Szukaj

Informacje o Volvo S40 I 1.8 16V 122KM 90kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Volvo wypuściło na rynek S40 jako następcę modeli 440 i 460. Samochód był produkowany w holenderskiej fabryce NedCar zbudowanej w wyniku spółki joint venture Volvo i Mitsubishi. S40 był spokrewniony z Mitsubishi Carismą, zbudowano go na tej samej płycie podłogowej. Model oferowano w wersjach sedan (S40) oraz kombi (V40). W 2001 roku obie zostały poddane drobnemu face-liftingowi. Trzy lata później S40 został wycofany z rynku i zastąpiony modelem drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1783 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~andrzej445
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 122KM 90kW
Auto bardzo przyjemne w swoim segmencie. Można znaleźć samochody dobrze wyposażone. Ten silnik nie jest zbyt ekonomiczny w stosunku do mocy, za to świetnie współpracuje z instalacją LPG (występowały fabryczne wersje Bi-fuel). Potrafi spalić 11-12l LPG na 100km w mieście, za to w trasie można zejść do 9l LPG. Nie bierze oleju. Mankamentem jest niestety blacha odstająca zabezpieczeniem antykorozyjnym od standardów starszych Volvo. Progi i błotniki to coś na co należy zwrócić uwagę. Posiadam skrzynię biegów marki Renault (wsteczny z "grzybkiem"), która nie jest wychwalana ze względu na wytrzymałość (były też bardziej chwalone skrzynie M56 z kołem dwumasowym z wstecznym w miejscu biegu 6) ale póki co działa, choć na 5 biegu słychać już gwizd, jednak samochód na liczniku ma już prawie 300k. Hamulce mogłyby być troszkę mocniejsze.
3,9
~robert swi1@ poczta.onet.pl ( podaję swój adres e-mailowy, teraz piszę z komputera mojej żony
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 122KM 90kW
Kupując miałem lepsze wyobrażenie o tym aucie, renoma, bezpieczeństwo.Być może to prawda ( obym nie musiał się faktycznie przekonywać o doskonałości poduszek,bocznych ,kurtyn i stref bezpiecznego zgniotu.Poprzednio jeździłem carismą 1,6 ( produkowana w tych samych zakładach w Holandii).Stopień satysfakcji identyczny lub nawet większy ( idealna przez 3 lata, koszty utrzymania i przeglądów 50% niższe) cena przy tym samym standardzie o 30 % niższa. Słucham dużo bardzo pochlebnych opinii o S 60.jeżeli jeszcze kliedys skuszę się na Volvo to tylko S 60 bo zamiast S 40 chyba lepiej kupić inną markę .
4,5
~Tomek Gliwice
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 122KM 90kW
Auto naprawdę wygodne, bezpieczne, na krótkie jak i długie trasy. Climatronic, 4 poduszki, wspomaganie, elektryczne szyby i lusterka, skórzana tapicerka, ABS, EBD, DSA. Jak dotychczas nie zawodne pomijając jedyną usterkę przewodów hamulcowych elastycznych które pękły ze starości(zbyt długa eksploatacja).
Średnie spalanie dla Volvo S40 I 1.8 16V 122KM 90kW 1999-2004
8,6
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 122KM 90kW
Nie jest to auto do miasta, chyba, że ktoś zdecyduje się na instalację LPG. Po prostu. Nie ma przebacz - 10 litrów łyka spokojnie, zimą z rozkręconym ogrzewaniem wyżłopie nawet 12! Serio-serio :] Nie wierzę w cuda, że komuś to auto pali poniżej 10 litrów w mieście. Jeździłem nim w Łodzi - średnia prędkość/1000km - 22km/h :] Praktycznie co 200 metrów światła, non stop ruszanie i stawanie, większość "jazdy" praktycznie na drugim i trzecim biegu. Cudów nie ma. W trasie - bardzo ładnie, 7-8 litrów przy prędkościach 150-160km/h z czterema osobami na pokładzie to moim zdaniem dobry wynik jak na ten nie najmocniejszy, wolnossący silnik. Ceny części w normie - sprzęgło porządnej marki można kupić za 400zł, amortyzator 150zł sztuka. Rozrząd można zrobić za 300zł z częściami. Także tragedii nie ma. Praktycznie większość części można już do tego modelu znaleźć w zamienniku, niekoniecznie najniżej jakości.
7,3
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 122KM 90kW
Volvo jeśli się odpowiednio obchodzi z pedałem gazu odwdzięcza się małym zużyciem paliwa.Na szczęście komputer pokładowy w tym bardzo pomaga.Co do kosztów utrzymania na średnim poziomie-na szczęście większość części jest dostępna jak nie od volvo to od carismy.
8,4
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 122KM 90kW
Wszystko zależy od tego jakie odcinki pokonujemy. W trasie: 7-8 l/100km. W cyklu mieszanym, przy czym w mieście pokonując naprawdę krótkie odcinki (poniżej 5 km, maksymalnie 3 bieg), średnia jak mi wychodzi to 10.5 l/100km. Natomiast w zimie, jeżdżąc wyłącznie na krótkich dystansach (poniżej 5km, średnia prędkość 11km/h) potrafi spalić średnio nawet 17 litrów.

Usterki Volvo S40 I

Liczba wpisów: 28
Przenoszenie wibracji na karoserię i kierownicę
  • Volvo S40 I 1.9 TD 115KM 85kW 2000-2004
  • nadwozie
Przy pracy na wolnych obrotach drży cała karoseria łącznie z kierownicą. W trakcie jazdy przy obrotach powyżej 1500 nie czuć tego. W trakcie jazdy przy ok. 40km/h - 3 bieg po równej drodze czuć i nawet widać kołysanie całą maską przednią - przed sobą na przemian, jakbym jechał na owalu, a nie okrągłych kołach. Przy 130km/h można też odczuć drżenie w kierownicy i stopniowo ustaje powyżej 140km/h i więcej. Koła wyważone, poduchy sprawdzone - ocenione przez fachowca jako OK. Dwumasa wymieniona łącznie ze sprzęgłem i nadal nic nie zmieniło się. Proszę o kierunek, bo mój mechanik nie bardzo wie w jakim kierunku dalej iść.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Samochód traci moc i wszytkie kontrolki świecą się
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Wiam, podczas jazdy wyskoczyly kontrolki "lampka kontrolna ładowania akumulatora" , "lampka ostrzegawcza uszkodzenia obwodu hamulcowego", "Lampka kontrolna hamulca ręcznego" "lampka ostrzegawcza uszkodzenia ukladu ABS","lampka kontrolna poziomu płynu do spryskiwacza" (spryskiwacze nie dzialały od roku pierwszy raz wyskoczyła kontrolka) oprócz tego zawsze świeciłą się ikonka lampka kontrolna immobilizera oraz ikona SRS. Zaparkowałam zgasiłam silnik i akumulator od razu padł... naładowałam akumulator odpaliłam kontrolki po odpaleniu nadal świeciły się kilka tylko zgasło ale te wżej wymienione nadal się paliły mimo że hamulec ręczny został opuszczony inkonka nie zgasała. Po dodaniu gazu silnik zaczął się dusić po przełączeni na LPG było jeszcze gorzej a po włączeniu świateł mijania auto zgasło i akumulator znowu padł. Po podłączeniu na kable rozruchowe samochód dobrze chodził ruwnomiernie światła działąły ale kontrolnkinie zgasły po odłączeniu kabli samochód tracił moc i zgasł jak włączyłąm światłą mijania...Samochód nie jest garażowany i po deszczu do światłą obrysowego dostałą się woda myślałąm że może odłączenie obrysówki wysuszenie wtyki coś zmieni lecz nadal było to samo... dzien wczesniej wszytko było wporządku nie wiem czy ma coś to zwiazek z dostaniem się wody do światła czy jest to winą może już słąbego akumulatora lub niesprawnego alternatora. Proszę o szybką odpowiedz ponieważ samochód stoi sporo km od domu nie mam jak go ściągnąć a mam nadzieje że jakoś sama sobie z tym problemem poradzę bez pomocy elektromechanika bym chociaz mogla dojechac do domu.
Oczekuje na rozwiązanie
Wskaźnik paliwa nagle pokazuje pusty bak, wyświetla się 'FUEL km=>0'
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Jeżdżę głownie na gazie, ale cały czas monitoruję poziom benzyny. Cały czas oscyluje on pomiędzy 10 a 20 litrów. Rezerwa zapala się bardzo rzadko. Ostatnio gdy jechałem w trasie najpierw zapaliła się rezerwa, wskazówka benzyny spadła bardzo nisko a komputer pokładowy pokazał 'FUEL km =>0' czyli kończy się benzyna - tankuj. Ale przecież przed chwilą było jeszcze powyżej 10 litrów. Bak dziurawy? Ktoś sobie pożyczył? Spięcie lub rozłączenie sygnału z pływaka. Pod tylnym siedzeniem, pod wykładzina jest klapka zakręcona na 4 śruby i pierścień, który się odkręca. Pompka z pływakiem jak na dłoni. Kabelków nie można nie zauważyć.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo S40 I