Szukaj

Informacje o Volvo S40

Lata produkcji: 1995 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1995 roku. W ofercie szwedzkiej marki S40 zastąpił modele 440 i 460. Pierwsza generacja samochodu powstała w wyniku współpracy z koncernem Mitsubishi i była produkowana w fabryce NedCar w Holandii. Drugą opracowano już po przejęciu szwedzkiej marki przez Ford Motor Company. S40 II budowany jest w belgijskich zakładach w Gandawie. Oprócz podstawowej wersji sedan (S40), model od początku oferowany jest również w odmianie kombi, zwanej V40, a potem V50. Według Forbesa, najlepszy luksusowy samochód dla młodych kierowców.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz

Volvo S40 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo S40

Liczba ocen: 552
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Pawel
Volvo S40 II
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
użytkuję krótko ale podziele się opinią, bardzo fajny samochód, zauważyłem też kilka wad, na plus cena zakupu, za dobrze wyposażone auto zapłaciłem 50 procent mniej niż trzeba zapłacić za podobny rocznik Audi lub nawet Volswagena, a tyle samo co za samochód segmentu B, auto może podobać się z zewnątrz, ładny, czarny, zwarty sedan, świetnie zabezpieczony antykorozyjnie, nie ma grama rdzy, od spodu jest już gorzej ale też nie ma jeszcze dziur, środek nie jest już tak ładny, choć ciekawy, dla wysokich osób będzie ciasno, fotele wygodne i twarde, dobre na długie trasy, ale na krótkich odcinkach wolałbym francuską miękkość, w ogóle samochód jest twardy, ma twardawe sztywne zawieszenie, biegi wchodzą twardo itp, i ogólnie mam to samo wrażenie co przy fotelach, zawieszenie w trasie jest fajne, ale na krótkich miejskich odcinkach wolałbym francuza, układ kierowniczy precyzyjny i sztywny, jakość wykonania jest bardzo dobra, nie widać zużycia i przebiegu, Volvo włożyło genialny fabryczny sprzęt audio, duży minus za to że w słoneczne dni w przedniej szybie odbija się deska rozdzielcza i pojawiają się refleksy, jest to mocno irytujące, niezbędne są okulary polaryzacyjne, kapitalny jest silnik, cichy jak na Diesla, te 136 km w nie za dużym aucie dają niemal sportowe osiągi, na torze by nie porywalizował ale na zwykłej ulicy jak trzeba komuś odjechać to niejeden w beemce się zdziwi, do tego mało pali w mieszanej jeździe 6 l, tyle początkowych wrażeń, jeśli lubisz sztywne, twarde, szybkie auto które nadal może się podobać to bierz, ale jeśli wolisz komfort, wygode i jeździsz głównie po mieście może lepiej rozejrzeć się za Clio albo 207-mką
4,7
~Krzychu Pesti
Volvo S40 I
Sedan 2.0 T 163KM 120kW
Volvo zakupiłem w 2018 roku za kwotę 8 tysięcy złotych, było to dosyć sporo jak na ten samochód jednak ja czekałem na swój egzemplarz aby był w dobrym stanie. Udałem się do polskiego komisu gdzie dokonałem zakupu sprowadzonego ze Szwecji egzemplarzu Volvo S40 I 2.0T 163KM. Od tego czasu nie wyobrażam sobie jeździć innym samochodem, wspólnie z żoną podzielamy zamiar zatrzymania Volvo aż padnie i wtedy wyprawimy mu właściwy pogrzeb. Świetnie się zbiera przy niskim spalaniu 10-12 litrów gazu, świetne zawieszenie idealnie wyważone nie za twardo ale nie pływasz. Dużo miejsca w środku, kokpit czytelny, przyciski na desce również łatwe w obsłudze. Bagażnik duży, pomimo butli schowanej w miejscu koła zapasowego można spakować się na urlop. Światła pięknie oświetlają drogę, klima chłodzi i grzeje perfekcyjnie. Przez 3 lata wymieniłem tylne tarcze i klocki oraz jakiś tam drążek przedni lewy z zawieszenia (ale było to moim błędem przy zakupie bo nie wiedziałem, że to strzelanie świadczy o uszkodzeniu). Z mankamentów co mogę ocenić to lusterka są dosyć małe co może niektórym przeszkadzać przy parkowaniu. No i lakier kolor granat na którym widać rysy i brud gdybym kupował drugi raz a na pewno bym to zrobił, to w innym kolorze. Przebieg auta 251000- dopisuje tutaj bo niestety rubryka z przebiegiem blokuje się na ilości 1000
4,3
~mefiur
Volvo S40 II
Sedan 2.4 i 170KM 125kW
Auto zakupiłem w 2017 roku. Wiedziałem, że będę tym autem pokonywał dużo kilometrów, dlatego zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej w firmie NAGAZ w Łodzi. Przez ostatnie 3 lata zrobiłem Volvo prawie 120 tys. km na LPG. Aktualny przebieg to 301 tys. km. Silnik 2.4 170KM jest świetną, niezawodną jednostką. Skrzynia automatyczna Aisina podobno nie należy do najtrwalszych na rynku, u mnie na szczęście działa prawidłowo i niech tak pozostanie... To co można jej zarzucić to powolna zmiana biegów - nie jest to szybka skrzynia, jak komuś zależy na bardzo dynamicznej jeździe sugeruję zakup manualnej. Dźwięk tego silnika to poezja, bardzo fajnie mruczy już od 3.5 tys. obrotów. Silnik słychać w kabinie bardzo wyraźnie, wydaje mi się, że jest to celowy zabieg Volvo, żeby zwiększyć przyjemność z jazdy (S40 nigdy nie była i nie miała być limuzyną tylko bardziej praprzodkiem hot hatcha). Spalanie LPG przy dynamicznej trasie 80% (ok. 160km/h) i mieście 20% to ok. 13 litrów. Jeśli chodzi o rekordy: mój teść na trasie zszedł tym autem do 8 litrów (!), natomiast ja na trasie (180km/h +) uzyskałem wynik 16.8 litra. Więcej na pewno nie spali, fizycznie jest to niemożliwe ;) MINUSY: wyciszenie auta raczej przeciętne (na pewno mają na to wpływ 16 letnie uszczelki w drzwiach/szybach), pierdoły z elektryką typu uszkodzona stacyjka (dostać się do niej to jakiś dramat) czy przetarty przewód zasilający klapy bagażnika, mało miejsca w środku szczególnie dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Ogólnie auto polecam, w szczególności z wolnossącym 2.4 170KM, bo to świetna jednostka, wcale nie taka paliwożerna, świetnie znosząca LPG. Dodam, że posiadam w Volvo nagłościenie High Performance Sound (jest to środkowa półka, jeśli chodzi o audio w S40/V50): dźwięk jest na bardzo wysokim poziomie, po prostu robi robotę.

Usterki Volvo S40

Liczba wpisów: 44
Mocne drgania silnika
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Mam następujący problem. Odczuwałem silne drgania silnika podczas jazdy do 1500 obr/s, po oddaniu samochodu do mechanika stwierdził, iż jest poduszka silnika uszkodzona. Wymienił poduszkę i drgania delikatnie jakby ustały. Występują nadal lecz w mniejszym stopniu ale teraz na wolnych obrotach drży cały samochód, cały filtr powietrza wraz z obudową jak by miał zaraz odpaść. Czy to normalne ? Czy mechanik odwalił fuszerkę i poszedł po najmniejszej linii oporu i nie namierzył problemu i wymienił nie to co trzeba ? Macie jakieś pomysły ? Bardzo proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Przenoszenie wibracji na karoserię i kierownicę
  • Volvo S40 I 1.9 TD 115KM 85kW 2000-2004
  • nadwozie
Przy pracy na wolnych obrotach drży cała karoseria łącznie z kierownicą. W trakcie jazdy przy obrotach powyżej 1500 nie czuć tego. W trakcie jazdy przy ok. 40km/h - 3 bieg po równej drodze czuć i nawet widać kołysanie całą maską przednią - przed sobą na przemian, jakbym jechał na owalu, a nie okrągłych kołach. Przy 130km/h można też odczuć drżenie w kierownicy i stopniowo ustaje powyżej 140km/h i więcej. Koła wyważone, poduchy sprawdzone - ocenione przez fachowca jako OK. Dwumasa wymieniona łącznie ze sprzęgłem i nadal nic nie zmieniło się. Proszę o kierunek, bo mój mechanik nie bardzo wie w jakim kierunku dalej iść.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Samochód traci moc i wszytkie kontrolki świecą się
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Wiam, podczas jazdy wyskoczyly kontrolki "lampka kontrolna ładowania akumulatora" , "lampka ostrzegawcza uszkodzenia obwodu hamulcowego", "Lampka kontrolna hamulca ręcznego" "lampka ostrzegawcza uszkodzenia ukladu ABS","lampka kontrolna poziomu płynu do spryskiwacza" (spryskiwacze nie dzialały od roku pierwszy raz wyskoczyła kontrolka) oprócz tego zawsze świeciłą się ikonka lampka kontrolna immobilizera oraz ikona SRS. Zaparkowałam zgasiłam silnik i akumulator od razu padł... naładowałam akumulator odpaliłam kontrolki po odpaleniu nadal świeciły się kilka tylko zgasło ale te wżej wymienione nadal się paliły mimo że hamulec ręczny został opuszczony inkonka nie zgasała. Po dodaniu gazu silnik zaczął się dusić po przełączeni na LPG było jeszcze gorzej a po włączeniu świateł mijania auto zgasło i akumulator znowu padł. Po podłączeniu na kable rozruchowe samochód dobrze chodził ruwnomiernie światła działąły ale kontrolnkinie zgasły po odłączeniu kabli samochód tracił moc i zgasł jak włączyłąm światłą mijania...Samochód nie jest garażowany i po deszczu do światłą obrysowego dostałą się woda myślałąm że może odłączenie obrysówki wysuszenie wtyki coś zmieni lecz nadal było to samo... dzien wczesniej wszytko było wporządku nie wiem czy ma coś to zwiazek z dostaniem się wody do światła czy jest to winą może już słąbego akumulatora lub niesprawnego alternatora. Proszę o szybką odpowiedz ponieważ samochód stoi sporo km od domu nie mam jak go ściągnąć a mam nadzieje że jakoś sama sobie z tym problemem poradzę bez pomocy elektromechanika bym chociaz mogla dojechac do domu.
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo S40