrza i dobre audio, zdecydowanie polecam.
3,8
~eugeniusz1948@yahoo.com
Volvo S40 II
Sedan 2.4 i 170KM 125kW
poprzednio mialem S 40 1.9T wspanialy samochod ,nowy s40 2.4i napewno jest gorszy.Mam wielka prosbe moze ktos wie jak wylaczyc calodzienne swiatla.
Średnie spalanie dla Volvo S40 II 2.4 i 170KM 125kW 2004-2010
9,8
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Volvo S40 II
Sedan 2.4 i 170KM 125kW
2,4i +automat +gaz, spalanie mierzone dokładnie, tankując do pełna i przeliczając km. Spokojna równa trasa 70-120km/h bez problemu da się zejść do 9L, jakby się bardziej postarał, to pewnie i mniej. Po mieście spokojnie z głową to 10 - 11L, dynamiczniej około 12L, a 11,8L wyszło zmierzone po 800km z czego połowa to dynamicznie w trasie, miejscami nawet do 200km/h, a druga połowa dystansu to w miarę spokojne miasto i pod miastem. Nie jestem kierowcą, który ´głupieje´ po mieście, więc powyżej tych 12L nigdy mi nie spaliło. Jak na taką moc, wygodę i prestiż - super wyniki. Gaz po 2 latach eksploatacji sprawuje się bez zarzutu.
12,9
Volvo S40 II
Sedan 2.4 i 170KM 125kW
Witam jest to Automat dlatego należy doliczyc około 1.5 litra/100km Spalanie 19 litró LPG jazda z wykorzystaniem 170 koników i gaz non-stop w podłodze przy takiej jezdzie komputer pokazuje spalanie PB ok 17 litrów. Przy normalnej jezdzie przy włączonej klimatyzacji latem na 18" felgach spala około 13L LPG to wydaje mi się mardzo dobrym wynikiem wtym 70% miasto 30% Trasa Polecam
11,8
Volvo S40 II
Sedan 2.4 i 170KM 125kW
Witam :) Posiadam Volviaka od niedługiego czasu. Spalanie w trasie bardzo niskie około 10l lpg bez jazdy jak emeryt :) W mieście troszkę gorzej ale wiadomo pojemność :P

Usterki Volvo S40 II

Liczba wpisów: 16
Mocne drgania silnika
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Mam następujący problem. Odczuwałem silne drgania silnika podczas jazdy do 1500 obr/s, po oddaniu samochodu do mechanika stwierdził, iż jest poduszka silnika uszkodzona. Wymienił poduszkę i drgania delikatnie jakby ustały. Występują nadal lecz w mniejszym stopniu ale teraz na wolnych obrotach drży cały samochód, cały filtr powietrza wraz z obudową jak by miał zaraz odpaść. Czy to normalne ? Czy mechanik odwalił fuszerkę i poszedł po najmniejszej linii oporu i nie namierzył problemu i wymienił nie to co trzeba ? Macie jakieś pomysły ? Bardzo proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • inne
  • 219 tys. km
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów. Czy jest to normalne w tych modelach? Jestem posiadaczem od tygodnia i nie znam jeszcze samochodu.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przeskok w kierosnycy przy probie skretu
  • Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010
  • układ kierowniczy
  • 236 tys. km
Problem polega na tym,ze zacina sie kierownica tzn jadac prosta droga czuje sie opor kierownicy przy probie skretu w prawo badz lewo nastepuje przeskok w kierownicy.Moze mial ktos podobny problem i co bylo rozwiazaniem.z gory dziekuje za odpowiedz
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo S40 II