Szukaj

Informacje o Volvo S40 I 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Volvo wypuściło na rynek S40 jako następcę modeli 440 i 460. Samochód był produkowany w holenderskiej fabryce NedCar zbudowanej w wyniku spółki joint venture Volvo i Mitsubishi. S40 był spokrewniony z Mitsubishi Carismą, zbudowano go na tej samej płycie podłogowej. Model oferowano w wersjach sedan (S40) oraz kombi (V40). W 2001 roku obie zostały poddane drobnemu face-liftingowi. Trzy lata później S40 został wycofany z rynku i zastąpiony modelem drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie Å‚adne oraz eleganckie tak z zewnÄ…trz, jak i w Å›rodku. Do tego wszystkiego to bezpieczeÅ„stwo… W S40 nic ci nie grozi. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Mg
Volvo S40 I
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Kupiłem ten samochód "w biegu" - poprzedni zaniemógł, a potrzebowałem kolejnego. Nabyłem wyeksploatowany egzemplarz (licznik wskazywał 260 tys km ale to jasne, że to bzdura) i spodziewałem się, że prędzej, czy później trzeba będzie coś robić. Faktycznie, zgodnie z obiegowymi opiniami, zdarzają się jakieś usterkowe pierdółki, ale nic poważnego (drogiego w naprawie). Minusem w świetle tych usterek jest fikuśne rozmieszczenie gratów pod maską (np dotknięcie palcem rozrusznika granicy z cudem, jeśli nie mamy kanału pub podnośnika - podobno po zdemontowaniu plastikowej części dolotu da się do niego dostać, ale dowiedziałem się tego już po naprawie, więc nie próbowałem)
3,1
~ufo
Volvo S40 I
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
ciągle coś w tym aucie, generalnie ładna sylwetka wygodne fotele i koniec, kupując ten samochód zyskujesz nowwe hobby, dołączasz do klubu gdzie tych samych ludzi spotykasz u mechanika na szrocie każdą wolną chwilę poświęcasz bo ciągle coś trzeba poprawic naprawic. Żałosny samochód dobrze że go sprzedałem ze strata ale ulga że nie martwie się podchodząc do niego z pytaniem co dziisaj rano mnie spotka? ogromna. Samochód sprowadziłem sam przebieg na 100% oryginalny od I własciciela i co? sprzedał sie jako igła na allegro
3,5
~pebu
Volvo S40 I
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Auto oceniam na 4. Gdyby nie parę mankamentów było by 4+. Osobiście urzekło mnie nadwozie które jest moim zdaniem bardzo ładne i dobrze się prezentuje nawet dzisiaj. Silnik jest w miarę oszczędny i w miarę dynamiczny. Jazda nawet bardzo długo jest komfortowa. Małe mankamenty mogą przeszkadzać ale to auto trzeba pokochać. Jeśli chodzi o to czy kupił bym je jeszcze raz to odpowiedź brzmi tak ale z silnikiem benzynowym. Jak zwykle Volvo trzeba pochwalić za bezpieczeństwo. Kontrolowane strefy zgniotu, 3 poduszki, ABS to standard.
Åšrednie spalanie dla Volvo S40 I 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1999
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Volvo S40 I
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Dla mnie rewelacja, ponieważ mieszkam w małym miasteczku i do pracy dojeżdżam do niewiele większego 17 km co oznacza, że drogę praktycznie mogę cały czas liczyć jako trasa, to zawsze mieści się w 6 litrach ON, tylko że jeżdżę raczej średnio dynamicznie. W zimie też jest w stanie zmieścić się w tej normie, no chyba że deptam w podłogę, wówczas wchodzę w wyższy pułap spalania, ale tak mi się jeszcze nie zdarzyło. Przechodząc do kosztów przeglądów i napraw to mogę powiedzieć, że nie jestem laikiem i większość napraw wykonuje sam, no chyba, że potrzebne jest specjalistyczne narzędzie, jak np. w przypadku ustawienia geometrii, wtedy szukam odpowiedniego fachowca, ale w mojej okolicy takich nie brakuje no i ceny nie są wygórowane.
5,7
Volvo S40 I
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Nie mam komputera pokładowego, więc średnie spalanie liczę na tzw. "piechotę" po tankowaniu do pełna. Jeżeli chodzi o najniższe spalanie na długiej trasie, to przy prędkości 100 - 120 km/h na odcinku ok. 400 km przy średnim wyprzedzaniu wyszło ok. 5,25, natomiast maksymalne średnie spalanie w zimie, raczej trasa (dojazdy do pracy) wyszło mi 6,5 l/100 km i było to w lutym 2013 r. Ogólnie określam, że spalanie jest na dobrym poziomie. Przedtem miałem Audi 80 1,9 diesel 68 km i niezależnie od tego czy była to zima czy lato spalanie zawsze było na tym samym poziomie tj. 5,7 - 5,8 litra/ 100 km i wydaje mi się, ze przyczyną było to, że Audi było lżejsze o ok. 200 kg i brak elektroniki.
7,6
Volvo S40 I
Sedan 1.9 TD 90KM 66kW
Z paliwem jest bardzo dobrze. Najmniej spaliłem dokładnie 5,8 l/100 ale to była jazda ze stałą prędkością 1500 km na autostradach przez pół Europy. Generalnie około 7 l/100km z tym trzeba się liczyć. W mieście przy mocniejszej jeździe skacze do 9 l/100km. 10 l/100km raczej nie zdarzyło mi się przekroczyć. Części i serwis (szczególnie ASO) są bardzo drogie. Ale jeśli chcemy by ten samochód nam trochę posłużył nie można na tym oszczędzać. Przykładowo ostatnio za wymianę napinacza paska wielorowkowego i dwóch rolek razem z robocizną zapłaciłem 1400zł. Zrobiłem to poza ASO ale na markowych częściach takich samych jak fabryczne.

Usterki Volvo S40 I

Liczba wpisów: 28
Przenoszenie wibracji na karoseriÄ™ i kierownicÄ™
  • Volvo S40 I 1.9 TD 115KM 85kW 2000-2004
  • nadwozie
Przy pracy na wolnych obrotach drży cała karoseria łącznie z kierownicą. W trakcie jazdy przy obrotach powyżej 1500 nie czuć tego. W trakcie jazdy przy ok. 40km/h - 3 bieg po równej drodze czuć i nawet widać kołysanie całą maską przednią - przed sobą na przemian, jakbym jechał na owalu, a nie okrągłych kołach. Przy 130km/h można też odczuć drżenie w kierownicy i stopniowo ustaje powyżej 140km/h i więcej. Koła wyważone, poduchy sprawdzone - ocenione przez fachowca jako OK. Dwumasa wymieniona łącznie ze sprzęgłem i nadal nic nie zmieniło się. Proszę o kierunek, bo mój mechanik nie bardzo wie w jakim kierunku dalej iść.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Samochód traci moc i wszytkie kontrolki świecą się
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Wiam, podczas jazdy wyskoczyly kontrolki "lampka kontrolna ładowania akumulatora" , "lampka ostrzegawcza uszkodzenia obwodu hamulcowego", "Lampka kontrolna hamulca ręcznego" "lampka ostrzegawcza uszkodzenia ukladu ABS","lampka kontrolna poziomu płynu do spryskiwacza" (spryskiwacze nie dzialały od roku pierwszy raz wyskoczyła kontrolka) oprócz tego zawsze świeciłą się ikonka lampka kontrolna immobilizera oraz ikona SRS. Zaparkowałam zgasiłam silnik i akumulator od razu padł... naładowałam akumulator odpaliłam kontrolki po odpaleniu nadal świeciły się kilka tylko zgasło ale te wżej wymienione nadal się paliły mimo że hamulec ręczny został opuszczony inkonka nie zgasała. Po dodaniu gazu silnik zaczął się dusić po przełączeni na LPG było jeszcze gorzej a po włączeniu świateł mijania auto zgasło i akumulator znowu padł. Po podłączeniu na kable rozruchowe samochód dobrze chodził ruwnomiernie światła działąły ale kontrolnkinie zgasły po odłączeniu kabli samochód tracił moc i zgasł jak włączyłąm światłą mijania...Samochód nie jest garażowany i po deszczu do światłą obrysowego dostałą się woda myślałąm że może odłączenie obrysówki wysuszenie wtyki coś zmieni lecz nadal było to samo... dzien wczesniej wszytko było wporządku nie wiem czy ma coś to zwiazek z dostaniem się wody do światła czy jest to winą może już słąbego akumulatora lub niesprawnego alternatora. Proszę o szybką odpowiedz ponieważ samochód stoi sporo km od domu nie mam jak go ściągnąć a mam nadzieje że jakoś sama sobie z tym problemem poradzę bez pomocy elektromechanika bym chociaz mogla dojechac do domu.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wskaźnik paliwa nagle pokazuje pusty bak, wyświetla się 'FUEL km=>0'
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Jeżdżę głownie na gazie, ale cały czas monitoruję poziom benzyny. Cały czas oscyluje on pomiędzy 10 a 20 litrów. Rezerwa zapala się bardzo rzadko. Ostatnio gdy jechałem w trasie najpierw zapaliła się rezerwa, wskazówka benzyny spadła bardzo nisko a komputer pokładowy pokazał 'FUEL km =>0' czyli kończy się benzyna - tankuj. Ale przecież przed chwilą było jeszcze powyżej 10 litrów. Bak dziurawy? Ktoś sobie pożyczył? Spięcie lub rozłączenie sygnału z pływaka. Pod tylnym siedzeniem, pod wykładzina jest klapka zakręcona na 4 śruby i pierścień, który się odkręca. Pompka z pływakiem jak na dłoni. Kabelków nie można nie zauważyć.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Volvo S40 I