Szukaj

Informacje o Volvo S40 I 2.0 T 163KM 120kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Volvo wypuściło na rynek S40 jako następcę modeli 440 i 460. Samochód był produkowany w holenderskiej fabryce NedCar zbudowanej w wyniku spółki joint venture Volvo i Mitsubishi. S40 był spokrewniony z Mitsubishi Carismą, zbudowano go na tej samej płycie podłogowej. Model oferowano w wersjach sedan (S40) oraz kombi (V40). W 2001 roku obie zostały poddane drobnemu face-liftingowi. Trzy lata później S40 został wycofany z rynku i zastąpiony modelem drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1948 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW)
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Krzychu Pesti
Volvo S40 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Volvo zakupiłem w 2018 roku za kwotę 8 tysięcy złotych, było to dosyć sporo jak na ten samochód jednak ja czekałem na swój egzemplarz aby był w dobrym stanie. Udałem się do polskiego komisu gdzie dokonałem zakupu sprowadzonego ze Szwecji egzemplarzu Volvo S40 I 2.0T 163KM. Od tego czasu nie wyobrażam sobie jeździć innym samochodem, wspólnie z żoną podzielamy zamiar zatrzymania Volvo aż padnie i wtedy wyprawimy mu właściwy pogrzeb. Świetnie się zbiera przy niskim spalaniu 10-12 litrów gazu, świetne zawieszenie idealnie wyważone nie za twardo ale nie pływasz. Dużo miejsca w środku, kokpit czytelny, przyciski na desce również łatwe w obsłudze. Bagażnik duży, pomimo butli schowanej w miejscu koła zapasowego można spakować się na urlop. Światła pięknie oświetlają drogę, klima chłodzi i grzeje perfekcyjnie. Przez 3 lata wymieniłem tylne tarcze i klocki oraz jakiś tam drążek przedni lewy z zawieszenia (ale było to moim błędem przy zakupie bo nie wiedziałem, że to strzelanie świadczy o uszkodzeniu). Z mankamentów co mogę ocenić to lusterka są dosyć małe co może niektórym przeszkadzać przy parkowaniu. No i lakier kolor granat na którym widać rysy i brud gdybym kupował drugi raz a na pewno bym to zrobił, to w innym kolorze. Przebieg auta 251000- dopisuje tutaj bo niestety rubryka z przebiegiem blokuje się na ilości 1000
4,7
~Maros
Volvo S40 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Nigdy wcześniej nie miałem Volvo i przed zakupem wahałem się, czy zdecydować się na tą markę auta (wcześniej Audi, Mazda, Suzuki, Ford). Wybór okazał się strzałem w 10. Auto nigdy mnie nie zawiodło, jest elegancki i dostojny w środku, w bardzo dobrym wyposażeniu którego próżno szukać w innych autach tej klasy (skóra, subwoofer fabryczny z wzmacniaczem, klima automatyczna, grzane i elektryczne fotele). Idealne auto na trasy. Silnik dynamiczny i bezproblemowy, bardzo dobrze współpracuje z LPG. Podsumowując bardzo udane auto i mocno niedoceniane na naszym rynku a więc cena niska, moim zdaniem stosunek jakości do ceny jest na wysokim poziomie, ciężko o lepsze auto w tych pieniądzach.
4,7
~pg
Volvo S40 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Wrażenia pozytywne. Pewnie są lepsze samochody, pewnie są gorsze, ja jestem zadowolony.
Średnie spalanie dla Volvo S40 I 2.0 T 163KM 120kW 2001-2003
9,0
l/100 km
11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Volvo S40 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Posiadam volvo s40 z silnikiem 2.0T 163KM r.2003.Bardzo fajny silniczek,jest bardzo dynamiczny chyba idealny to tego auta.Jak chce dynamicznie pojezdzic to sapli sporo ale za to jest bardzo dynamiczny.Ale co ciekawe mimo ze jest to nie maly silnik to przy spokojnej jezdzie UWAGA ....spokojnie można zejsc do 6.5L na 100k !!!!(oczywiscie mam tu na mysli cykl mieszany lub trasa) Jestem mile zaskoczony tym bardziej ze przed kupnem brałem pod uwage raporty spalania gdzie podaja srednie 8L na 100k.I tak jest lecz ja myslałem okolo dychy na 100k.Fajnie bo mam 1 silnik a 2 wybory moge naprawde szybko jezdzic wyprzedzac lub spokonie i miec naprawde małe spalanie jak na taki motor ;)
9,7
Volvo S40 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Nie wiem dlaczego nie ma mojego roku produkcji mam 2004 . Ale mniejsza oto spalanie jest w h rozbieżne. W trasie na 400 km jazda całą droga max 90km/h spaliło 7 L w mieście gdzie korki w h spaliło nawet 14 . Spokojnie można powiedzieć że ta 10 L to umowne bo można zejsc do 8 w mieście jak i ja teraz to robię poprostu w korku off silnik i jak zrobi się z 300 m przedemna podjeżdżam . Ogólnie auto bardO fajne z tym silnikiem . Tylko dbać i nic nie trza robić
11,3
Volvo S40 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Przejechane 12 tys. km na gazie. W tydzień robiłem po 300km. Maksymalne spalanie gazu przy jeździe średniej 180km/h wyniosło około 16l (autostrada odcinek 150km). W mieście spalanie na poziomie 10-12l. W trasie da się zejść do 8l.

Usterki Volvo S40 I

Liczba wpisów: 28
Przenoszenie wibracji na karoserię i kierownicę
  • Volvo S40 I 1.9 TD 115KM 85kW 2000-2004
  • nadwozie
Przy pracy na wolnych obrotach drży cała karoseria łącznie z kierownicą. W trakcie jazdy przy obrotach powyżej 1500 nie czuć tego. W trakcie jazdy przy ok. 40km/h - 3 bieg po równej drodze czuć i nawet widać kołysanie całą maską przednią - przed sobą na przemian, jakbym jechał na owalu, a nie okrągłych kołach. Przy 130km/h można też odczuć drżenie w kierownicy i stopniowo ustaje powyżej 140km/h i więcej. Koła wyważone, poduchy sprawdzone - ocenione przez fachowca jako OK. Dwumasa wymieniona łącznie ze sprzęgłem i nadal nic nie zmieniło się. Proszę o kierunek, bo mój mechanik nie bardzo wie w jakim kierunku dalej iść.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Samochód traci moc i wszytkie kontrolki świecą się
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Wiam, podczas jazdy wyskoczyly kontrolki "lampka kontrolna ładowania akumulatora" , "lampka ostrzegawcza uszkodzenia obwodu hamulcowego", "Lampka kontrolna hamulca ręcznego" "lampka ostrzegawcza uszkodzenia ukladu ABS","lampka kontrolna poziomu płynu do spryskiwacza" (spryskiwacze nie dzialały od roku pierwszy raz wyskoczyła kontrolka) oprócz tego zawsze świeciłą się ikonka lampka kontrolna immobilizera oraz ikona SRS. Zaparkowałam zgasiłam silnik i akumulator od razu padł... naładowałam akumulator odpaliłam kontrolki po odpaleniu nadal świeciły się kilka tylko zgasło ale te wżej wymienione nadal się paliły mimo że hamulec ręczny został opuszczony inkonka nie zgasała. Po dodaniu gazu silnik zaczął się dusić po przełączeni na LPG było jeszcze gorzej a po włączeniu świateł mijania auto zgasło i akumulator znowu padł. Po podłączeniu na kable rozruchowe samochód dobrze chodził ruwnomiernie światła działąły ale kontrolnkinie zgasły po odłączeniu kabli samochód tracił moc i zgasł jak włączyłąm światłą mijania...Samochód nie jest garażowany i po deszczu do światłą obrysowego dostałą się woda myślałąm że może odłączenie obrysówki wysuszenie wtyki coś zmieni lecz nadal było to samo... dzien wczesniej wszytko było wporządku nie wiem czy ma coś to zwiazek z dostaniem się wody do światła czy jest to winą może już słąbego akumulatora lub niesprawnego alternatora. Proszę o szybką odpowiedz ponieważ samochód stoi sporo km od domu nie mam jak go ściągnąć a mam nadzieje że jakoś sama sobie z tym problemem poradzę bez pomocy elektromechanika bym chociaz mogla dojechac do domu.
Oczekuje na rozwiązanie
Wskaźnik paliwa nagle pokazuje pusty bak, wyświetla się 'FUEL km=>0'
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Jeżdżę głownie na gazie, ale cały czas monitoruję poziom benzyny. Cały czas oscyluje on pomiędzy 10 a 20 litrów. Rezerwa zapala się bardzo rzadko. Ostatnio gdy jechałem w trasie najpierw zapaliła się rezerwa, wskazówka benzyny spadła bardzo nisko a komputer pokładowy pokazał 'FUEL km =>0' czyli kończy się benzyna - tankuj. Ale przecież przed chwilą było jeszcze powyżej 10 litrów. Bak dziurawy? Ktoś sobie pożyczył? Spięcie lub rozłączenie sygnału z pływaka. Pod tylnym siedzeniem, pod wykładzina jest klapka zakręcona na 4 śruby i pierścień, który się odkręca. Pompka z pływakiem jak na dłoni. Kabelków nie można nie zauważyć.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo S40 I