Szukaj

Informacje o Volvo S40 II

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja S40 została zaprezentowana w 2004 roku. Model został zbudowany na platformie podłogowej Volvo P1 opracowanej wspólnie z Fordem i Mazdą. Równocześnie z wersją sedan (S40), auto było również dostępne w odmianie kombi, której nazwę zmieniono na V50. Spokrewniony z S40 jest również kompaktowy model C30. W 2007 roku S40 został poddany wizualnej i technicznej modernizacji, po której upodobnił się do modeli S80 i V70. Model jest laureatem kilku konkursów, między innymi na Samochód Roku 2005 w Kanadzie i RPA.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz

Oceny Volvo S40 II

Liczba ocen: 217
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,0
~Pawel
Volvo S40 II
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
użytkuję krótko ale podziele się opinią, bardzo fajny samochód, zauważyłem też kilka wad, na plus cena zakupu, za dobrze wyposażone auto zapłaciłem 50 procent mniej niż trzeba zapłacić za podobny rocznik Audi lub nawet Volswagena, a tyle samo co za samochód segmentu B, auto może podobać się z zewnątrz, ładny, czarny, zwarty sedan, świetnie zabezpieczony antykorozyjnie, nie ma grama rdzy, od spodu jest już gorzej ale też nie ma jeszcze dziur, środek nie jest już tak ładny, choć ciekawy, dla wysokich osób będzie ciasno, fotele wygodne i twarde, dobre na długie trasy, ale na krótkich odcinkach wolałbym francuską miękkość, w ogóle samochód jest twardy, ma twardawe sztywne zawieszenie, biegi wchodzą twardo itp, i ogólnie mam to samo wrażenie co przy fotelach, zawieszenie w trasie jest fajne, ale na krótkich miejskich odcinkach wolałbym francuza, układ kierowniczy precyzyjny i sztywny, jakość wykonania jest bardzo dobra, nie widać zużycia i przebiegu, Volvo włożyło genialny fabryczny sprzęt audio, duży minus za to że w słoneczne dni w przedniej szybie odbija się deska rozdzielcza i pojawiają się refleksy, jest to mocno irytujące, niezbędne są okulary polaryzacyjne, kapitalny jest silnik, cichy jak na Diesla, te 136 km w nie za dużym aucie dają niemal sportowe osiągi, na torze by nie porywalizował ale na zwykłej ulicy jak trzeba komuś odjechać to niejeden w beemce się zdziwi, do tego mało pali w mieszanej jeździe 6 l, tyle początkowych wrażeń, jeśli lubisz sztywne, twarde, szybkie auto które nadal może się podobać to bierz, ale jeśli wolisz komfort, wygode i jeździsz głównie po mieście może lepiej rozejrzeć się za Clio albo 207-mką
4,3
~mefiur
Volvo S40 II
Sedan 2.4 i 170KM 125kW
Auto zakupiłem w 2017 roku. Wiedziałem, że będę tym autem pokonywał dużo kilometrów, dlatego zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej w firmie NAGAZ w Łodzi. Przez ostatnie 3 lata zrobiłem Volvo prawie 120 tys. km na LPG. Aktualny przebieg to 301 tys. km. Silnik 2.4 170KM jest świetną, niezawodną jednostką. Skrzynia automatyczna Aisina podobno nie należy do najtrwalszych na rynku, u mnie na szczęście działa prawidłowo i niech tak pozostanie... To co można jej zarzucić to powolna zmiana biegów - nie jest to szybka skrzynia, jak komuś zależy na bardzo dynamicznej jeździe sugeruję zakup manualnej. Dźwięk tego silnika to poezja, bardzo fajnie mruczy już od 3.5 tys. obrotów. Silnik słychać w kabinie bardzo wyraźnie, wydaje mi się, że jest to celowy zabieg Volvo, żeby zwiększyć przyjemność z jazdy (S40 nigdy nie była i nie miała być limuzyną tylko bardziej praprzodkiem hot hatcha). Spalanie LPG przy dynamicznej trasie 80% (ok. 160km/h) i mieście 20% to ok. 13 litrów. Jeśli chodzi o rekordy: mój teść na trasie zszedł tym autem do 8 litrów (!), natomiast ja na trasie (180km/h +) uzyskałem wynik 16.8 litra. Więcej na pewno nie spali, fizycznie jest to niemożliwe ;) MINUSY: wyciszenie auta raczej przeciętne (na pewno mają na to wpływ 16 letnie uszczelki w drzwiach/szybach), pierdoły z elektryką typu uszkodzona stacyjka (dostać się do niej to jakiś dramat) czy przetarty przewód zasilający klapy bagażnika, mało miejsca w środku szczególnie dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Ogólnie auto polecam, w szczególności z wolnossącym 2.4 170KM, bo to świetna jednostka, wcale nie taka paliwożerna, świetnie znosząca LPG. Dodam, że posiadam w Volvo nagłościenie High Performance Sound (jest to środkowa półka, jeśli chodzi o audio w S40/V50): dźwięk jest na bardzo wysokim poziomie, po prostu robi robotę.
5,0
~Sebastian
Volvo S40 II
Sedan 2.4 i 140KM 103kW
Auto naprawdę komfortowe, bez większych mankamentów, silnik bardzo dobry do LPG. Przejechane 60 tyś km i przebieg nadal rośnie. Naprawy ograniczyły się tylko do części eksploatacyjnych. Warto wymieniać olej w skrzyni raz do roku (30-40 tyś km) dla świętego spokoju (polecam lać olej OEM, ponieważ Ravenol wyglądał bardzo słabo po 30 tyś.). Auto godne polecenia, idealne dla kobiet. Dobrze zabezpieczone antykorozyjnie. Dźwięk silnika przy kickdown jest bardzo przyjemny (5 cylindrów). Części nie należą do najtańszych, ale nie jest też jakoś bardzo drogo- normalnie. Samochód bardzo wygodny dla pary, ewentualnie 2+1. Dla większych rodzin poleciłbym v50. Auto posiada linię CANBUS, co się przydaje w przypadku gdy przepali nam się np. żarówka (bardzo łatwa wymiana żarówek, bez użycia narzędzi). Godne polecenia. Bryła pojazdu mimo wieku, nadal może się podobać :) Nie jest to na pewno auto do tuningów itp. Fajny bezpieczny wóz na trasy jak i dojazdy do pracy. Warto mieć znajomego, który ma komputer VIDA DICE (albo samemu kupić), ponieważ czasami przez drobiazgi, mechanicy wymieniają ludziom połowę samochodu.

Usterki Volvo S40 II

Liczba wpisów: 16
Mocne drgania silnika
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Mam następujący problem. Odczuwałem silne drgania silnika podczas jazdy do 1500 obr/s, po oddaniu samochodu do mechanika stwierdził, iż jest poduszka silnika uszkodzona. Wymienił poduszkę i drgania delikatnie jakby ustały. Występują nadal lecz w mniejszym stopniu ale teraz na wolnych obrotach drży cały samochód, cały filtr powietrza wraz z obudową jak by miał zaraz odpaść. Czy to normalne ? Czy mechanik odwalił fuszerkę i poszedł po najmniejszej linii oporu i nie namierzył problemu i wymienił nie to co trzeba ? Macie jakieś pomysły ? Bardzo proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • inne
  • 219 tys. km
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów. Czy jest to normalne w tych modelach? Jestem posiadaczem od tygodnia i nie znam jeszcze samochodu.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przeskok w kierosnycy przy probie skretu
  • Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010
  • układ kierowniczy
  • 236 tys. km
Problem polega na tym,ze zacina sie kierownica tzn jadac prosta droga czuje sie opor kierownicy przy probie skretu w prawo badz lewo nastepuje przeskok w kierownicy.Moze mial ktos podobny problem i co bylo rozwiazaniem.z gory dziekuje za odpowiedz
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo S40 II