Szukaj

Informacje o Volvo S40 I

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Volvo wypuściło na rynek S40 jako następcę modeli 440 i 460. Samochód był produkowany w holenderskiej fabryce NedCar zbudowanej w wyniku spółki joint venture Volvo i Mitsubishi. S40 był spokrewniony z Mitsubishi Carismą, zbudowano go na tej samej płycie podłogowej. Model oferowano w wersjach sedan (S40) oraz kombi (V40). W 2001 roku obie zostały poddane drobnemu face-liftingowi. Trzy lata później S40 został wycofany z rynku i zastąpiony modelem drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz

Oceny Volvo S40 I

Liczba ocen: 335
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Krzychu Pesti
Volvo S40 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Volvo zakupiłem w 2018 roku za kwotę 8 tysięcy złotych, było to dosyć sporo jak na ten samochód jednak ja czekałem na swój egzemplarz aby był w dobrym stanie. Udałem się do polskiego komisu gdzie dokonałem zakupu sprowadzonego ze Szwecji egzemplarzu Volvo S40 I 2.0T 163KM. Od tego czasu nie wyobrażam sobie jeździć innym samochodem, wspólnie z żoną podzielamy zamiar zatrzymania Volvo aż padnie i wtedy wyprawimy mu właściwy pogrzeb. Świetnie się zbiera przy niskim spalaniu 10-12 litrów gazu, świetne zawieszenie idealnie wyważone nie za twardo ale nie pływasz. Dużo miejsca w środku, kokpit czytelny, przyciski na desce również łatwe w obsłudze. Bagażnik duży, pomimo butli schowanej w miejscu koła zapasowego można spakować się na urlop. Światła pięknie oświetlają drogę, klima chłodzi i grzeje perfekcyjnie. Przez 3 lata wymieniłem tylne tarcze i klocki oraz jakiś tam drążek przedni lewy z zawieszenia (ale było to moim błędem przy zakupie bo nie wiedziałem, że to strzelanie świadczy o uszkodzeniu). Z mankamentów co mogę ocenić to lusterka są dosyć małe co może niektórym przeszkadzać przy parkowaniu. No i lakier kolor granat na którym widać rysy i brud gdybym kupował drugi raz a na pewno bym to zrobił, to w innym kolorze. Przebieg auta 251000- dopisuje tutaj bo niestety rubryka z przebiegiem blokuje się na ilości 1000
4,7
~Maros
Volvo S40 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Nigdy wcześniej nie miałem Volvo i przed zakupem wahałem się, czy zdecydować się na tą markę auta (wcześniej Audi, Mazda, Suzuki, Ford). Wybór okazał się strzałem w 10. Auto nigdy mnie nie zawiodło, jest elegancki i dostojny w środku, w bardzo dobrym wyposażeniu którego próżno szukać w innych autach tej klasy (skóra, subwoofer fabryczny z wzmacniaczem, klima automatyczna, grzane i elektryczne fotele). Idealne auto na trasy. Silnik dynamiczny i bezproblemowy, bardzo dobrze współpracuje z LPG. Podsumowując bardzo udane auto i mocno niedoceniane na naszym rynku a więc cena niska, moim zdaniem stosunek jakości do ceny jest na wysokim poziomie, ciężko o lepsze auto w tych pieniądzach.
3,9
~andrzej445
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 122KM 90kW
Auto bardzo przyjemne w swoim segmencie. Można znaleźć samochody dobrze wyposażone. Ten silnik nie jest zbyt ekonomiczny w stosunku do mocy, za to świetnie współpracuje z instalacją LPG (występowały fabryczne wersje Bi-fuel). Potrafi spalić 11-12l LPG na 100km w mieście, za to w trasie można zejść do 9l LPG. Nie bierze oleju. Mankamentem jest niestety blacha odstająca zabezpieczeniem antykorozyjnym od standardów starszych Volvo. Progi i błotniki to coś na co należy zwrócić uwagę. Posiadam skrzynię biegów marki Renault (wsteczny z "grzybkiem"), która nie jest wychwalana ze względu na wytrzymałość (były też bardziej chwalone skrzynie M56 z kołem dwumasowym z wstecznym w miejscu biegu 6) ale póki co działa, choć na 5 biegu słychać już gwizd, jednak samochód na liczniku ma już prawie 300k. Hamulce mogłyby być troszkę mocniejsze.

Usterki Volvo S40 I

Liczba wpisów: 28
Przenoszenie wibracji na karoserię i kierownicę
  • Volvo S40 I 1.9 TD 115KM 85kW 2000-2004
  • nadwozie
Przy pracy na wolnych obrotach drży cała karoseria łącznie z kierownicą. W trakcie jazdy przy obrotach powyżej 1500 nie czuć tego. W trakcie jazdy przy ok. 40km/h - 3 bieg po równej drodze czuć i nawet widać kołysanie całą maską przednią - przed sobą na przemian, jakbym jechał na owalu, a nie okrągłych kołach. Przy 130km/h można też odczuć drżenie w kierownicy i stopniowo ustaje powyżej 140km/h i więcej. Koła wyważone, poduchy sprawdzone - ocenione przez fachowca jako OK. Dwumasa wymieniona łącznie ze sprzęgłem i nadal nic nie zmieniło się. Proszę o kierunek, bo mój mechanik nie bardzo wie w jakim kierunku dalej iść.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Samochód traci moc i wszytkie kontrolki świecą się
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Wiam, podczas jazdy wyskoczyly kontrolki "lampka kontrolna ładowania akumulatora" , "lampka ostrzegawcza uszkodzenia obwodu hamulcowego", "Lampka kontrolna hamulca ręcznego" "lampka ostrzegawcza uszkodzenia ukladu ABS","lampka kontrolna poziomu płynu do spryskiwacza" (spryskiwacze nie dzialały od roku pierwszy raz wyskoczyła kontrolka) oprócz tego zawsze świeciłą się ikonka lampka kontrolna immobilizera oraz ikona SRS. Zaparkowałam zgasiłam silnik i akumulator od razu padł... naładowałam akumulator odpaliłam kontrolki po odpaleniu nadal świeciły się kilka tylko zgasło ale te wżej wymienione nadal się paliły mimo że hamulec ręczny został opuszczony inkonka nie zgasała. Po dodaniu gazu silnik zaczął się dusić po przełączeni na LPG było jeszcze gorzej a po włączeniu świateł mijania auto zgasło i akumulator znowu padł. Po podłączeniu na kable rozruchowe samochód dobrze chodził ruwnomiernie światła działąły ale kontrolnkinie zgasły po odłączeniu kabli samochód tracił moc i zgasł jak włączyłąm światłą mijania...Samochód nie jest garażowany i po deszczu do światłą obrysowego dostałą się woda myślałąm że może odłączenie obrysówki wysuszenie wtyki coś zmieni lecz nadal było to samo... dzien wczesniej wszytko było wporządku nie wiem czy ma coś to zwiazek z dostaniem się wody do światła czy jest to winą może już słąbego akumulatora lub niesprawnego alternatora. Proszę o szybką odpowiedz ponieważ samochód stoi sporo km od domu nie mam jak go ściągnąć a mam nadzieje że jakoś sama sobie z tym problemem poradzę bez pomocy elektromechanika bym chociaz mogla dojechac do domu.
Oczekuje na rozwiązanie
Wskaźnik paliwa nagle pokazuje pusty bak, wyświetla się 'FUEL km=>0'
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Jeżdżę głownie na gazie, ale cały czas monitoruję poziom benzyny. Cały czas oscyluje on pomiędzy 10 a 20 litrów. Rezerwa zapala się bardzo rzadko. Ostatnio gdy jechałem w trasie najpierw zapaliła się rezerwa, wskazówka benzyny spadła bardzo nisko a komputer pokładowy pokazał 'FUEL km =>0' czyli kończy się benzyna - tankuj. Ale przecież przed chwilą było jeszcze powyżej 10 litrów. Bak dziurawy? Ktoś sobie pożyczył? Spięcie lub rozłączenie sygnału z pływaka. Pod tylnym siedzeniem, pod wykładzina jest klapka zakręcona na 4 śruby i pierścień, który się odkręca. Pompka z pływakiem jak na dłoni. Kabelków nie można nie zauważyć.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo S40 I