Szukaj

Informacje o Volvo S40 II 1.6 100KM 74kW 2004-2012

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
JeÅ›li poza przyjemnym wyglÄ…dem nie oczekujecie nic wiÄ™cej, to w zupeÅ‚noÅ›ci wystarczÄ… najsÅ‚absze motory. Benzynowy ma 1.6l i 100KM, a diesel – też 1.6l, ale 109KM. Wiadomo – nie powalajÄ…, ale poradzÄ… sobie również poza miastem, dlatego wybór takiej wersji nie oznacza koÅ„ca Å›wiata, gdy przyjdzie opuÅ›cić teren zabudowany. JeÅ›li jednak oczekujecie od auta czegoÅ› wiÄ™cej, to lepiej skusić na wiÄ™kszy silnik. 1.8l 125KM to tylko kompromis dla podstawowego 1.6l, ale już 2.0l 145KM pozwala wkroczyć w Å›wiat dość dobrej dynamiki, podobnie jak nieco sÅ‚abszy diesel o takiej samej pojemnoÅ›ci. Prawdziwe emocje skrywajÄ… mocniejsze, benzynowe 2.4l 170KM, 2.5 T5 230KM oraz wysokoprężny 2.4D5 180KM. Auto nie jest nadzwyczaj ciężkie, dlatego w najsÅ‚abszym wydaniu osiÄ…ga 100km/h w okoÅ‚o 8 sekund – a tak niepozornie wyglÄ…da.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie Å‚adne oraz eleganckie tak z zewnÄ…trz, jak i w Å›rodku. Do tego wszystkiego to bezpieczeÅ„stwo… W S40 nic ci nie grozi. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79 x 81,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~maurycy kot
Volvo S40 II
Sedan 1.6 100KM 74kW
Jesli ktoś szuka małego zwartego reprezentacyjnego sedana to dobry wybór. Auto na płycie podłogowej wykorzystywanej w Ford Focus oraz Mazda 3, Volvo jednak jest o wiele lepsze zabezpieczone antykorozyjnie. Do tego systemy bezpieczeństwa, wykorzystywane tylko w Volvo ( SIPS, WHIPS), +naprawde wydajny ABS (ze 100km w 37m hamowanie)+ poduchy i ESP+ nadwozie o kilku rodzajach gradacji stali i mamy wynik 5 gwiazdek w teście NCAP. Silnik wolnossąca bezawaryjna benzynka znana z Forda Focusa, skrzynia manual co ciekawe bez dwumasy, co czyni auto tańszym w serwisie. Do tego niebanalny wygląd auta który moim zdaniem wygląda lepiej niż Audi A4 . Z silnikiem 1,6 auto dobre na miasto , raczej sporadycznie trasa.
4,9
~Nela
Volvo S40 II
Sedan 1.6 100KM 74kW
Niesamowity samochód bez awaryjny . Przestronne wnętrze . Zewnątrz dobrze się prezentuje . Prowadząc volvo wzrasta poczucie bezpieczeństwa . Świetnie trzyma się drogi nie straszne są mu górzyste wiejskie zawijasy. Mimo masywnego wyglądu bardzo zwinne. Przy 40 l benzyny 95 robi 620 km spokojnie trasa mieszana. A nie ukrywam że lubię sobie depnać. . W ciągu ostatnich 6 miesięcy zrobiłam ponad 30 tys km . Auto codziennie użytkowane. Szczerze polecam Kazdemy. Jeżeli chcecie więcej wrażeń z jazdy należy się zdecydować na mocniejszy silnik. Chociaż mój 1.6 bezproblemowo daje radę .
4,1
~Jakub
Volvo S40 II
Sedan 1.6 100KM 74kW
Bardzo ciekawe, miejskie autko. Dobrze się prowadzi, przejrzyste i ładne wnętrze, świetnie wygląda z zewnątrz. Silnik mimo, że mały daje radę 'zerwać' spod świateł, instalacja LPG STAG spisuje się bez zarzutu, (przejechałem nim 10 tys. km w ciągu 4 miesięcy). Na minus zdecydowanie wyciszenie (przy 140 w trasie ma obroty 4 tys. i jest dość głośno w środku) oraz nieco trzeszczące plastiki - jak na forda fajnie, jak na volvo trochę mało. Generalnie autko rodzinne to nie jest, ale 4 osoby w trasę nim spokojnie pojadą.

Usterki Volvo S40 II

Liczba wpisów: 16
Mocne drgania silnika
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Mam następujący problem. Odczuwałem silne drgania silnika podczas jazdy do 1500 obr/s, po oddaniu samochodu do mechanika stwierdził, iż jest poduszka silnika uszkodzona. Wymienił poduszkę i drgania delikatnie jakby ustały. Występują nadal lecz w mniejszym stopniu ale teraz na wolnych obrotach drży cały samochód, cały filtr powietrza wraz z obudową jak by miał zaraz odpaść. Czy to normalne ? Czy mechanik odwalił fuszerkę i poszedł po najmniejszej linii oporu i nie namierzył problemu i wymienił nie to co trzeba ? Macie jakieś pomysły ? Bardzo proszę o pomoc.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • inne
  • 219 tys. km
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów. Czy jest to normalne w tych modelach? Jestem posiadaczem od tygodnia i nie znam jeszcze samochodu.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Przeskok w kierosnycy przy probie skretu
  • Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 236 tys. km
Problem polega na tym,ze zacina sie kierownica tzn jadac prosta droga czuje sie opor kierownicy przy probie skretu w prawo badz lewo nastepuje przeskok w kierownicy.Moze mial ktos podobny problem i co bylo rozwiazaniem.z gory dziekuje za odpowiedz
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Volvo S40 II